News

Let op: 2-8-2018 Windtegoed en opwek van zonneparken beperkt zichtbaar

• 2 augustus 2018
  • 15 reacties
  • 186 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +13
[Update 2-8-2018 12:54]
De update is afgerond en we zien dat de systemen weer sneller werken en de opwek-gegevens ook weer zichtbaar zijn.

Mocht je nog iets missen horen we het graag! :)

[update 2-8-2018 08:39]

Hoi allemaal,

We zijn sinds gisteravond een update aan het doorvoeren in het systeem. Hierdoor kan het zijn dat je Windtegoed-opwek en opwek uit zonneparken tijdelijk niet zichtbaar is.
Ik verwacht dat de update vandaag is afgerond en het weer zichtbaar is in Mijn Energie en de app.

Via dit topic houden we iedereen op de hoogte.

Groet, Tanja

15 reacties

Reputatie 5
Badge +13
Hoi @JRM , ik probeerde je vraag naar dit topic te verplaatsen maar dat ging volgens mij niet helemaal goed. Maar het klopt dat de opwek momenteel niet zichtbaar is.

Groet, Tanja
Reputatie 3
Badge +7
Beste Tanja,

Niet alleen de opbrengst van de windtegoeden is niet zichtbaar, ook de weergave van de meterstanden werkt niet. Zie foto.

Met vriendelijke groet,
Jan

PS het systeem reageert ook heel traag!

Reputatie 5
Badge +14
Heeft er vooraf nog een melding plaatsgevonden voordat de update werd gestart.
Zo was vanochtend mijn qbox weer eens van de leg waardoor ik een deel van de registratie kwijt ben, gelukkig heb ik de enelogic nog, maar de website is ook moeilijk bereikbaar.
Reputatie 5
Badge +13
@hetbruineleven en @JohnKemmer bedankt voor het doorgeven. Dat heeft denk ik ook met de update te maken. Wij merken hier nu ook dat het systeem nu trager reageert. Ik geef het door!

Lijkt erop dat de update een grotere impact heeft dan verwacht. Er wordt er elke twee weken geüpdatet , normaliter merkt iedereen daar vrij weinig van bij het gebruik van de app of Mijn Energie.
Reputatie 3
Badge +7
Tanja,

De waarden van de meterstanden zijn nog steeds niet zichtbaar.

Groet,
Jan de Bruijn

Reputatie 5
Badge +13
Hmm, dat is wel vreemd @hetbruineleven , ik heb zojuist bij mezelf gecontroleerd en daar zie ik wel de standen (t/m 31-7-2018).

Misschien even refreshen, in/uit loggen etc?
Reputatie 3
Badge +7
Beste Tanja,

Lucky you! Het is nu 21:18 en zowel met de Chrome browser alsook met E

dge krijg ik dezelfde melding. Zie de foto's
Reputatie 5
Badge +13
hmm, ik ga op onderzoek uit @hetbruineleven 🤔
Badge
Hi Tanja,

Sinds 2 aug (5uur) krijg ik geen gegevens meer (mijn energie/app) meer, nog een uitloper van de update, of gaat er iets anders mis?
Reputatie 3
Badge +7
Tanja,

De meterstanden zijn weer zichtbaar.
Fijne dag en alvast een mooi weekend gewenst.

Met hartelijke groet,
Jan de Bruijn
Reputatie 1
Badge +4
Hi allen,voor, tijdens en na de update heeft het systeem besloten dat ik een "jaarrekening" gehad zou moeten hebben. Uiteraard is dat niet het geval. Mijn winddelen worden nu vergeleken met mijn zomerverbruik dat negatief is.
Ik hoop dat dit snel kan worden aangepast.
Groetjes Menno
Badge +5
Hoi MennoEck,

Bedankt voor je bericht. Bedoel je dat de Mijn Energie omgeving aangeeft dat je een jaarnota zou moeten krijgen? De jaarnota is namelijk nog niet opgemaakt, deze ontvang je nadat je een jaar klant bij ons bent geweest.
Verder begrijp ik niet helemaal wat je ziet bij je Windtegoed opwek. Zou je een screenshot willen sturen van jouw Windtegoed opwek, zodat wij kunnen zien of er iets niet aan klopt.

Alvast bedankt voor het doorsturen.

Groet,
Serena
Reputatie 1
Badge +4
Hoi MennoEck,

Bedankt voor je bericht. Bedoel je dat de Mijn Energie omgeving aangeeft dat je een jaarnota zou moeten krijgen? De jaarnota is namelijk nog niet opgemaakt, deze ontvang je nadat je een jaar klant bij ons bent geweest.
Verder begrijp ik niet helemaal wat je ziet bij je Windtegoed opwek. Zou je een screenshot willen sturen van jouw Windtegoed opwek, zodat wij kunnen zien of er iets niet aan klopt.

Groet,
Serena

Hi Serena, heb vandaag gecontroleerd hoe het zit, maar inmiddels is alles hersteld. Wat gebeurde was volgende. Mijn windtegoed was berekend vanaf 28 juni, en sinds deze datum heb ik alleen negatief verbruik. De opbrengst stond dus op 100%.
Nu alles hersteld is kan ik geen screenshot sturen.
Groetjes Menno
Reputatie 1
Badge +4

Hoi MennoEck,

Groet,
Serena
Hi Serena, heb vandaag gecontroleerd hoe het zit, maar inmiddels is alles hersteld. Wat gebeurde was volgende. Mijn windtegoed was berekend vanaf 28 juni, en sinds deze datum heb ik alleen negatief verbruik. De opbrengst stond dus op 100%.
Nu alles hersteld is kan ik geen screenshot sturen.
Groetjes Menno

Hi Serenade, hierbij een screenshot van mijn dashboard, waaruit duidelijk blijkt dat het systeem “denkt” dat er een jaarnota is verstuurd. Dat is dus niet het geval omdat wij in December klant zijn geworden...

Reputatie 3
Badge +9
Hoi @MennoEck,

Bedankt voor je bericht.

Vreemd dat dit inderdaad zo wordt weergegeven. Je eerste jaarnota zal vanaf 1 december 2018 worden opgemaakt dus je hoeft van ons geen jaarnota in juli te verwachten, zoals je afgelopen maand waarschijnlijk al gemerkt hebt.
Het is een weergavefout van Mijn Energie die waarschijnlijk automatisch weer gecorrigeerd wordt als je straks de jaarnota van ons ontvangt. Toch zal ik nu vragen of onze IT-afdeling dit probleem nu al kan verhelpen.

Groeten,
Julian

Update van moderator Tomer op 14-8-2018

Helaas hebben wij nog geen terugkoppeling van de IT-afdeling. Zodra dat het geval is, zullen wij je hierover berichten.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen