Beantwoord

Ik zie geen dagelijkse slimme meterdata in het verbruiksoverzicht terug?

• 4 januari 2018
  • 23 reacties
  • 417 keer bekeken

Hallo,

Ik begrijp niet waarom er nog steeds geen grafieken in mijn Energie verbruik zichtbaar zijn terwijl wel de meterstanden op de verschillende datums worden uitgelezen. Als er meterstanden bekend zijn moet er toch ook een grafiek zichtbaar kunnen worden.
icon

Beste antwoord door FransvanWoerkom 5 januari 2018, 00:33

Hoi Hans,

Als die meterstanden dagelijks door de netbeheerder van je slimme meter worden uitgelezen, dan moeten er ook grafieken komen bij WEEK, MAAND en JAAR. Zo niet, dan is er iets mis.

Groet, Frans
Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 4
Badge +12
Hoi Hans,

Als die meterstanden dagelijks door de netbeheerder van je slimme meter worden uitgelezen, dan moeten er ook grafieken komen bij WEEK, MAAND en JAAR. Zo niet, dan is er iets mis.

Groet, Frans
Reputatie 3
Badge +9
Hoi Hans,

Welkom op de community!

Als je een slimme meter hebt zou je inderdaad je verbruik moeten kunnen zien in Mijn Energie. Zou je een screenshot kunnen maken van je nu ziet? Dan geef ik het door aan mijn collega's en kunnen we kijken waar het mis gaat.

Groet,

Jeroen
Wanneer wordt er wat aan de grafieken gedaan in mijn energie overzicht? Is zijn wel meterstanden bekend en nog steeds wordt er niet een grafiek weer gegeven. Er moet toch echt ergens een Bug zitten in het systeem.
Reputatie 3
Badge +8
Hallo Hans,

Bedankt voor je bericht. Ik heb het verplaatst naar dit topic, zodat het ook voor ons duidelijk blijkt over welke situatie het gaat.
Je lees dagelijks de meterstanden uit, maar je geeft aan dat je dit niet terugziet in Mijn Energie. Natuurlijk kun je ons altijd een screenshot toesturen, maar voor nu zal ik dit verzoek uitzetten naar mijn collega's van de technische dienst.
We houden je op de hoogte!

Groet, Nina
Hallo,

Een en ander is al eerder aangekaart, maar er verandert nog steeds niets. Zou ook al eerder aan de technische dienst zijn doorgegeven, doch ook daar door nog geen veranderingen.
December vorig jaar staat wat ingesteld met een gemiddelde stand per dag.
Aan de hand van de ontvangen meterstanden moet er een grafiek mogelijk zijn.

Zie bijgaande afbeeldingen

Reputatie 3
Badge +9
Hoi Hans,

Bedankt voor je screenshots! Mijn collega's zijn hier nog mee bezig, zodra we een oplossing hebben laten we het je weten.

Groet,

Jeroen
Reputatie 4
Badge +12
Onder Profiel/Woning staat de vraag "Heb je zonnepanelen". Als je over de waarschuwing heen leest en daar Ja invult terwijl je geen Qbox Solar hebt, wat gebeurt er dan?

Groet, Frans
Hallo Frans,

Ik kan daar wel ja aanvinken en proberen op te slaan, maar dat lukt niet. Ook andere combinaties werken niet. Dus bv ja, nee, nee, 32A wil niet opslaan.
Wat zou ik dan wel moeten kiezen volgens jouw?

Hans
Reputatie 4
Badge +12
Sorry Hans,

Het was niet bedoeld als suggestie om het te proberen. Het was een vraag aan de technici van Qurrent. Maar inmiddels is dat stukje website afgeschermd. In feite moet de vraag naar QBox Solar en de vraag over de Eltako kWh meter die daar bij hoort natuurlijk net als de vraag of je een SMR 5.0 meter hebt op de activeringswebsite staan.

Groet, Frans
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Frans,

Het invullen van Ja bij de vraag "Heb je zonnepanelen" heeft betrekking op de vaste leveringskosten en de korting daarop. Dit staat dus los van de Qbox Solar.

Groet,
Tessa
Reputatie 4
Badge +12
Hoi Tessa,

Er staat nu een nieuwe vraag "Korting op vaste leverkosten" op het tabblad "contract" met daar de vraag "heb je zonnepanelen" en vervolgens "Hoeveel".

Op het tabblad "woning" staat de vraag "heb je zonnepanelen" onder de kop "Qbox Solar" en een waarschuwing : "Opgelet: vul onderstaande niet in als je Qbox Solar reeds is geactiveerd of als je geen additionele hardware (kWh-meter + y-kabel) hebt". Dat is trouwens een net iets andere pagina dan gisteravond. Deze vraag bedoelde ik.

