Beantwoord

Mijn energieverbruik in de mobiele app van Mijn Energie.

• 25 februari 2019
  • 7 reacties
  • 73 keer bekeken

Waarom werkt de app niet? Zie nergens verbruik staan!
via de site zie ik verbruik maar bij zelf opgewekt weer niks terwijl ik toch zonnepanelen heb
icon

Beste antwoord door Julian van Qurrent 26 februari 2019, 15:39

Hoi @D.deVet-Heuff.

Welkom op onze community en bedankt voor je bericht.

Het monitoren van de opwek/productie van je zonnepanelen is niet mogelijk met de slimme meter en helaas dus ook niet mogelijk via de energiegrafieken van Mijn Energie.
Vaak adviseren en installeren de installateurs van de zonnepanelen gelijk een applicatie die het monitoren van de omvormer en dus de totale mogelijk maakt. Mocht dit bij jou niet het geval zijn geweest dan kun je altijd kijken bij één van deze alternatieve energieverbruiksmanagers, die ook uw productie kunnen monitoren, zij het via een ander platform dan de energiegrafieken van Mijn Energie.

Groeten,
Julian
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Hoi @D.deVet-Heuff.

Welkom op onze community en bedankt voor je bericht.

Het monitoren van de opwek/productie van je zonnepanelen is niet mogelijk met de slimme meter en helaas dus ook niet mogelijk via de energiegrafieken van Mijn Energie.
Vaak adviseren en installeren de installateurs van de zonnepanelen gelijk een applicatie die het monitoren van de omvormer en dus de totale mogelijk maakt. Mocht dit bij jou niet het geval zijn geweest dan kun je altijd kijken bij één van deze alternatieve energieverbruiksmanagers, die ook uw productie kunnen monitoren, zij het via een ander platform dan de energiegrafieken van Mijn Energie.

Groeten,
Julian
Maar hoe gaat het dan met jullie afrekening?
Zien jullie wel wat wij hebben terug geleverd?
en dan mijn vraag over de app?
ik zie nog steeds geen standen of verbruik?
Reputatie 2
Badge +9
Hoi @D.deVet-Heuff,

Dankjewel voor je reactie.
Aan je meter zien we wel dat je opwekt, omdat je vier meterstanden hebt: twee voor levering en twee voor teruglevering.
Op je jaarafrekening worden alle vier standen meegenomen. Je verbruik wordt dan met je teruglevering gesaldeerd.
Op Mijn Energie zie je een netto verbruik: verbruik minus teruglevering.

Ik zie dat je verbruik in Mijn Energie is bijgewerkt tot afgelopen zaterdag. Er zit altijd een paar dagen vertraging in.
Zie je dit ook, of zie je helemaal niets? Zou je daar dan een screenshot van willen sturen?

Groet, Joost

Reputatie 2
Badge +9
Hoi @D.deVet-Heuff,

Dankjewel voor de screenshots.
Zie je wel je verbruik van vorige week? Wat is de laatste datum waarvan je je verbruik kunt zien?
Het is namelijk gebruikelijk dat er een vertraging van 2-4 dagen in je verbruik zit.

Groet, Joost
25 februari is de enigste dag dat ik iets kan zien.
Reputatie 2
Badge +4
Hoi @D.deVet-Heuff,

Via de webbrowser is het online verbruik in te zien vanaf 10 februari tot en met 26 februari. Dit komt overeen met de 2-4 dagen vertraging.
24 februari en 26 februari heb je een negatief verbruik, dit betekent dat je zonnepanelen meer opgewekt hebben dan je verbruikt heb.
Ik ga doorgeven aan de IT-afdeling dat je in de App het verbruik niet kan zien. Voor nu adviseer ik op het verbruik via een webbrowser bij te houden.

Groet, Simon

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen