Beantwoord

Lever ik nu elektriciteit terug of niet?

• 14 december 2017
  • 6 reacties
  • 162 keer bekeken

Ik heb wat problemen gehad met mijn zonnecollectoren. Door een update van een programma denk ik dat het opgelost is. Echter ik ontvang nog steeds foutmeldingen van de zonnecollectoren maar ik denk ten onrechte.
Hieronder een foto van de opbrengst uit mijn energie Qurrent. Dat geeft toch aan dat ik teruglever? Op mijn monitor staat echter nog steeds 0% teruglevering, Hoe kan dat.

Met vriendelijke groet, Theo Krans.

icon

Beste antwoord door JohnKemmer 14 december 2017, 14:25

Een huishouden verbruikt dagelijks energie, of dit nu komt van uit het grid of zelf opgewekt.
Als het verbruik hoger is dan de pv-installatie opwekt lever je niet terug aan het grid maar verbruik je zelf alle opgewekte energie. Pas als de opwek hoger is dan het eigen verbruik ga je terugleveren aan het grid. Dit is terug te zien in de grafiek op het moment dan de lijn onder de 0 komt echter zo rond de klok van 13:00 uur gaat de lijn weer boven de nul en verbruik je weer energie vanuit het grid dit noemen ze salderen, ofwel je gebruikt het grid als een accu.
Je gaat pas terugleveren als het totaal aan zelf opgewekte energie hoger is dan je totale jaarverbruik vanuit het grid. Voor dit overschot krijg je dan ook een vergoeding van Qurrent.

Wil je in de app en in "Mijn energie" zowel je afname als opwek zien heb je de Qbox Solar nodig.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 5
Badge +14
Een huishouden verbruikt dagelijks energie, of dit nu komt van uit het grid of zelf opgewekt.
Als het verbruik hoger is dan de pv-installatie opwekt lever je niet terug aan het grid maar verbruik je zelf alle opgewekte energie. Pas als de opwek hoger is dan het eigen verbruik ga je terugleveren aan het grid. Dit is terug te zien in de grafiek op het moment dan de lijn onder de 0 komt echter zo rond de klok van 13:00 uur gaat de lijn weer boven de nul en verbruik je weer energie vanuit het grid dit noemen ze salderen, ofwel je gebruikt het grid als een accu.
Je gaat pas terugleveren als het totaal aan zelf opgewekte energie hoger is dan je totale jaarverbruik vanuit het grid. Voor dit overschot krijg je dan ook een vergoeding van Qurrent.

Wil je in de app en in "Mijn energie" zowel je afname als opwek zien heb je de Qbox Solar nodig.
Hallo John Kemmer, ok, bedankt voor je antwoord. Ik denk dat ik de Qbox Solar ga bestellen.
Met vriendelijke groet, Theo Krans.
Reputatie 5
Badge +14
Houd er rekening mee dat het plaatsen van de Solar module nogal enige handigheid en inzicht vereist voor elektrische installatie's.. Is dit er niet kan je beter een installateur de boel laten plaatsen, oké is wat duurder maar wel veiliger.
Reputatie 3
Badge +9
Hoi H.M.Krans,

Zoals John al aangeeft raden we altijd aan om de installatie te laten voltooien door een monteur. Zal ik de bestelling voor je in orde maken?

Groet,

Jeroen
Hallo Jeroen, niet zo lang geleden heb ik een Qbox aangeschaft. Qurrent wist dat ik zonnecollectoren heb en e.e.a. bij wil houden. Ik vind dat ik toen slecht ben geïnformeerd. Heb kosten gemaak bij het installeren van de Qbox. Ik vind de kosten voor een Qbox-Solar nogal hoog. Wat is hierop jouw reactie?

Groet Theo.
Reputatie 2
Badge +8
Hoi H.M.Krans,

Voor mij is het verwarrend geworden.
Wij hebben je op 20 april 2017 een e-mail gestuurd met daarin alle prijzen voor een Qbox Mono/Duo én de Qbox Solar.
Je hebt op 9 mei 2017 een bestelling geplaatst voor een Qbox Mono en een Qbox Solar 32 ampère.

Volgens onze gegevens heb je deze Qbox Solar niet geretourneerd.

Is het niet de juiste Qbox Solar? Dient er een tweede Qbox Solar besteld te worden?

Wij staan natuurlijk open voor de feedback van de klant omtrent de Qboxen.
Zodra er een Qbox Mono/Duo besteld wordt, kan dit altijd geretourneerd worden en ontvang je de borg terug.
Echter als er een Qbox Solar besteld wordt, dient het of geretourneerd te worden binnen de twee weken bedenktijd, anders is het product niet meer te retourneren.

Het is vervelend dat het destijds niet duidelijk was dat je voor de Qbox Solar kosten moest maken voor de installateur.
Als er na 7,5 maand na bestelling wordt aangegeven dat het pakket te duur is, kunnen wij daar niet veel aan doen.

Wij horen graag van je.

Groeten van Giulia

Reageer