Beantwoord

Ik zie mijn energieverbruik niet in de app?

  • 7 oktober 2016
  • 33 reacties
  • 7739 keer bekeken


Toon eerste bericht

33 reacties

Was bij mij ook. Ik heb de app maar verwijderd.

We kunnen natuurlijk altijd nakijken of dit bij jou ook makkelijk op te lossen is! Laat ons weten of je hier behoefte aan hebt.


Ik heb de app weer geinstalleerd, maar ik zie nog geen Live gebruiks gegevens. Kunnen bij mijn account ook de instellingen worden aangepast zodat ik deze wel kan volgen?


Hi Henk,

Heb je het trucje van Zr40 al geprobeerd?

Heb je toevallig geen Qbox? Zonder Qbox geeft de app geen live verbruik aan en werkt de daggrafiek niet. De andere grafieken werken wel, maar de app opent standaard de daggrafiek. Die geeft dan inderdaad een error, maar er is een truc: voordat je de error te zien krijgt, schakel snel over naar de maandgrafiek.

Ik denk dat dit er voor zorgt dat je wel inzicht hebt. Zo niet, dan horen we graag van je 🙂.

Groetjes,
Nina
Klopt niet helemaal. Ik heb geen Q-Box en op 18 juli 2016 was er een Update van Qurrent! En toen ik wel Live verbruik zien op mijn smart-phone(alleen wifi verbinding)!. Van de dag zelf en dagen ervoor. Screenshots genomen en zodoende weet ik dat we als klant voor het lapje worden gehouden dat dingen zonder de Q-box zgn. niet zouden kunnen,...toch wel! Is het bij Qurrent niet kunnen? Of niet willen?Zal er een paar bijlagen bijdoen zodat andere gebruikers zich kunnen overtuigen!Jammer genoeg krijg ik geen duidelijk en transparant antwoord sinds vorig jaar!
Ik kan het verhaal van LNolle 100% bevestigen. Ook wij hebben ruim een halfjaar gewoon op dagelijkse basis inzage in het verbruik gehad zonder Qbox. Tot dat opeens gedisabled werd. Sindsdien nooit enige reactie van Qurrent gehad waarom het uitlezen plots niet meer werkte. Erg vreemd, zeker als je nagaat dat elke andere energieleverancier gewoon een slimme meter op dagelijkse basis kan uitlezen zonder extra hardware. Gevoel dat we opgelicht worden leeft op dit front sterk bij ons.
Reputatie 2
Badge +4
Klopt niet helemaal. Ik heb geen Q-Box en op 18 juli 2016 was er een Update van Qurrent! En toen ik wel Live verbruik zien op mijn smart-phone(alleen wifi verbinding)!. Van de dag zelf en dagen ervoor. Screenshots genomen en zodoende weet ik dat we als klant voor het lapje worden gehouden dat dingen zonder de Q-box zgn. niet zouden kunnen,...toch wel! Is het bij Qurrent niet kunnen? Of niet willen?Zal er een paar bijlagen bijdoen zodat andere gebruikers zich kunnen overtuigen!Jammer genoeg krijg ik geen duidelijk en transparant antwoord sinds vorig jaar!

Ik kan het verhaal van LNolle 100% bevestigen. Ook wij hebben ruim een halfjaar gewoon op dagelijkse basis inzage in het verbruik gehad zonder Qbox. Tot dat opeens gedisabled werd. Sindsdien nooit enige reactie van Qurrent gehad waarom het uitlezen plots niet meer werkte. Erg vreemd, zeker als je nagaat dat elke andere energieleverancier gewoon een slimme meter op dagelijkse basis kan uitlezen zonder extra hardware. Gevoel dat we opgelicht worden leeft op dit front sterk bij ons.

Bedankt voor jullie reacties, helaas moet ik jullie vertellen dat de weergave die in de screenshot hierboven te zien zijn van het DEMO-account zijn. Dit account is nog steeds in de Qurrent App in te zien als je uitlogt en op DEMO drukt als je weer in het inlog scherm bent.

Zonder een Qbox kan je namelijk nooit de live-data van je verbruik zien in de Live-functie van de Qurrent App, dit komt omdat de data van een slimme meter maar één keer per dag wordt opgehaald, met andere woorden de dag data zal altijd één dag achterlopen.

