Beantwoord

Meterstanden dashboard kloppen niet?

Hallo,

Ik heb nu voor het eerst een huis gekocht en hou me nu voor het eerst bezig met meterstanden.
Als ik de meterstanden bekijk die genoteerd zijn door de makelaar en deze aftrek van mijn huidige meterstanden dan lijkt het verbruik op het dashboard niet te kloppen?

De meterstanden die genoteerd zijn tijdens de overdracht zijn:
Energie: 22258
En gas: 44680

Mijn huidige meterstanden zijn:
Energie: 22419
Gas: 44951

Voor energie kom ik dan uit op:
22419 - 22258 = 161
En gas:
44951 - 44680 = 271

Terwijl mijn Dashboard zegt:
Energie: 1108
Gas: 361

Kan iemand dit verklaren?
icon

Beste antwoord door Tanja van Qurrent 14 maart 2017, 10:49

Hoi Rick, welkom op de community!

Ik heb uitgezocht waar het verschil door komt. De meterstanden heb je doorgegeven via Mijn Energie. De pagina in Mijn Energie voor meterstanden is voor eigen gebruik.

In de (herinnering) e-mails die je ontving voor de meterstanden stond een knop waar je ze in kon vullen voor onze administratie. Omdat via die knop geen meterstanden waren doorgegeven zijn de start meterstanden geschat door de netbeheerder. Deze zijn lager ingeschat en hierdoor zie je in Mijn Energie een hoger verbruik.

Ik heb een verzoek aan de administratie gestuurd om de meterstanden te wijzigen in die je via Mijn Energie op 06-02-2017 hebt doorgegeven.

Groeten van Tanja

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Badge +13
Hoi Rick, welkom op de community!

Ik heb uitgezocht waar het verschil door komt. De meterstanden heb je doorgegeven via Mijn Energie. De pagina in Mijn Energie voor meterstanden is voor eigen gebruik.

In de (herinnering) e-mails die je ontving voor de meterstanden stond een knop waar je ze in kon vullen voor onze administratie. Omdat via die knop geen meterstanden waren doorgegeven zijn de start meterstanden geschat door de netbeheerder. Deze zijn lager ingeschat en hierdoor zie je in Mijn Energie een hoger verbruik.

Ik heb een verzoek aan de administratie gestuurd om de meterstanden te wijzigen in die je via Mijn Energie op 06-02-2017 hebt doorgegeven.

Groeten van Tanja
Okay, ik dacht dat ik de beginstand wel had ingevuld, maar dat heb ik dan dus blijkbaar niet gedaan.

Bedankt voor hulp 🙂
Reputatie 5
Badge +13
Graag gedaan 🙂

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen