Beantwoord

Laatste dagen geen weergave meterstanden in mijn energie en app.

• 8 maart 2019
  • 9 reacties
  • 405 keer bekeken

Bij stroomverbruik is slechts 1 maart te zien en bij verbruik gas 1 en 2 maart. Kunnen jullie de inzage in verbruikgegevens snel oplossen svp!
icon

Beste antwoord door Julian van Qurrent 23 mei 2019, 12:24

Hoi @G.vandenBosch.

Bedankt voor je reactie.

Ik vind het jammer dat we je met deze berichtgeving teleurstellen.

We doen ons best om de Mijn Energie omgeving en de app zo goed mogelijk te onderhouden. Helaas hebben we in dit geval inderdaad moeten besluiten om het probleem niet meer op te lossen. We begrijpen dat dat vervelend is. En we hadden graag ander nieuws gebracht. We moeten, gezien de overname door Greenchoice, soms keuzes maken. We kunnen niet oneindig blijven investeren in de Qurrent omgeving. Dat zou niet duurzaam zijn. Onze excuses voor het ongemak.

Groeten,
Julian
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 2
Badge +4
Hoi @G.vandenBosch,

Bedankt voor het doorgeven. Normaal is er een storing van 2-4 dagen. Deze zijn we inderdaad al voorbij. Ik heb even gekeken en de meterstanden zijn wel dagelijks uitgevraagd maar dus nog niet verwerkt.

Ik kan helaas niet zien waarom dit nog niet verwerkt is, daarom heb ik het doorgezet naar onze IT-afdeling. Zodra er meer bekend is geef ik je een update.

Groet, Simon
Reputatie 2
Badge +4
Hoi @G.vandenBosch,

Zojuist keek ik in je energiegrafiek. Alles is bijgewerkt met een normale vertraging van 3 dagen. Het verbruikt lijkt nu dus weer normaal verwerkt te worden.

Groet, Simon
Dag Simon,

Fijn dat de storing lijkt opgelost. Ik zag bij het melden van de storing vorige week al dat er iets raars is met het gasverbruik op 1 maart 2019. Ik heb even je reactie afgewacht, maar zie dat wat ik had opgemerkt in het verbruik nog niet is opgelost. Ter verduidelijking heb ik wat printscreens bijgevoegd. Op 1 maart is mijn verbruik 1,47m3 (printscreen dagverbruik 1 maart). Kijk je naar de kolommen over de dag en tel je ze na, kom je ook uit op ca die 1,47m3. Echter kijk je naar de kolom in het maandoverzicht dan geeft hij een verbruik aan van ca 3,6 m3 voor 1 maart. De optelsom van de kolommen zoals weergegeven in het maandoverzicht tot en met 12 maart geeft een totaal aan van 40,07m3. Tel ik het weergegeven verbruik per dag op, kom ik uit op 37,90m3. Dat is een verschil van 2,17m3 en dit zit in het verbruik van 1 maart. Het verbruik in de maandtabel voor 1 maart bedraagt dan 3,64m3 in plaats van 1,47m3. Kun jij dit verschil verklaren? Graag zie ik dat mijn daadwerkelijke verbruik op maandbasis t/m 12 maart natuurlijk op die 37,90m3 komt te staan. Maar wat is nu mijn verbruik geweest op 1 maart en aanvullend, hoe kan ik op deze manier controleren of er op vertrouwen dat het door Qurrent vermelde gasverbruik, ook daadwerkelijk mijn echte verbruik is? Graag een reactie hierop!

Met vriendelijk groet,
G. van den Bosch

Reputatie 2
Badge +4
Hoi @G.vandenBosch,

Bedankt voor je bericht en excuses voor de wat late reactie.

Ik zie het probleem inderdaad, het verbruik op de dag zelf komt lager uit dan het verbruik wanneer je kijkt in het maandoverzicht.
Het probleem heb ik doorgezet naar onze IT-afdeling. Wanneer ik meer weet waar het probleem precies vandaan komt dan geef ik hierover terugkoppeling.

Groet, Simon
Dag Simon,

Is er al nieuws van de IT-afdeling?
Ik heb nog een aanvulling, kun je die ook doorsturen...
De maand maart 2019 laat bij het jaaroverzicht een verbruikskolom zien van 593,94 kWh, terwijl je als je naar het verbruiksoverzicht van de maand maart 2019 kijkt, er maar 357 kWh verbruikt is. De kolom uit het jaaroverzicht wordt ook gebruikt bij mijn verbruiksoverzicht op het dashboard vanaf 01-10-2018 waardoor het percentage opwek tov verbruik ook niet juist berekend wordt.
Ik heb schermafdrukken toegevoegd.

