mijn slimme meter Iskra MT382-D2A52 ZBBD staat in de lijst

• 8 april 2017
  • 4 reacties
  • 617 keer bekeken

mijn slimme meter staat op de lijst met slechte meters en mijn verbruik is veel tehoog nl 15000 kan hier nagekeken worden ik kan namelijk de 7000 Kwh niet plaatsen ben op alles aan het zoeken waar het verbruik weg kan komen maar kan het niet vinden graag hulp

4 reacties

Badge +3
Volgens mij moet je hiervoor bij de netbeheerder zijn. (zit meestal wel een sticker op de meter met een telefoonnummer) Die sturen iemand langs, controleren de werking van de meter, en vervangen hem zo nodig. Hoop wel dat ze een afwijking constateren; anders zitten er wel kosten aan verbonden.
oke maar zeg zelf 15000 Kwh kan toch niet kloppen zal netbeheer aan sturen
Badge +3
Ik weet niet hoe soepel beheerders klachten mbt. deze meters behandelen. Je loopt het risico dat ze niets vinden, terwijl je meter wel op die lijst staat. Probeer ook langs andere weg aan te tonen dat deze meterstand niet klopt. (Oude afrekeningen?) Niet dat die monteur vertrekt, je oude meter er nog steeds hangt, en jij volgend jaar weer een probleem hebt.

succes,
Edo
Hoi ReZiemerink,

Welkom op onze community.

Ik ben blij dat je gelijk een vraag stelt aan de andere leden van deze community. Natuurlijk willen wij je graag assisteren met je vraag over de slimme meter en het hoge verbruik.

Om uit te zoeken of je slimme meter in dit geval de Iskra MT382-D2A52 ZBBD een verkeerd verbruik doorgeeft, moet we eerst kijken wat het verbruik is geweest voordat de slimme meter was geplaatst.
In ons systeem kan ik dan uitzoeken wat het historisch verbruik is van de afgelopen paar jaar op dit adres.

Mijn vraag aan jou is, hoe lang woon je al op dit adres? Zodra wij weten sinds wanneer je op adres woont, kunnen we achterhalen of er sinds de plaatsing van een slimme meter een hoger verbruik wordt geconstateerd. Wanneer wij na onderzoek op basis van de historische verbruik gegevens vermoeden dat de slimme meter onbetrouwbaar is, dan nemen wij in uitzonderlijke geval contact op met de netbeheerder, zodat zij dan het probleem verder kunnen oplossen.

Groeten van Lara

Reageer