Beantwoord

Na meterwissel kloppen mijn verbruiksgegevens in MijnEnergie niet?

• 8 november 2017
  • 2 reacties
  • 95 keer bekeken

Ik zie bij mijn verbruik grafieken dat mijn stroomverbruik voor de nieuwe meter veel en veel hoger was dan bij de oude energiemeter. Ook heb ik meer dan 2 keer zoveel verbruik dan voorgaande jaren. Ik vind dit heel vreemd en heb hier geen verklaring voor. Hebben meer mensen hier last van? Mijn Qurrent app heeft ondanks vele klachten hierover nooit gewerkt, dus ik heb het al die maanden niet gemerkt.. Mijn jaarnota heb ik nog steeds niet dus ik vrees met grote vreze maar ik ben ook heel bang dat de verbruikcijfers van de grafiek niet kunnen kloppen. Ik ga dan ook overstappen denk ik..nooit eerder gehad dit.
icon

Beste antwoord door Giulia van Qurrent 10 november 2017, 15:13

Hoi Henriette!
Ik help je graag uit de brand.

Ik weet dat je je jaarnota al hebt ontvangen, echter wil ik je uitleg geven over de data die wordt weergegeven in MijnEnergie.
Zoals je waarschijnlijk zelf al hebt gezien komt het niet overeen met wat er op jouw jaarnota staat.

Je hebt hiervoor ook een slimme meter gehad en de netbeheerder heeft toen de juiste standen aan ons doorgegeven.
Toen je een nieuwe meter geplaatst kreeg, begon de teller weer opnieuw vanaf nul te tellen.
Onze huidige versie van MijnEnergie houdt er geen rekening mee dat er een meterwissel kan plaatsvinden.
Hierdoor gaan alle cijfers door elkaar heen en lijkt het alsof je nu heel weinig verbruikt.

Nog even wachten en de nieuwe MijnEnergie omgeving wordt opgeleverd, dan zal deze kwestie verholpen zijn.

Excuses voor de verwarring.

Groeten van Giulia
Bekijk origineel

2 reacties

ik bedoel dat na het installeren van een nieuwe slimme meter mijn verbruik ineens veel en veel lager is
Reputatie 2
Badge +8
Hoi Henriette!
Ik help je graag uit de brand.

Ik weet dat je je jaarnota al hebt ontvangen, echter wil ik je uitleg geven over de data die wordt weergegeven in MijnEnergie.
Zoals je waarschijnlijk zelf al hebt gezien komt het niet overeen met wat er op jouw jaarnota staat.

Je hebt hiervoor ook een slimme meter gehad en de netbeheerder heeft toen de juiste standen aan ons doorgegeven.
Toen je een nieuwe meter geplaatst kreeg, begon de teller weer opnieuw vanaf nul te tellen.
Onze huidige versie van MijnEnergie houdt er geen rekening mee dat er een meterwissel kan plaatsvinden.
Hierdoor gaan alle cijfers door elkaar heen en lijkt het alsof je nu heel weinig verbruikt.

Nog even wachten en de nieuwe MijnEnergie omgeving wordt opgeleverd, dan zal deze kwestie verholpen zijn.

Excuses voor de verwarring.

Groeten van Giulia

Reageer