Beantwoord

Mijn meterstanden kunnen niet worden opgehaald uit de slimme meter. Hoe wordt dit opgelost?

• 28 maart 2018
  • 9 reacties
  • 272 keer bekeken

Goedemorgen,

Ik kan mijn meterstanden niet doorgeven via de website, als ik een periode selecteer staat er alleen de melding dat er over deze periode geen meterstanden bekend zijn. De link om de meterstanden dan alsnog door te geven verschijnt niet. Mijn slimme meter krijgt het ook niet voor elkaar om de standen door te geven en ik begrijp dat dit een probleem is voor de netbeheerder. Enige tijd geleden heb ik een email gestuurd met mijn (toen) huidige meterstanden maar daar heb ik als antwoord op gekregen dat ik het alsnog via de website moet doen en dat het niet via de email kon. Hoe kan ik nu mijn meterstanden doorgeven?

Alvast bedankt,

Andrew
icon

Beste antwoord door Tessa van Qurrent 29 maart 2018, 15:33

Hoi Andrew,

Welkom op de community! 🙂

Omdat je een slimme meter hebt kan je zelf geen meterstanden door geven via Mijn Energie. Sorry dat er eerder iets anders is gezegd door een collega. Dit kan veranderd worden maar dan zou je jouw slimme meter uit moeten laten zetten door de netbeheerder. In dat geval zal de slimme meter echter ook niet meer uitgelezen worden als de storing voorbij is.

Groet,
Tessa
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Hoi Andrew,

Welkom op de community! 🙂

Omdat je een slimme meter hebt kan je zelf geen meterstanden door geven via Mijn Energie. Sorry dat er eerder iets anders is gezegd door een collega. Dit kan veranderd worden maar dan zou je jouw slimme meter uit moeten laten zetten door de netbeheerder. In dat geval zal de slimme meter echter ook niet meer uitgelezen worden als de storing voorbij is.

Groet,
Tessa
Goedemiddag Tessa,

Dankjewel, het automatisch uitlezen is inmiddels uit gezet. De verwachting is dat het automatisch uitlezen hier helemaal niet werkt in verband met de plaatsing van de meter. Per wanneer kan ik mijn meterstanden zelf door geven?

Bedankt,

Andrew
Reputatie 4
Badge +8
Goedemiddag Andrew,

Ik zie inderdaad dat de netbeheerder het heeft gewijzigd. Als je nu in Mijn Energie ook het uitlezen uit zet, kan je voortaan zelf je meterstanden invullen.

Groet,
Tessa
Goedemiddag Tessa,

Via Mijn energie > profiel > woning > energiemonitoring > uitleesfrequentie > gegevens wijzigen
kan ik alleen twee-maandelijks of dagelijks uitlezen kiezen. Zie ik iets over het hoofd?

Er staat ook nog altijd op mijn dashboard: Je slimme meter wordt aangemeld voor dagelijks uitlezen. Dit kan enkele dagen duren. Je krijgt een bericht zodra je verbruik inzichtelijk is.

Thanks,

Andrew
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Andrew,

Ik heb hem zelf voor je proberen aan te passen, maar ik krijg een foutmelding 😞
Ik ga een verzoek uitzetten bij de technische afdeling om dit op te pakken.

Groet,
Tessa
Reputatie 3
Badge +9
Hoi Andrew,

We zijn nog bezig om dit voor je op te lossen. Zodra we een update hebben laat ik het weten!

Groet,

Jeroen
Hey Jeroen,

Ik heb 21-4 een e-mail van Qurrent ontvangen omdat mijn meterstanden niet uitgelezen konden worden ivm. het opstellen van mijn jaarnota. In die mail stond een link waarmee ik handmatig de standen door kon geven en dat is ook gelukt. Het probleem is hier mee denk ik niet de wereld uit maar de standen zijn wel eindelijk aangepast. Liander komt in mei weer langs om te kijken of ze wat aan het bereik van de meter kunnen doen.

Gr.

Andrew
Reputatie 3
Badge +9
Hoi Andrew,

Goed om te horen dat Liander deze maand langskomt! Hopelijk wordt daar de meter weer wat slimmer van. ;)

Groet,

Jeroen
Reputatie 3
Badge +9
Hoi Andrew,

Is Liander inmiddels al langs geweest? Zo ja, hebben zij het probleem kunnen verhelpen?

Groeten,
Julian

Reageer