Jaarafrekening i.v.m. slimme meter

• 29 juli 2017
  • 6 reacties
  • 229 keer bekeken

Op 25 juli 2016 ben ik klant geworden van Qurrent. Daarbij is op 17-3-2017 mijn meter vervangen door een slimme meter.
Hoe zal nu de eindafrekening worden bepaald? Ik heb destijds zelf de laatste meterstand ingevuld in het Dashboard voordat de slimme meter werd geplaatst.

6 reacties

Badge +4
De netbeheerder geeft een eindstand en nulstand op deze zou je in het dashboard moeten zien.

Daarbij heb je dubbeltarief i.p.v. Enkeltarief als je een telwerk had, gebruik het topic dubbel of enkel tarief van mij om te kijken of het de moeite waard is.

Bij de jaarafrekening worden de afnames opgeteld en gewoon op 1 rekening afgehandeld. Heb zelf 2,5 maand de slimme meter vandaar.
Reputatie 2
Badge +8
Hoi FrankdeWildt,

Het klopt wat yukia31 aangeeft, graag geef ik nog wat aanvullende informatie.
Je kunt aan ons doorgeven of je afgerekend wilt worden op enkeltarief of het op een dubbeltarief wilt houden.

Helaas werkt MijnEnergie niet zo goed met meterwissels wat betreft het dashboard. De eindstand van oude en de 0 stand van de nieuwe meter zorgt ervoor dat het verbruik in de min gaat.
Dit zijn wij intern aan het oplossen en zal eind oktober 2017 opgelost zijn.

Groeten van Giulia
Badge +4
@Giulia van Qurrent
Het vraagstuk van de dubbel of enkel had je toch een linkje kunnen plaatsen naar dat topic.

https://www.icloud.com/numbers/0t8g-SbQGStugNiJPBHUqwLYg#enkel_of_dubbel_tarief

Hierboven voor @FrankdeWildt de tabel om het te berekenen.

De kWh prijzen blijven gelijk op het dubbele tarief mogelijkheid na dan.
De vastrecht tarieven heb ik tot nu toe geen verschillen in gezien ten aanzien van de domme meters.

Aangezien je al 2,5 maand ervan gebruik kan maken reken het uit en kijk of je het waard vind.

Indien je overdag vaak weg bent of geen zware apparaten draaid kan het zo 5 euro per jaar schelen (heel veel dal tegenover de piek namelijk 3/1)
Reputatie 2
Badge +8
@yukia31 dat had gekund Yukia, fijn dat je op deze manier meedenkt.
Echter heeft FrankdeWildt altijd enkeltarief gehad.

@FrankdeWildt Ik leg de keuze bij jou of je het liever weer laat omzetten naar enkeltarief 😉 ik hoor graag van je.

Groeten van Giulia
Badge +4
@Giulia van Qurrent ik had tot 11-05-2017 ook alleen enkel tarief en mijn huis had dat al sinds 1988 dus het is echter geen reden om dat aan te nemen, maar inderdaad moet @FrankdeWildt de keuze maken, de data van 2,5 maand verteld veel, en de netbeheerder heeft vaak al een sjv met dubbele standen aangemaakt op basis van gemiddelde verdeling schat ik.

Wel vind ik dat de keuze tot doorgeven eindstanden contractjaar gemaakt zou moeten kunnen worden, immers is het puur een fiscale handeling, aan de meter veranderd er niks en meet natuurlijk standaard hoog en laag. Omgekeerd zou ik graag Idem zien.

Dit ook bij verhuizingen omdat er veel verschil kan zitten in de afname, bijvoorbeeld heb ik juist een lage afname. Al was dat eerst meer dankzij de oude koelkast.
Reputatie 2
Badge +8
Hoi yukia31,

De bedoeling van een topic is dat de vragen van de communityleden inhoudelijk beantwoord worden.
Mochten er daarna andere vragen gesteld worden, kan er daarvoor een nieuw topic aangemaakt worden en daarop zal ook weer inhoudelijk gereageerd worden.
Andere leden kunnen namelijk anders geen antwoorden vinden op de steekwoorden die zij invullen.
Wij houden van uitgebreide informatie in een topic, echter dient het wel bij de vraag te blijven.

Ik zal je over deze kwestie een privé bericht toesturen.

Wat betreft het einde van een contractjaar en de fiscale handeling, kunnen wij geen aanpassingen maken. Wij krijgen alle richtlijnen van de ACM.

Groeten van Giulia

Reageer