Ik zie je reactie wederom graag weer tegemoet!

Met vriendelijke groet,
G. van den Bosch

Reputatie 2
Badge +4
Hoi @G.vandenBosch

Bedankt voor je bericht en de aanvulling met screenshots.

Helaas is het probleem nog niet opgelost. Ik ga deze aanvulling ook doorzetten, zo kunnen de problemen hopelijk samen opgelost worden.

Wel wil ik je nog gerust stellen. De jaarstanden vragen wij apart uit en hierop wordt de jaarnota berekend. Dat het verbruik fout staat in de grafiek komt niet door foute meterstanden die we doorkrijgen, maar ergens is de koppeling verkeerd gegaan en worden verschillende standen fout geïnterpreteerd en in de grafiek gezet. De fout is dus alleen online. De stand die we gebruiken om de jaarnota te verrekenen staat dus los van het foutieve overzicht. Uiteraard is het wel vervelend, mijn excuses hiervoor. In de verbruiks- en kostenoverzicht(VKO) is het goede verbruik af te lezen voor de maand. De laatste VKO is op 2 april gestuurd over de maand maart

Zodra ik terugkoppeling heb zal ik je op de hoogte stellen!

Groet, Simon
Reputatie 2
Badge +4
Hoi @G.vandenBosch,

Hier een terugkoppeling over de situatie.

De maand maart is ondertussen naar beneden bijgewerkt in het jaaroverzicht. Echter komt deze nog niet helemaal overeen met het maandoverzicht. Er lijkt wat fout te gaan tussen de koppeling van de meterstanden met de energiegrafiek, dit op dag en op jaarniveau. De maandoverzichten geven het beste beeld van je dag- en maandverbruik. Ik heb helaas te horen gekregen dat het probleem niet opgelost kan worden.

In het meterstandenoverzicht horen de meterstanden ook te staan, hier kan het verbruik ook uitgehaald worden. Deze worden direct uitgelezen vanaf de meter. De verwerking gaat alleen niet goed naar de energiegrafiek. Ook krijg je elke maand nog de VKO waarop het maandelijks verbruik correct wordt getoond.

Zoals ik ook al eerder aangaf, de jaarstanden vragen wij apart uit en hierop wordt de jaarnota berekend. fouten in de energiegrafiek staan hier los van.

Het gaat dus helaas niet lukken om jouw problemen met Mijn Energie op te lossen. Ik snap dat dit een onbevredigend antwoord is, mijn excuses hiervoor.

Groet, Simon
Dag Simon,

Ik voelde hem al aankomen: Het is niet op te lossen. Jammer en teleurstellend. Je verwijst naar het meterstandenoverzicht, maar daar zie ik alleen de stand van de 1e van elke maand. Op dagniveau is dit niet af te lezen of wel?

Daarnaast loopt de weergave van gasverbruik in de maandgrafiek ook al weer vertraging op. Voor stroom in de maand mei is nu 7 dagen zichtbaar, voor gas maar 3. Ik heb zo het vermoeden dat er door jullie geen energie meer wordt gestoken in de app en mijnqurrent. Nu de fusie met Greenchoice een feit is en alles onder het label van Greenchoice wordt voortgezet. Ook de plotselinge mededeling per mail dat de verrekening van de korting op vastrecht bij contract met windtegoed wordt stopgezet en nu in 1 keer wordt uitbetaald, lijkt er mijn inziens op te duiden dat er aan harmonisatie van tarieven gewerkt wordt. Wellicht ook een mooi moment om het vastrecht per maand aan de Greenchoice norm aan te passen; € 4,50 in plaats van € 7,87.

Met vriendelijke groet,
G. van den Bosch

Reputatie 3
Badge +9
Hoi @G.vandenBosch.

Bedankt voor je reactie.

Ik vind het jammer dat we je met deze berichtgeving teleurstellen.

We doen ons best om de Mijn Energie omgeving en de app zo goed mogelijk te onderhouden. Helaas hebben we in dit geval inderdaad moeten besluiten om het probleem niet meer op te lossen. We begrijpen dat dat vervelend is. En we hadden graag ander nieuws gebracht. We moeten, gezien de overname door Greenchoice, soms keuzes maken. We kunnen niet oneindig blijven investeren in de Qurrent omgeving. Dat zou niet duurzaam zijn. Onze excuses voor het ongemak.

Groeten,
Julian

Reageer