Beantwoord

Klopt de weergave van gas wel in het verbruiksoverzicht in Mijn Energie?

• 11 september 2017
  • 4 reacties
  • 136 keer bekeken

21 juli zijn wij gaan verbouwen in een andere woning. De CV ketel heeft alleen even aangestaan bij het vullen van de leidingen voor vloerverwarming. Toch zie ik op het Dashboard dat er elke dag in augustus een gelijke hoeveelheid gasverbruik staat genoteerd, met op drie dagen een verbruik van 1m3. Hoe is dit mogelijk?
icon

Beste antwoord door Edo 11 september 2017, 23:35

Kijk, dan wordt het ineens een ander verhaal....

Weet niet hoe je de meter uitleest, en wat voor een meter het betreft. Maar het maand/weekverbruik op de meter, moet overeenkomen met de inhoud van het dashboard. De meter is hierbij leidend. Komen de waarden niet overeen, mag je de cijfers van het dashboard niet gebruiken; dan zit daar een probleem.

Volgende stap is pas het het elimineren van alles dat gas verbruikt in de woning. Heb je alles uitgeschakeld, maar blijft de meter registreren, heb je of een fors lek of en defecte meter, of toch een gasboiler op een verborgen plek;-)
Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3
Hoe zeker weet je dat die ketel geen warmwater voorraad op temperatuur houdt, of is het een oud beestje met een waakvlam? Het is niet onmogelijk dat je gas verbruikt in de zomer. Alleen is dat voor een buitenstaander niet vast te stellen. Maar je zou de ketel een dagje uit het stopcontact kunnen trekken, om te zien hoeveel je dan verbruikt..
Omdat de radiatoren om de begane grond weg zijn gehaald en de keuken en de douche met de warmwaterkraan er niet meer waren heb ik de ketel helemaal uitgeschakeld. Dat is ook de reden waarom ik het raar vindt. Hij heeft geen watervoorraad warm hoeven houden.
Badge +3
Kijk, dan wordt het ineens een ander verhaal....

Weet niet hoe je de meter uitleest, en wat voor een meter het betreft. Maar het maand/weekverbruik op de meter, moet overeenkomen met de inhoud van het dashboard. De meter is hierbij leidend. Komen de waarden niet overeen, mag je de cijfers van het dashboard niet gebruiken; dan zit daar een probleem.

Volgende stap is pas het het elimineren van alles dat gas verbruikt in de woning. Heb je alles uitgeschakeld, maar blijft de meter registreren, heb je of een fors lek of en defecte meter, of toch een gasboiler op een verborgen plek;-)
Volgende stap is pas het het elimineren van alles dat gas verbruikt in de woning.

Dat is natuurlijk iets waar velen naar ons streven! Onze leden voeren hier wel vaker discussie en wisselen tips uit over hoe je het beste afstand kunt nemen van gasverbruik, kijk maar in dit of dit topic. :)

Groet,

Natalia

Reageer