Mocht je interesse hebben in je real-time verbruik of dag niveau dan kan je hier een Qbox bestellen of neem telefonisch contact met ons op en wij maken de bestelling voor je in orde.

Groeten,

Niels
Serieus Niels, zo'n Qbox is nu wel zo'n beetje het laatste dat ik overweeg.
Klopt niet helemaal. Ik heb geen Q-Box en op 18 juli 2016 was er een Update van Qurrent! En toen ik wel Live verbruik zien op mijn smart-phone(alleen wifi verbinding)!. Van de dag zelf en dagen ervoor. Screenshots genomen en zodoende weet ik dat we als klant voor het lapje worden gehouden dat dingen zonder de Q-box zgn. niet zouden kunnen,...toch wel! Is het bij Qurrent niet kunnen? Of niet willen?Zal er een paar bijlagen bijdoen zodat andere gebruikers zich kunnen overtuigen!Jammer genoeg krijg ik geen duidelijk en transparant antwoord sinds vorig jaar!

Ik kan het verhaal van LNolle 100% bevestigen. Ook wij hebben ruim een halfjaar gewoon op dagelijkse basis inzage in het verbruik gehad zonder Qbox. Tot dat opeens gedisabled werd. Sindsdien nooit enige reactie van Qurrent gehad waarom het uitlezen plots niet meer werkte. Erg vreemd, zeker als je nagaat dat elke andere energieleverancier gewoon een slimme meter op dagelijkse basis kan uitlezen zonder extra hardware. Gevoel dat we opgelicht worden leeft op dit front sterk bij ons.

Bedankt voor jullie reacties, helaas moet ik jullie vertellen dat de weergave die in de screenshot hierboven te zien zijn van het DEMO-account zijn. Dit account is nog steeds in de Qurrent App in te zien als je uitlogt en op DEMO drukt als je weer in het inlog scherm bent.

Zonder een Qbox kan je namelijk nooit de live-data van je verbruik zien in de Live-functie van de Qurrent App, dit komt omdat de data van een slimme meter maar één keer per dag wordt opgehaald, met andere woorden de dag data zal altijd één dag achterlopen.

Mocht je interesse hebben in je real-time verbruik of dag niveau dan kan je hier een Qbox bestellen of neem telefonisch contact met ons op en wij maken de bestelling voor je in orde.

Groeten,

Niels
Niels wat je schrijft klopt klaarblijkelijk.Alleen jammer dat er pas een duidelijk antwoord komt na bijna een jaar! Al vaker gebeld en gemaild over dezelfde vraag! Blijkbaar zitten er niet al te kundige of meedenkende mensen? Laat het in het midden. Maar ook ik schaf geen Q box aan omdat ook ik vind dat dit een service van Qurrent zou mogen zijn! Nu nog de dagen eerder vermelden bij dashboard. Wijken nu nog steeds gemiddeld 3-4 dagen af(ligt bij Enexis,...maar daar kunnnen jullie mee communiceren?). Jammer dat iets navragen zolang op zich laat wachten.

Zonder een Qbox kan je namelijk nooit de live-data van je verbruik zien in de Live-functie van de Qurrent App, dit komt omdat de data van een slimme meter maar één keer per dag wordt opgehaald, met andere woorden de dag data zal altijd één dag achterlopen.

Mocht je interesse hebben in je real-time verbruik of dag niveau dan kan je hier een Qbox bestellen of neem telefonisch contact met ons op en wij maken de bestelling voor je in orde.


Niels,

Ik denk dat ze met 'live' niet echt live bedoelen, als in data per minuut (dat kan inderdaad alleen met extra hardware), maar vooral 'dagelijks'. De site loopt nu standaard 2 maanden achter, niet 2 dagen, en geeft geen gedetailleerdere informatie dan per 2 maanden (ook al wordt er wel correct dagelijks uitgelezen). Daarvoor zou je, zoals Ewout terecht aangeeft, geen Qbox nodig moeten hebben. In het verleden werkte het wel, en de tabel met meterstanden werkt ook.

Reageer