Beantwoord

Ik zie mijn energieverbruik niet in de app?

  • 7 oktober 2016
  • 33 reacties
  • 7784 keer bekeken

Op mijn app kan ik mijn verbruik niet zien want er komt een error,,, Hebben meer mensen dit?
icon

Beste antwoord door RGM 7 oktober 2016, 21:44

De-install de app eens en installeer 'm opnieuw wie weet helpt dat.
Of heb je misschien een firewall op je smartphone staan die data tegenhoud?
Werk je via Tor of een proxy ook dat kan wel eens e.e.a. tegenhouden.
Bekijk origineel

33 reacties

Badge +6
Heb je toevallig geen Qbox? Zonder Qbox geeft de app geen live verbruik aan en werkt de daggrafiek niet. De andere grafieken werken wel, maar de app opent standaard de daggrafiek. Die geeft dan inderdaad een error, maar er is een truc: voordat je de error te zien krijgt, schakel snel over naar de maandgrafiek.
Ik heb wel een Qbox en op mijn computer staan de standen wel correct maar op de app worden ze niet geladen...
Badge +5
De-install de app eens en installeer 'm opnieuw wie weet helpt dat.
Of heb je misschien een firewall op je smartphone staan die data tegenhoud?
Werk je via Tor of een proxy ook dat kan wel eens e.e.a. tegenhouden.
Gelukt!, Bedankt! Alleen het gasverbruik kan ik nog niet zien ondanks dat ik een slimme meter heb... Mvg
Badge +5
Je slimme gasmeter geeft om de zoveel tijd de stand door (draadloos) aan de slimme elektra meter, die stuurt het via het mobiele netwerk weer verder door naar de leverancier en via de QBox naar Qurrent.
Op je pc kun je gewoon je gasstanden zien? Dan werkt bovenstaand gedeelte goed.
Alleen op je app kun je de gasstanden niet zien, begrijp ik dit goed?

Ik zie op mijn app wel de gasstanden maar het icoon veranderd niet van kleur.
Maakt verder niet uit, er staat 'gas' boven dus ik weet toch wel dat het gasstanden zijn.
Wat mij wel stoort is dat de stand die ik te zien krijg vanaf 1 januari is en niet vanaf (in mijn geval) 28 januari.
Ik heb de klantenservice al gevraagd of ik niet vanaf 1 januari tot 31 december mag betalen maar om dit te veranderen was niet mogelijk en dat vond ik wel erg jammer.

Update:
Wacht even,.. ik begrijp je probleem misschien.
Je kijkt in de app op 'live' daar zie je alleen je elektra gegevens.
Ga je naar 'energie' dan kun je daar op het gasvlammetje drukken (rechtsboven) dan zie je de gasstand.
Was bij mij ook. Ik heb de app maar verwijderd.
Ook als je gewoon inlogt werken de standen niet. Gereset naar dagelijks verbruik, 3,dagen wachten, en alleen maar het verbruik tot de nieuwe datum in gelijke streepjes. Dan dus maar weer in de meterkast kijken en lijstjes maken. Dit speelt al va begin september en kennelijk krijgt Qurrent het niet voor mekaar. JAMMER
Ook als je gewoon inlogt werken de standen niet. Gereset naar dagelijks verbruik, 3,dagen wachten, en alleen maar het verbruik tot de nieuwe datum in gelijke streepjes. Dan dus maar weer in de meterkast kijken en lijstjes maken. Dit speelt al va begin september en kennelijk krijgt Qurrent het niet voor mekaar. JAMMER

Vervelend om te horen dat je jouw dagelijkse verbruik nog niet kan zien in de app en in je 'Mijn Energie'. Ik heb de kwestie doorgezet naar de technische dienst en die gaat er naar kijken. Er gaat namelijk iets niet goed bij het verwerken van de data van de slimme meter naar jouw online omgeving.

Groetjes,
Nina
Reputatie 2
Badge +4
Gelukt!, Bedankt! Alleen het gasverbruik kan ik nog niet zien ondanks dat ik een slimme meter heb... Mvg

Dit kan verschillende oorzaken hebben:

De data van gas wordt met een andere frequentie doorgegeven dan elektra. Bij slimme elektra meters kan de Qbox deze data iedere minuut ophalen en verwerken, vandaar dat deze data in te zien is in de "Live-functie" van de Qurrent App. Dit geldt ook voor de opwek als je naast de Qbox over de uitbreiding de Qbox Solar beschikt.

