Beantwoord

Kunnen mijn meterstanden in Mijn Energie aangepast worden?

Sinds gisteren klant bij Qurrent! Tot op heden zeer tevreden met mijn keuze. Overstap (lijkt) goed verlopen en informatie-voorziening is tot op heden uitstekend.

Zojuist alleen één klein aandachtspuntje ontdekt. Ik heb net handmatig de meterstanden ingevoerd, maar zie nu dat mijn stand van telwerk 1 en 2 in de data omgedraaid zijn, terwijl ik een en ander wel goed heb ingevuld... Is dit om te draaien/terug te draaien?

icon

Beste antwoord door Tanja van Qurrent 17 februari 2017, 16:34

Hoi H.Hodiamont, sorry heb je bericht totaal over het hoofd gezien!

Ik zie dat je inmiddels van de periode 7-11-2015 tot 7-11-2016 een jaarnota hebt gehad op 29-12-2016. Dat adres wordt 01-03-2017 stopgezet i.v.m. je nieuwe adres.

Hoi G.F.Klaver,

Het klopt dat je met een Qbox nog steeds 0% opwek ziet. Dit kan alleen met de Solar. Dit is een Eltako meter die door een monteur gemonteerd moet worden in je groepen in de meterkast. Deze registreert je totale opwek. Dit is een betaalde toevoeging op de Qbox.

Je slimme meter registreert uiteraard wel de teruglevering, daardoor zie je in mijn energie een negatief verbruik. Dit is namelijk het netto verbruik, verbruik - (min) opwek.

Groetjes, Tanja
Bekijk origineel

9 reacties

Interessant, dit verklaart mogelijk waarom bij mij de ingevoerde standen voor stroom niet worden getoond. Ik voer slechts één stand in en heb in plaats van de kolommen 'Stand verbruik hoog' en 'Stand verbruik laag' alleen een lege kolom 'Stand verbruik'.

Mogelijk wordt de waarde getoond van de 'Stand verbruik laag' terwijl ik alleen de stand heb ingevoerd voor 'Stand verbruik hoog'.

Als dat zo is dan sluit ik me aan bij jouw verzoek om dit op te lossen.

Badge +4
Het lijkt me een uitlees probleem met het script op de site. Kan echter niet duiden waar het issue precies zit.
een tijd geleden hier eens in gedoken, omdat ook mijn Elektra ook niet te zien is.
bij administratie weten ze gelukkig de meterstanden wel. (belangrijk voor de jaarnota)

gasverbruik wordt wel getoond.
ik hou de standen eerst zelf bij voordat ik ze bij Qurrent indien, dus ik heb altijd een kopie.

Ik sluit me bij dezen aan. We willen graag inzien wat we zelf hebben ingevuld.
Badge +5
Johan,
Ik ga ervan uit dat je geen slimme meter hebt want dan is het niet nodig om zelf meterstanden in te vullen.
Je kunt eventueel met voorrang een slimme meter aanvragen, je betaald dan zo'n 72,- euro.
Of je kunt erop wachten totdat ze de meter komen aanleggen dan is het gratis.
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Johan (en alle anderen),

Ik heb de vraag doorgestuurd naar de technische dienst. Zodra ik antwoord heb zal ik het laten weten :)

Groetjes, Tanja
Kan er tevens gekeken worden naar Mijn energie. Het dashbord waar mijn meterstanden op staan (die dagelijks uitgelezen zouden moeten worden) staat al weken stil ('Verbruik sinds laatste jaarnota'.) Aangezien ik na 15 maanden nog geen jaarnota heb ga ik er van uit dat er ergens 'beweging' zou moeten zijn in mijn verbruik. Ik heb er herhaaldelijk melding van gemaakt. Somebody home? Dank u wel.
Reputatie 3
Badge +6
Ben best tevreden met mijn statistieken vanuit mijn overzichten . alleen vraag ik mij af waarom als ik geen Qbox monteer mijn 16 PV panelen alleen maar onder de nul lijn gaan en mijn opbrengst toont 0.
Heb al jaren Slimmemeter portel , en daar kan het wel in een mooi overzicht,ook het sluimergebruik.De slimmemeter levert
bij Q de zelfde gegevens aan. Alhoewel het gratis is Borg moet je wel storten. , en als pensionado met een gering aanvullende is elke euro rond en rolt snel weg.
Reputatie 5
Badge +13
Hoi H.Hodiamont, sorry heb je bericht totaal over het hoofd gezien!

Ik zie dat je inmiddels van de periode 7-11-2015 tot 7-11-2016 een jaarnota hebt gehad op 29-12-2016. Dat adres wordt 01-03-2017 stopgezet i.v.m. je nieuwe adres.

Hoi G.F.Klaver,

Het klopt dat je met een Qbox nog steeds 0% opwek ziet. Dit kan alleen met de Solar. Dit is een Eltako meter die door een monteur gemonteerd moet worden in je groepen in de meterkast. Deze registreert je totale opwek. Dit is een betaalde toevoeging op de Qbox.

Je slimme meter registreert uiteraard wel de teruglevering, daardoor zie je in mijn energie een negatief verbruik. Dit is namelijk het netto verbruik, verbruik - (min) opwek.

Groetjes, Tanja
Hi hi,

ook bij mij zijn de meterstanden voor telwerk 1 & 2 omgedraaid, plus dat ze dubbel in Mijn Energie staan. Is dit ook aan te passen?
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Michelle,

Ik zie 4 doorgegeven meterstanden voor elektra en gas die allemaal goed er in staan. Wat zie je omgedraaid? Kan je anders een printscreens sturen.

Groetjes, Tanja

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen