Beantwoord

Krijg ik advies over mijn maandbedrag in MijnEnergie?

• 1 januari 2017
  • 8 reacties
  • 280 keer bekeken

Kennelijk is het de bedoeling dat je advies krijgt over je maandbedrag in Mijn Energie. Bij mij is er echter geen advies zichtbaar. Ik weet dus niet of ik nog goed zit met mijn maandbedrag. Is dit een storing?
icon

Beste antwoord door Natalia van Qurrent 6 januari 2017, 09:26

Goedemorgen M.Kranendonk,

Op basis van je meterstanden kunnen we je verbruik berekenen. Dat kun je inzien en daarbij ook wat dit verbruik kost. Als je een slimme meter hebt, kunnen we je verbruik dagelijks op afstand uitlezen, met een draaischijf- of LED-meter moet je zelf je meterstanden invullen. Let op! De prijs die je ziet is alleen het verbruik vermenigvuldigd met je tarief, vaste leveringskosten en netbeheerderskosten zijn er niet bij inbegrepen.

Op basis van deze verbruiksgegevens wordt er een bepaald bereik bepaald waarbinnen je maandbedrag moet vallen. Je kunt zelf het een en ander schuiven (zie screenshot ) en binnen dit bereik bepalen wat je per maand wilt betalen.

Groeten,

Natalia van Qurrent
Bekijk origineel

8 reacties

Ik zie ook nergens een advies voor het maandbedrag. Waar had je die dan verwacht? Wel zie ik een ondergrens op de pagina waar je je maandbedrag kunt wijzigen.
Goedemorgen M.Kranendonk,

Op basis van je meterstanden kunnen we je verbruik berekenen. Dat kun je inzien en daarbij ook wat dit verbruik kost. Als je een slimme meter hebt, kunnen we je verbruik dagelijks op afstand uitlezen, met een draaischijf- of LED-meter moet je zelf je meterstanden invullen. Let op! De prijs die je ziet is alleen het verbruik vermenigvuldigd met je tarief, vaste leveringskosten en netbeheerderskosten zijn er niet bij inbegrepen.

Op basis van deze verbruiksgegevens wordt er een bepaald bereik bepaald waarbinnen je maandbedrag moet vallen. Je kunt zelf het een en ander schuiven (zie screenshot ) en binnen dit bereik bepalen wat je per maand wilt betalen.

Groeten,

Natalia van Qurrent
Hoi Natalia,

Is die ondergrens van dat bereik dat wat jullie inschatten dat het maandverbruik zal zijn of ligt die daar onder?
Deze vraag omdat mijn ondergrens voor Gas onder mijn maandbedrag ligt, maar daarbij geen advies staat om mijn maandbedrag te verlagen...

Groet,
Marcel
Beste Natalia,

Bedankt voor je antwoord. Helaas zie ik geen advies. Ik zie alleen wat op de bijlage zichtbaar is.
Ik heb een slimme meter en deze staat al geruime tijd op dagelijks uitlezen.
Als in Mijn Energie wellicht een storing gaande is, zou ik dan advies per mail kunnen ontvangen?

Met vriendelijke groet,
Marleen
Hoi Natalia,

Is die ondergrens van dat bereik dat wat jullie inschatten dat het maandverbruik zal zijn of ligt die daar onder?
Deze vraag omdat mijn ondergrens voor Gas onder mijn maandbedrag ligt, maar daarbij geen advies staat om mijn maandbedrag te verlagen...

Groet,
Marcel

Dag Marcel,

Bij ons is een te grote verlaging (of verhoging) via Mijn Energie niet toegestaan. Wij willen voorkomen dat klanten een te hoge afrekening ontvangen door het instellen van een te laag maand voorschot. Je kunt je huidige maandbedrag met maximaal 10% verlagen. Als je contact opneemt met onze klantenservice kijken wij natuurlijk graag of een lager maandbedrag verantwoord is en passen wij dit voor je aan.

In jouw geval raad ik ook aan om jouw verbruik door te nemen, met een medewerker van de klantenservice, of het verstandig is om een dergelijke verlaging zoals bij jou wordt aangeven verstandig is. Je kunt natuurlijk altijd hier je verbruik doorgeven dan kijk ik het graag voor je na.

Groetjes, Lisa
Beste Natalia,

Bedankt voor je antwoord. Helaas zie ik geen advies. Ik zie alleen wat op de bijlage zichtbaar is.
Ik heb een slimme meter en deze staat al geruime tijd op dagelijks uitlezen.
Als in Mijn Energie wellicht een storing gaande is, zou ik dan advies per mail kunnen ontvangen?

Met vriendelijke groet,
Marleen

Vermoedelijk zie je geen advies doordat jouw verbruik nog aardig in dezelfde lijn ligt met ons ingeschat verbruik en het daarbij horende maandbedrag. Ik heb namelijk met jouw verbruik gerekend en het maandbedrag past nog goed bij jouw verbruik. Wel lijkt het mij handig als dit ook als advies wordt uitgegeven. Dit zorgt natuurlijk voor verwarring. Daarom heb ik deze optie doorgegeven aan mijn collega's.

Groetjes, Lisa
Hartelijk dank Lisa. Fijn ook te weten dat mijn verbruik in lijn ligt met de verwachting.
Inderdaad een mooie uitdaging voor de ict-ers om voor iedereen het advies zichtbaar te maken, ook al is aanpassing op dat moment niet nodig.

Met vriendelijke groet,
Marleen

Reageer