De vraag over korting op vaste leverkosten is in de plaats gekomen van de eerdere constatering dat uit het register bleek dat ik 3500Wp aan zonnepanelen had. Eind vorig jaar was dat veranderd en stond er dat ik 12 panelen had. Ik heb daar 14 van gemaakt en opgeslagen. Dat bleef staan tot jullie weer iets veranderden aan de website. Nu stond er weer dat ik geen zonnepanelen heb. Ik heb daar maar weer 14 van gemaakt en opgeslagen. Het zal me benieuwen hoe lang dat blijft staan.

Ik vind het wel hinderlijk dat als je het over een pagina hebt, jullie hem weer veranderen en dat door mij en andere klanten opgeslagen opties en andere gegevens telkens op wonderbaarlijke wijze zijn verdwenen. Ik kan wel overal screenshots van gaan maken of ingevulde bladzijden door de notaris laten verifiëren en laten vastleggen, maar het lijkt me logischer als jullie een eigen testomgeving maken en de productie-omgeving ongemoeid laten tot er een nieuwe versie is.

Prettig weekend, Groet, Frans
Hoi Frans,

Je hebt helemaal gelijk. De website is nog een rommeltje. Het lijkt er op dat zaken niet goed worden opgeslagen. De vraag "Heb je zonnepanelen" tbv korting kan ik wel invullen via Firefox, maar via Google Chroom dus bijvoorbeeld niet. Kan wel aangeven met ja en het aantal panelen opgeven, en voor opslaan kiezen. Bij de volgend inlog staat echter alles weer op nee en nul.
Het klopt toch ook niet dat de website (in de app onder Energie ook trouwens) er geen grafieken komen terwijl er wel meterstanden bekend zijn op diverse datums.
In de app heb je dan weer geen mogelijkheid voor profiel bewerken, meterstanden nakijken ed., dus weer beperkter dan de website.
Goed testen van functionaliteit is inderdaad wel heel belangrijk alvorens iets live te gaan zetten.

Goed weekend!

Hans
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Frans en Hans,

Dank voor de feedback. De punten die jullie hebben aangedragen heb ik doorgestuurd naar de persoon die bij ons over de inrichting van de site gaat.

@Hans: Wij zijn momenteel bezig met het inzichtelijk maken van je verbruik in Mijn Energie. Zodra dit is opgelost, zullen wij je hierover berichten.

Groet,
Tomer
Reputatie 3
Badge +9
Hoi Hans,

Mijn collega's zijn nog bezig met het inzichtelijk maken van je verbruik. Zodra we een update hebben hoor je van ons.

Groet,

Jeroen
Hallo Jeroen,

Het gaat daar niet zo goed bij jullie zeker? Bijna allemaal al twee maanden ziek.
Het zou niet best zijn dat ik op mijn werk er zo lang over zou doen om problemen op te lossen, dan zou de baas daar wel iets van zeggen en of gaan wegsturen.
Al twee maanden kunnen jullie het niet voor elkaar krijgen om grafieken zichtbaar te krijgen in "mijn Energie".
Als ik zo de community eens bekijk zijn er nog heel wat problemen op te lossen die misschien hier en daar wel eens met een en dezelfde oorzaak hebben te maken.
Klanten krijgen is niet zo heel moeilijk, maar klanten weten te behouden kost meer energie, om het maar in de termen van jullie producten te houden.

Graag wat meer aandacht voor klachten graag.

Hans
Reputatie 3
Badge +8
Hallo Hans Westendorp,

Bedankt voor je bericht. Op dit moment lijkt het erop dat je wel dagelijks meterstanden door krijgt in het meterstandoverzicht, maar dat deze in de verbruiksgrafiek als 'tweemaandelijks' worden weergegeven.
Ik vind het erg vervelend dat de oplossing daar nog niet is, maar dit wordt zeker niet vergeten. Zodra we hierover een terugkoppeling hebben, dan hoor je uiteraard van ons.
Onze technische dienst is hard bezig om de basis te verbeteren. Zoals we in dit topic al hebben aangegeven, steken we veel tijd in het verbeteren van de basis, omdat deze op dit moment gewoon nog niet goed genoeg is.
Ik wil aangeven dat we zeker aandacht hebben voor deze problemen en voor de klachten, en dat we hard doorwerken om al deze zaken uiteindelijk op te lossen. Feedback is altijd welkom, zo kunnen wij ook doorgroeien.

Ik wens je een prettig weekend toe!

