Beantwoord

Is het ook mogelijk mijn meterstanden online uit te lezen zonder Qbox?

• 11 juni 2018
  • 11 reacties
  • 237 keer bekeken

Ik heb een slimme meter en een "mijn energie" account.
mijn account is ingesteld om dagelijks de meterstanden uit te lezen.
Als ik ingelogd ben op "Mijn energie" zie ik wel mijn verbruik maar bij "meterstanden" kunnen mijn gegevens steeds niet opgehaald worden, ook niet na herhaaldelijk verversen.
Ik vind het nogal vreemd dat dit niet werkt terwijl dit met de app NL-ex van een andere energie provider, feilloos werkte. Helaas is di app voor niet-klanten niet meer beschikbaar.
icon

Beste antwoord door Julian van Qurrent 15 oktober 2018, 11:20

Hoi @Sippie.

Als je slimme meter op 'dagelijks uitlezen staat', wat bij jou het geval is, betekent dit niet dat je live-data uit kunt lezen.
De dagelijkse meterstanden van de slimme meter worden altijd met enkele dagen (1 tot 3) vertraging getoond in de energiegrafieken.
Daarom kan je je energieverbruik op dagniveau niet inzien zonder Qbox. Op weekniveau, maandniveau en jaarniveau kun je echter gewoon de uitgelezen meterstanden inzien.

Zo ziet je huidige weekgrafiek er momenteel zo uit:

Voor het los inzien van de opwek van je zonnepanelen heb je een Qbox Solar nodig, ook deze leveren we helaas niet meer. Op dit moment zie je wel je teruglevering (alles dat je hebt opgewekt maar niet zelf hebt verbruikt) terug in de energiegrafieken als 'negatief verbruik'.

Groeten,
Julian
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Hoi Sippie,

Welkom op onze community!

Als je een slimme meter hebt, kun je je dagelijkse verbruik inzien in Mijn Energie. Wil je dat wij je slimme meter hiervoor dagelijks gaan uitlezen?

Groet,
Tomer
Ik herhaal maar even mijn situatie.
Ik heb een slimme meter en een "mijn energie" account.
mijn account is ingesteld om dagelijks de meterstanden uit te lezen.
Als ik ingelogd ben op "Mijn energie" zie ik wel mijn verbruik maar bij "meterstanden" kunnen mijn gegevens steeds niet opgehaald worden, ook niet na herhaaldelijk verversen. Ik heb 12 februari nieuwe meters gekregen en wilde checken of dat ook allemaal goed functioneerde. Maar mijn slimme meters staan al ongeveer een jaar op dagelijks uitlezen. Of dat voor de meterwissel wel werkte weet ik niet omdat ik de nl-ex app daarvoor gebruikte op mijn telefoon. Vóór de meterwissel had ik ook al slimme meters
Dus misschien heb ik het verkeerd begrepen en kan dat enkel als je een QBox hebt, vandaar mijn vraag.
Reputatie 4
Badge +8
Excuses, ik zie nu wat er fout gaat. Mijn collega die je gisteren telefonisch hebt gesproken heeft de foutmelding doorgestuurd naar onze technische afdeling. Zij gaan deze kwestie oplossen. Zodra deze is opgelost, zullen wij je hierover informeren.

Groet,
Tomer
Ik heb net op deze community ongeveer een uur problemen van gelijke aard doorgeworsteld
waar antwoorden bij staan, die mij nooit gegeven zijn, zoals "mijn energie is on hold gezet"
Natuurlijk Is het aan de technische afdeling om het op te lossen, maar ze doen er lang over en na de laatste software-update van 19-7-2018 is er bij mij nog steeds niets veranderd.
en deze vraag is ook niet beantwoord

Is het ook mogelijk mijn meterstanden online uit te lezen zonder Qbox?

Sorry voor het formaat maar dat komt door cut&paste
Mijn opgewekte energie wordt in het dashboard ook niet weergegeven, omdat ik geen Qbox heb.
M.v.g. Sippie
Badge +4
Hallo
Zeker is het mogelijk om uw meter uit te lezen zonder de qbox ik heb diverse site die mijn meter uit lezen en dat werkt prima.
mijnwoning.nl
umeter
slimme meter portaal
en ik heb een qbox en een raspberry pi die direct de meter uitlezen en die ik op mijn pc tablet of mobiel kan uitlezen.
ook nog mijn omvormer van de zonnepanelen die ik uitlees via de app op de mobiel.

ik hoop dat u hier mee verder kan. anders even een pb via deze site

mvg John V
Bedankt John V,
De bedoeling van deze vraag, gaat over "Mijn energie" op de Qurrent-site.
Zoals gezegd had ik al zo'n app en die werkte perfect, maar die is helaas offline, maar als dat bij een "vreemde"site zo goed gaat, snap ik niet waarom het bij Qurrent zo'n probleem is.
Badge +4
Oke sorry dat ik het verkeert oppakte moet je helaas toch bij qurrent zijn denk ik de qbox is volgens mijn gelinkt aan mijn energie. Maar dat moet qurrent oppakken vindt ik. Blijf mee lezen.

Ja dat snap ik ook niet dat andere site dit gewoon gratis kunnen en op een redelijke leuke manier
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Sippie,

Excuses dat het zo lang moet duren. Ik heb de technische afdeling nogmaals gevraagd om hiernaar te kijken. Ik hoop dat ik je snel met positief nieuws kan berichten!

Groet,
Tomer
25-09-2018 Er is nog steeds niets gewijzigd en nu krijg ik ook geen statusupdates meer. Er zal wel een ander systeem, dat van de nieuwe eigenaar, komen. Wachten we nog een jaartje of zo, of misschien toch maar overstappen!
Reputatie 2
Badge +9
Hoi @Sippie,

Er zijn meer klanten die dit probleem ervaren. Ik heb je gisteren via een andere topic geïnformeerd dat ik de gegevens heb gebundeld en dat ik onze IT-afdeling heb gevraagd dit met spoed op te nemen.

Groet, Joost
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @Sippie.

Als je slimme meter op 'dagelijks uitlezen staat', wat bij jou het geval is, betekent dit niet dat je live-data uit kunt lezen.
De dagelijkse meterstanden van de slimme meter worden altijd met enkele dagen (1 tot 3) vertraging getoond in de energiegrafieken.
Daarom kan je je energieverbruik op dagniveau niet inzien zonder Qbox. Op weekniveau, maandniveau en jaarniveau kun je echter gewoon de uitgelezen meterstanden inzien.

Zo ziet je huidige weekgrafiek er momenteel zo uit:

Voor het los inzien van de opwek van je zonnepanelen heb je een Qbox Solar nodig, ook deze leveren we helaas niet meer. Op dit moment zie je wel je teruglevering (alles dat je hebt opgewekt maar niet zelf hebt verbruikt) terug in de energiegrafieken als 'negatief verbruik'.

Groeten,
Julian

Reageer