Meterstanden lopen op, maar verbruik in grafiek elke dag hetzelfde?

• 11 juli 2017
  • 3 reacties
  • 221 keer bekeken

Als ik in Dashboard op Meterstanden klik krijg ik per dag de verschillende verbruikscijfers te zien. Als ik op Energieverbruik kijk zijn wel de kolommen per maand verschillend maar per dag zijn ze gelijk tot 2 cijfers achter de komma. Waarom klopt dit niet met elkaar?

3 reacties

Hoi TonBroekaart,

Welkom op onze community! Ik zie dat je enige tijd geleden hebt ingesteld dat je meterstanden dagelijks uit je slimme meter uitgelezen worden. Dit heeft tot 5 september 2016 goed gewerkt. Op de achtergrond van ons systeem is het proces van verbruiksweergave op basis van meterstanden nog niet helemaal geoptimaliseerd. In deze topic kun je hier in alle detail meer over lezen.

Waar het op neerkomt, is dat je vanaf 6 september 2016 geen inzicht meer hebt in wat je dagelijks verbruikt. Het vebruik dat in je grafieken zit is gebaseerd op de meterstanden die eens in de twee maanden uitgelezen worden (1 januari, 1 maart, 1 mei, etc.) Als je je verbruik per dag bekijkt, zie je inderdaad elke dag dezelfde waarde omdat het verbruik van de 2 maanden (tussen de twee meetmomenten) over de dagen in deze periode verspreid wordt. De dagelijkse waarde is dus de gemiddelde dagverbruik van de afgelopen periode van 2 maanden.

Groeten,

Natalia
Dag Natalia,

Dank voor je antwoord maar klopt niet helemaal volgens mij. In de grafieken zijn de verbruiken per maand verschillend en de dagwaarden verschillen per maand. Dagwaarden zijn dus het gemiddelde over 1 maand en niet over 2 maanden.
Feit blijft dat het verwarrend werkt maar hopelijk gaat het goed komen, volgens de laatste update.

Met vriendelijke groet,

Ton
Reputatie 3
Badge +8
Hoi Ton,

We houden je op de hoogte! Bedankt voor je geduld.

Groetjes, Nina

Reageer