Bij gas is dit anders aangezien de gasmeter(indien geactiveerd en gekoppeld aan de slimme elektra meter) om het uur, aan het einde van dat uur data verstuurt naar de slimme elektra meter. Met andere woorden; het kan voorkomen dat gas soms pas 2 uur later zichtbaar is in de grafieken en kan niet worden weergegeven in de Live-functie van de Qurrent App omdat de data niet live doorgegeven wordt.

Heb je net een meter wissel (van niet slim naar slimme meters) gehad dan kan het zelfs tot 2 dagen duren voordat er gas wordt doorgegeven. Daarnaast is het van belang dat de slimme elektra meter en slimme gas meter gekoppeld zijn, dit kan je netbeheerder voor je nagaan. Dan is er nog de afstand tussen de twee meters die ervoor kan zorgen dat de koppeling niet mogelijk is en dan is het helaas niet mogelijk om gas uit te lezen met de Qbox, tenzij de meters dichterbij elkaar geplaatst worden.

Laat je het weten als je er niet uitkomt?

Groeten,

Niels van Qurrent
Was bij mij ook. Ik heb de app maar verwijderd.

We kunnen natuurlijk altijd nakijken of dit bij jou ook makkelijk op te lossen is! Laat ons weten of je hier behoefte aan hebt.


Ik heb de app weer geinstalleerd, maar ik zie nog geen Live gebruiks gegevens. Kunnen bij mijn account ook de instellingen worden aangepast zodat ik deze wel kan volgen?
Was bij mij ook. Ik heb de app maar verwijderd.

We kunnen natuurlijk altijd nakijken of dit bij jou ook makkelijk op te lossen is! Laat ons weten of je hier behoefte aan hebt.


Ik heb de app weer geinstalleerd, maar ik zie nog geen Live gebruiks gegevens. Kunnen bij mijn account ook de instellingen worden aangepast zodat ik deze wel kan volgen?


Hi Henk,

Heb je het trucje van Zr40 al geprobeerd?

Heb je toevallig geen Qbox? Zonder Qbox geeft de app geen live verbruik aan en werkt de daggrafiek niet. De andere grafieken werken wel, maar de app opent standaard de daggrafiek. Die geeft dan inderdaad een error, maar er is een truc: voordat je de error te zien krijgt, schakel snel over naar de maandgrafiek.

Ik denk dat dit er voor zorgt dat je wel inzicht hebt. Zo niet, dan horen we graag van je 🙂.

Groetjes,
Nina
nee, dat er "iets niet goed gaat"lijkt me duidelijk. Dit is wat ik zelf nu ook via het contactformulier heb ingediend:

Ondanks mijn vragen hier en in de Community, het opnieuw instellen en aanmelden van de "slimme" meter krijg ik geen actuele standen te zien. Na een heraanmelding verschijnen er mooie, gelijke streepjes elke dag tot de datum van heraanmelding. Daarna weer niks. Waarom kunt u dat niet gewoon goed laten werken? Het is nu de tijd van het jaar om je verbruik goed te g aan monitoren. Helaas, geen idee. Nou ja, een beetje via https://enelogic.com/nl/web#/dashboard/
Maar waarom werkt het bij jullie? Irritant, vooral omdat er ook niet over wordt gecommuniceerd en de reacties weinig hoopvol klinken. Beetje Nuon-achtig ahw
nee, dat er "iets niet goed gaat"lijkt me duidelijk. Dit is wat ik zelf nu ook via het contactformulier heb ingediend:

Ondanks mijn vragen hier en in de Community, het opnieuw instellen en aanmelden van de "slimme" meter krijg ik geen actuele standen te zien. Na een heraanmelding verschijnen er mooie, gelijke streepjes elke dag tot de datum van heraanmelding. Daarna weer niks. Waarom kunt u dat niet gewoon goed laten werken? Het is nu de tijd van het jaar om je verbruik goed te g aan monitoren. Helaas, geen idee. Nou ja, een beetje via https://enelogic.com/nl/web#/dashboard/
Maar waarom werkt het bij jullie? Irritant, vooral omdat er ook niet over wordt gecommuniceerd en de reacties weinig hoopvol klinken. Beetje Nuon-achtig ahw


Welkom terug Marten. Het is intern al bekend dat het verbruik niet meer te zien is in de applicatie. De desbetreffende afdeling is er mee bezig om dit te herstellen. Maar helaas is het op dit moment niet mogelijk om te weten per wanneer de applicatie weer in goede orde functioneert. Blijf vooral feedback geven en vragen stellen.

Groetjes,

Lara
Badge +1
Heb je toevallig geen Qbox? Zonder Qbox geeft de app geen live verbruik aan en werkt de daggrafiek niet. De andere grafieken werken wel, maar de app opent standaard de daggrafiek. Die geeft dan inderdaad een error, maar er is een truc: voordat je de error te zien krijgt, schakel snel over naar de maandgrafiek.

Je workaround herken ik als geen ander. Daarom de dringende vraag aan Qurrent om die workaround gewoon te automatiseren in de app zelf. Met andere woorden programmeer het zodanig dat de default instelling bij het opstarten van live verbruik MAAND is en niet dag. Dan voorkom je een hoop ergernis en onbegrip bij je klanten. Want dat heb je nu zoals men kan lezen....Klant centraal dus zorg voor wegwerken van dit soort futiliteiten, daar krijg je een hoop klant respect voor terug. Graag (re)actie van Qurrent dus.
Reputatie 2
Badge +4
Heb je toevallig geen Qbox? Zonder Qbox geeft de app geen live verbruik aan en werkt de daggrafiek niet. De andere grafieken werken wel, maar de app opent standaard de daggrafiek. Die geeft dan inderdaad een error, maar er is een truc: voordat je de error te zien krijgt, schakel snel over naar de maandgrafiek.

Je workaround herken ik als geen ander. Daarom de dringende vraag aan Qurrent om die workaround gewoon te automatiseren in de app zelf. Met andere woorden programmeer het zodanig dat de default instelling bij het opstarten van live verbruik MAAND is en niet dag. Dan voorkom je een hoop ergernis en onbegrip bij je klanten. Want dat heb je nu zoals men kan lezen....Klant centraal dus zorg voor wegwerken van dit soort futiliteiten, daar krijg je een hoop klant respect voor terug. Graag (re)actie van Qurrent dus.


Bedankt voor je feedback RDR,

Wij zijn ook op de hoogte van dit vervelende onderdeel in de App en zijn ermee bezig om dit aan te passen.
Het is mede een beetje gekomen omdat we vroeger in de App net zoals nu via de website "Mijn Energie", eerst de data op het "jaar niveau" als default opende. Daar hebben we toen meerdere malen feedback over gekregen om dit aan te passen naar dag niveau weergegeven. Dit is toen aangepast, maar niet goed uitgevoerd, dat geeft ik direct toe.

Nu is het zo dat we de support van de App niet zelf doen en wij de taak hebben uitgezet bij onze software ontwikkelaar.
Zij zijn er mee bezig dit aan te passen, hiervoor zal hoogstwaarschijnlijk een update volgen om dit mogelijk maken, zodra de update er is dan zal ik dit op de community melden, voor nu nog even geduld.


Groeten,

Niels
Ook als je gewoon inlogt werken de standen niet. Gereset naar dagelijks verbruik, 3,dagen wachten, en alleen maar het verbruik tot de nieuwe datum in gelijke streepjes. Dan dus maar weer in de meterkast kijken en lijstjes maken. Dit speelt al va begin september en kennelijk krijgt Qurrent het niet voor mekaar. JAMMER

Vervelend om te horen dat je jouw dagelijkse verbruik nog niet kan zien in de app en in je 'Mijn Energie'. Ik heb de kwestie doorgezet naar de technische dienst en die gaat er naar kijken. Er gaat namelijk iets niet goed bij het verwerken van de data van de slimme meter naar jouw online omgeving.

Groetjes,
Nina


Ook wij hebben te kampen met dit probleem. Tot en met 29/09 werd alles goed en regelmatig weergegeven, maar nu al bijna een maand geen inzicht in verbruik ondanks slimme meter. Zowel online als in de app speelt dit, lijkt wel alsof er niets meer wordt uitgelezen...?

Groet,
Ewout
Ook bij mij geen uitlezing. Ik heb gisteren van Liander een slimme meter gekregen en vandaag de Qbox aangekoppeld. Het lampje van de box gekoppeld aan de meter blijft groen knipperen. De handleiding is daar niet erg duidelijk over. Is er een storing?
dank
Bas
Reputatie 2
Badge +4
Ook bij mij geen uitlezing. Ik heb gisteren van Liander een slimme meter gekregen en vandaag de Qbox aangekoppeld. Het lampje van de box gekoppeld aan de meter blijft groen knipperen. De handleiding is daar niet erg duidelijk over. Is er een storing?
dank
Bas


Beste Bas,

Je Qbox was nog niet helemaal goed geactiveerd, dit heb ik voor je veranderd en nu werkt de Qbox goed.
Binnen één uur kan je de eerste data zien in de grafieken.

Veel plezier ermee!

Groeten,

Niels
even aanhaken:
hoe lang duurt het voor de gegevens van de slimme meter te zien zijn in app en op site? ik heb net een slimme meter gekregen en de qbox ingeplugd. heb een constant brandend groen lampje op de qbox.
Reputatie 2
Badge +4
even aanhaken:
hoe lang duurt het voor de gegevens van de slimme meter te zien zijn in app en op site? ik heb net een slimme meter gekregen en de qbox ingeplugd. heb een constant brandend groen lampje op de qbox.


Beste Heleen Bannink,

Om de Qbox te koppelen aan je slimme meter dienen wij dit eerst aan te passen, want op het moment staat de Qbox nog geconfigureerd met de oude meter. Dit is dan ook de reden waardoor je nog geen data ziet van de Qbox sinds de meter wissel.

Graag ontvang ik dan ook een duidelijke foto van je meter en dat kan je het beste sturen naar vraag@Qurrent.nl, zodra dit is aangepast zal de slimme meter data binnen 2 uur inzichtelijk worden in de grafiek.

Groeten,

Niels
beste Niels
dank voor het antwoord, heb net de foto verstuurd
gr heleen
Reputatie 2
Badge +4
beste Niels
dank voor het antwoord, heb net de foto verstuurd
gr heleen


Beste Heleen Bannink,

De Qbox is opnieuw geactiveerd en er wordt weer data vastgelegd. Binnen 2 uur kan je weer real-time de gegevens in de grafieken bekijken. De gas data kan wat langer op zich laten wachten, doorgaans duurt dit minimaal 2 uur, echter omdat je meters net geplaatst zijn kan het tot 2 dagen duren voordat de eerste gegevens door de gas meter worden doorgegeven.

Dit komt doordat de netbeheerder dit nog apart dient te activeren.

Veel plezier weer met de Qbox en alvast een fijn weekend!

Groeten,

Niels
dank! ook een mooi weekend gewenst
We hebben herhaaldelijk aangegeven dat we sinds september geen verbruiksgegevens meer kunnen uitlezen in mijnenergie en ook niet in de app. Behalve excuses en de conclusie dat er technisch iets erg moeilijk is, heb ik niet de indruk dat er echt moeite gedaan wordt dit alsnog aan de praat te krijgen. Waardeloos! We hebben net het contract voor een jaar verlengd, maar als er niet beter gepresteerd wordt, is dat de laatste keer. U communiceert niet en presteert niets beter dan de gewone leveranciers.

M. Hiemstra
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Marten,

Ik zie dat je probleem met Mijn Energie al doorgegeven is aan de technische dienst en dat zij er mee bezig zijn. We nemen elk probleem serieus en doen dan ook ons best om alles op te lossen. Wanneer mensen goed inzicht hebben in hun verbruik gaan ze vaak energie besparen. En dat zien wij graag!

Ik ga voor je navragen hoe het er voor staat bij de technische dienst en laat je het antwoord weten.

Groetjes, Tanja

Reageer