Beantwoord

Mijn Energie: Verbruik en windtegoed gegevens werken niet goed of geupdate

• 6 september 2017
  • 3 reacties
  • 511 keer bekeken

Ik ben aangemeld sins 8 juni 2017 bij Qurrent. Ik vind de app en de website heel slecht. Nu vandaag zie ik dat mijn windtegoed is gedaalt, gisteren was het nog 112 kWh, vandaag maar 74 kWh. Wat is het met alles hier?

1. Website app: Meterstand wordt afgelezen elke dag, maar de graphiek wordt niet geupdate met de verbruik. Dit is alleen in de eerste maand gebeurt, daarna niet meer. SLECHT.
2. Mobiele app: Geen verbruik gegevens uberhaubt. Wel kan ik de "live" windtegoed zien, maar of het "live" is twijvel ik. Staat still een paar dagen en daarna in gang weer. SLECHT.

Het is altijd wat. Als de meterstand wordt afgelezen elke dag, dit moeten jullie makkelijk kunnen verwerken in simple graphiek.

In deze moderne tijden, vind ik dat jullie website en app helemaal "not up to standard" om basis verbruik info uit te kunnen halen.

Sara
icon

Beste antwoord door Natalia van Qurrent 7 september 2017, 13:36

Hoi Sara,

Welkom op onze community! Ik ga je geen ongelijk geven. Onze MijnEnergie en app zijn toe aan vernieuwing. Daarom zijn we op dit moment druk bezig met het bouwen van een nieuwe digitale omgeving en app die eind dit jaar uitkomt. Als je nog ideeën hebt over wat erin moet, kun je ze hier met ons delen!

Hoewel niet alle issues die je hier beschrijft hebben direct te maken met de werking van de app:

1. Windtegoed: in de afgelopen tijd hadden we regelamatig problemen ondervonden met het weergeven van de juiste opwek. Daarom hebben we nu opnieuw alle data ingeladen in onze systemen van de bron: de administratie van de beheerders van ons Windpark. Het klopt dat de nieuwe juiste waarden lager liggen, dan voorheen. In dit topic kun je in detail lezen hoe het zit.

2. Verbruiksgrafieken: er kunnen verschillende redenen voor zijn, waarom je grafieken niet geüpdate worden met de gegevens die bij ons via je slimme meter binnenkomen. Zie je helemaal geen verbruik in alle weergaven (week, maand, jaar)? En is dat alleen het geval in de desktop versie, of zie je ook in je app geen verbruik?

Groeten,

Natalia
Bekijk origineel

3 reacties

Hoi Sara,

Welkom op onze community! Ik ga je geen ongelijk geven. Onze MijnEnergie en app zijn toe aan vernieuwing. Daarom zijn we op dit moment druk bezig met het bouwen van een nieuwe digitale omgeving en app die eind dit jaar uitkomt. Als je nog ideeën hebt over wat erin moet, kun je ze hier met ons delen!

Hoewel niet alle issues die je hier beschrijft hebben direct te maken met de werking van de app:

1. Windtegoed: in de afgelopen tijd hadden we regelamatig problemen ondervonden met het weergeven van de juiste opwek. Daarom hebben we nu opnieuw alle data ingeladen in onze systemen van de bron: de administratie van de beheerders van ons Windpark. Het klopt dat de nieuwe juiste waarden lager liggen, dan voorheen. In dit topic kun je in detail lezen hoe het zit.

2. Verbruiksgrafieken: er kunnen verschillende redenen voor zijn, waarom je grafieken niet geüpdate worden met de gegevens die bij ons via je slimme meter binnenkomen. Zie je helemaal geen verbruik in alle weergaven (week, maand, jaar)? En is dat alleen het geval in de desktop versie, of zie je ook in je app geen verbruik?

Groeten,

Natalia
Hoi Sara,

De werking van app en website zijn al heel lang een probleem en de bloften dit te verbeteren zijn ondertussen antiek. Qurrent noteert wel de klachten maar doet er weinig tot niks mee. Het invoeren van meterstanden kan niet via de telefoon, gek want juist m'n telefoon is het instrument dat je bij je hebt als je langs de meterkast naar buiten loopt. Qurrent blijft beloven maar ik moet ook al meer dan een jaar m'n meterstanden laten corrigeren omdat het invoeren de gegevens omdraait. Echt de 100% groene energie is goed, maar verder is Qurrent helaas niet in staat om zich te bewijzen een modern energiebedrjif te zijn. Veel IT problemen, weinig klantgerichtheid... maar wel voor miljoenen aan voetballers doneren. Dat dan weer wel 😞

Dus... welkom bij Qurrent, maar op een goede app of website zullen we nog wel een paar jaar moeten wachten.
Reputatie 3
Badge +8
Hoi André,

Bedankt voor je bericht. Ik begrijp dat het frustrerend kan zijn dat je niet direct de voortgang merkt, maar weet dat we alle meldingen registreren en hard werken om mee te groeien. In je vorige topic heb ik je hier in wat meer detail antwoord op gegeven.
We willen iedereen hier verder helpen en zorgen dat je zoveel mogelijk zelf kan inzien met Mijn Energie en de app.
Je kan je hier ook opgeven om de nieuwe Mijn Energie en app te testen. Heb je daar interesse in?

Groetjes, Nina

Reageer