Beantwoord

Mijn meterstanden worden niet uitgelezen uit mijn slimme meter. Wanneer is dit verholpen?

• 13 september 2017
  • 3 reacties
  • 160 keer bekeken

Graag een update over de problemen met het dagelijks uitlezen van de slimme meter. Wanneer is dit problem opgelost (datum s.v.p)
icon

Beste antwoord door Tomer van Qurrent 19 september 2017, 13:49

Hoi Lex,

Wij hebben elkaar net telefonisch hierover gesproken, maar leek het me voor de volledigheid en eventuele meelezers goed om hier te melden ;)

Om de opwek van zonnepanelen te kunnen inzien, heb je altijd de Qbox Solar nodig. Deze kun je hier bestellen. Het klopt inderdaad dat er kosten bijkomen voor een installateur.

Met een Qbox ontvang je realtime data en kun je dus elke minuut inzien wat je verbruikt. Bij het uitlezen van een slimme meter zit echter altijd een vertraging van 24 tot 72 uur in de weergave.

Groet,
Tomer
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Hoi Lex,

Ik zie dat je ons hier ook een persoonlijk berichtje over hebt gestuurd. Hierin geef je aan dat het verbruik wel wordt weergegeven, maar dat je de opwek van je zonnepanelen niet kunt inzien.

Om de opwek van je zonnepanelen te kunnen inzien, heb je de Qbox Solar nodig. Deze kun je bestellen via deze link.

Mocht je toch problemen hebben met het uitlezen van je energieverbruik, dan horen wij dat graag.

Groet,
Tomer
Hi Tomer, ik snap je antwoord niet, jullie lezen mijn slimme meter uit ik kan dat ook op de mijnqurrent zien, dan kan het toch ook in de tabel verwerkt worden? Daarnaast nog een vraag. ik heb toestemming gegeven de meter dagelijks uit te lezen, maar de gegevens zijn maar bijgewerkt tot 13-09-2017 (is nu 16-9). ps; de qboxsolar is voor mij niet interessant mij is namelijk verteld dat die moet worden aangesloten voor de meter en dat dat door een installateur gedaan moet worden. Kost naast de qbox extra geld, heb ik geen zin in.
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Lex,

Wij hebben elkaar net telefonisch hierover gesproken, maar leek het me voor de volledigheid en eventuele meelezers goed om hier te melden ;)

Om de opwek van zonnepanelen te kunnen inzien, heb je altijd de Qbox Solar nodig. Deze kun je hier bestellen. Het klopt inderdaad dat er kosten bijkomen voor een installateur.

Met een Qbox ontvang je realtime data en kun je dus elke minuut inzien wat je verbruikt. Bij het uitlezen van een slimme meter zit echter altijd een vertraging van 24 tot 72 uur in de weergave.

Groet,
Tomer

Reageer