Beantwoord

Krijg constant error als ik mijn maandbedrag wil wijzigen , wat kan hiervan de oorzaak zijn?

• 30 juli 2017
  • 10 reacties
  • 162 keer bekeken

Sorry, an error occured whole processing yout request
icon

Beste antwoord door Giulia van Qurrent 1 augustus 2017, 09:17

Hoi PvanBaak,

Als wij minimaal 3 wintermaanden kunnen meerekenen in jouw recente verbruik, hebben wij een goed beeld over jouw daadwerkelijke verbruik in deze situatie.
Als je eind december jouw standen aan ons doorgeeft, kunnen wij door het verbruik van een half jaar een gepast maandbedrag hanteren.

Tot die tijd is het verstandig om het historisch verbruik van de woning aan te houden totdat je weet dat je onder het verbruik of boven het verbruik zit.
Ook zouden we een schatting kunnen maken op basis van type woning, bouwjaar en aantal inwoners, dit valt echter wel vaak gemiddeld wat hoger uit dan wat je daadwerkelijk verbruikt.

Ik hoor graag wat jouw gewenste keus is omtrent het bepalen van het maandbedrag.

Groeten van Giulia
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 2
Badge +8
Hoi PvanBaak,

Wij zijn hier de oorzaak nog van aan het uitzoeken.
Je kunt jouw gewenste maandbedrag aan ons doorgeven en dan zullen wij dit handmatig voor je aanpassen.

Groeten van Giulia
Julia dat is nu het probleem want ook de app geeft geen juist gebruik aan.
Ben pas vorige maand bij qurrent op nieuw adtes gekomen en daar is gemiddeld maandbedrag genomen maar twijfel of dat klopt.
Wacht nog wel een maand af om te kijken wat mijn verbruik is misschien dat er dan duidelijkheid is.
Was gewend om bij ongeven van nieuwe standen dat dan direct je maandbedrag opnieuw werd berekend zodat je dit kon aanpassen maar gaat dus niet op bij qurrent.
Reputatie 2
Badge +8
Hoi PvanBaak,

Ik begrijp je.

Is het mogelijk dat je jouw verbruik van jouw laatste jaarnota nakijkt en aan ons doorgeeft? Dan kan ik dit voor je uitrekenen en het maandbedrag voor je aanpassen.

Groeten van Giulia
Julia , nee die heb ik niet , wel van vorige eensgezinswoning maar woon nu pas 3 maanden in appartement en is niet te vergelijken dus.
Ga de 15de opnieuw meterstanden invullen en heb dan een pverzicht van 2 maanden , misschien dat dat dan meer helderheid geeft.
Maar dank je voor de reakties , hoop dat de error opgelost wordt.
Ik weet niet wat je verstaat onder svj masr Julia als qurrent dat zou kunnen doen graag
Badge +4
Eens leer je de term en dan weet je het

Sjv= standaard jaarverbruik.

Dat is het gemiddelde gas en elektriciteitsverbruik van de laatste 5 jaar

Dus daar zit een correctie in van koude jaren, maar is geen garantie doordat het een gemiddelde is.

Het sjv opnieuw laten berekenen zijn eisen voor, minimaal 300 dagen tussen 2 harde standen, geheel januari en februari moeten daarin zitten. Vanwege verschillen zou je dat dus t.z.t. kunnen verzoeken aan de netbeheerder. Met gas kan dat vaak wat kosten schelen bij een zuinige/passieve woning.

Daarbij hoop ik dat qurrent dat voor je oppakt, anders help ik graag via een pb'tje het voorschot te berekenen.
Dank je voor de uitleg.
Is dus voor ons geen optie dus ga ik maar een paar maanden nog rond de 15de standen doorgeven.
Badge +4
@PvanBaak
Als het nieuwbouw betreft (enigste reden vaak van recente start levering) heb je zoiezo een energielabel.

Ik kreeg er ook een bij aangaan huurcontract, is zelfs verplicht.

Moet wel zeggen dat de stroom op een energielabel vaak 1,5 keer lager is dan het sjv. Gas het ik een verschil van ongeveer 10% meer gezien, maar is wel hoekwoning vs middenin.

Heb de laatste 2,5 maand nog maar 14m3 verbruikt (sinds 11-05) gisteravond precies 14,061 op de meter om 12 uur s'nachts.

Daarmee geef ik juist aan dat het moeilijk schatten is zonder energielabel of sjv, vraag gerust eens aan de netbeheerder indien het niet net opgeleverd is, anders zoek het energielabel op 😉
Reputatie 2
Badge +8
Hoi PvanBaak,

Als wij minimaal 3 wintermaanden kunnen meerekenen in jouw recente verbruik, hebben wij een goed beeld over jouw daadwerkelijke verbruik in deze situatie.
Als je eind december jouw standen aan ons doorgeeft, kunnen wij door het verbruik van een half jaar een gepast maandbedrag hanteren.

Tot die tijd is het verstandig om het historisch verbruik van de woning aan te houden totdat je weet dat je onder het verbruik of boven het verbruik zit.
Ook zouden we een schatting kunnen maken op basis van type woning, bouwjaar en aantal inwoners, dit valt echter wel vaak gemiddeld wat hoger uit dan wat je daadwerkelijk verbruikt.

Ik hoor graag wat jouw gewenste keus is omtrent het bepalen van het maandbedrag.

Groeten van Giulia

Reageer