Groet, Nina
Badge +5
Hoi Hans Westendorp,

Via deze weg wil ik je laten weten dat wij nog steeds bezig zijn met het vinden van een passende oplossing. Het probleem blijkt ingewikkelder dan in eerste instantie gedacht en onze technische afdeling is op zoek naar een oplossing.
We houden je op de hoogte, zodra er meer informatie beschikbaar is.

Ik wens je verder een fijne dag toe.

Groet,
Serena

Update van moderator Serena 03-04-2018
Er is nog geen oplossing helaas. We houden je op de hoogte!

Update van moderator Tessa 18-04-2018
Wij werken nog altijd aan een oplossing. Wij hopen je hier snel over te kunnen berichten.

Update van moderator Jeroen 02-05-2018
Wij werken nog altijd aan een oplossing. Ik heb gevraagd om dit echt met spoed op te pakken. Ik hoop je snel meer te kunnen vertellen.
Reputatie 3
Badge +9
Hoi Hans,

Dit duurt inmiddels al veel te lang, ik heb verzocht om dit echt met spoed op te pakken. Hopelijk kan ik je snel melden dat dit opgelost is. Mijn excuses voor het lange wachten.

Groet,

Jeroen
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Hans,

Op dit moment is het probleem niet op te lossen.

Echter heb ik van onze technische afdeling vernomen dat het opgelost moet zijn in de verbeterde weergave van het verbruik. Dit is iets wat we op korte termijn lanceren. Meer hierover kan je vinden in dit topic.

Onze oprechte excuses dat er op dit moment geen beter antwoord is.

Groet,
Tessa
Hallo Tessa,

Eerlijk gezegd vind ik het te belachelijk voor woorden dat er na een halfjaar nog steeds niets is veranderd. Alle meterstanden die per dag aanwezig zijn en er kan niet eens een grafiek van worden aangeleverd op de de site van mijn energie. Neen, wat doen ze? Van de maanden die geweest zijn nemen ze het totale maand verbruik en berekenen ze het gemiddelde per dag uit. Een grafiekje dus waar elke dag van de maand hetzelfde is.
Zou het ook handig zijn om te gaan investeren in een goede programmeur die dit probleem wel kan oplossen.
Ook kan ik het termijnbedrag per maand niet meer naar beneden instellen, wat er op neer komt dat ik steeds veel te veel betaal. Dat zal dan bij de slotfactuur wel weer worden verrekend, maar ik vind dit een ongewenste situatie. Jullie ontvangen dan al geld voordat er ook maar diensten voor geleverd zijn. Bij eerdere energieleveranciers was mijn maandbedrag behoorlijk lager. Door onafhankelijke adviesbureaus worden we er zelfs op gewezen dat er een te hoog maandelijks bedrag wordt betaald en dat dit niet gepast is dat energieleveranciers dit doen.
Het maandbedrag kan wel met de helft naar onderen worden bijgesteld.

Doe er wat mee zou ik zeggen.

Hans
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Hans,

Ik kan me voorstellen dat het vervelend is dat je jouw dagelijkse verbruik niet kan inzien in Mijn Energie. Hij geeft inderdaad tweemaandelijkse data door en dan trekt hij een gemiddelde over de dagen. Zoals ik aangaf gaan op zeer korte termijn de gegevens anders ophalen in Mijn Energie en hierdoor zou het probleem opgelost moeten zijn. Het probleem duurt al lang, dat begrijp ik, maar ik wil je vragen nog even geduld te hebben.

Daarnaast is het absoluut niet het geval dat we je opzettelijk een te hoog bedrag laten betalen. Bij aanvang van de levering berekenen wij een termijnbedrag op basis van het historisch verbruik van het adres wat wij doorkrijgen van de netbeheerder. Wanneer er zonnepanelen zijn klopt dit historisch verbruik niet altijd. Ik kan het termijnbedrag voor je aanpassen. Naar welk bedrag wil je dat ik het wijzig?

Groet,
Tessa
Hallo Tessa,

We wachten dan maar af wat er gaat gebeuren en of het inderdaad dan opgelost gaat worden.

Stel het termijnbedrag maar op 20 euro in. Dan zit ik zowaar nog wat hoger dan bij mijn voorgaande leverancier, maar ja dan zitten we toch voorlopig even meer dan de helft lager dan nu. Er zal uiteindelijk ook nog een cashback van de eindafrekening worden gehaald.
Maar hou het dan voorlopig maar op 20 euro dus.

Hans
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Hans,

Ik pas je termijnbedrag gelijk aan naar € 20. De eerstvolgende incasso zal nog altijd gelijk zijn aan je oude termijnbedrag, omdat de opdracht daarvoor al naar de bank is verstuurd. Alle daarop volgende incasso's zullen € 20 bedragen.

Groet,
Tomer

Reageer