Beantwoord

OPGELOST 19-7-2018 11:07 - Mijn Energie en app geen of onjuiste grafieken

Verbruik niet zichtbaar, zon energie wel. In jaar overzicht staat helemaal niets meer. Ook legenda klopt niet meer. ????
icon

Beste antwoord door P.Waalewijn 23 juli 2018, 16:26

Mijn energie geeft geen data vanaf 4 juli, de dagen daarvoor een fictieve waarde.
Bekijk origineel

23 reacties

Ik heb hetzelfde probleem. Na de laatste Qurrent werkzaamheden (18-07-2018) gaat het fout.
Badge
vanaf vandaag is het verbruik niet zichtbaar in het portaal, zowel voor stroom als voor Gas
mijn opwekresultaat en het verbruikresultaat wordt niet realistisch weergegeven, normaal wek ik 20 kWh op en nu ineens 100 en
afgelopen dagen met mooi weer verbruikte ik -5 kWh en nu -25.
wat nu?
De getallen voor verbruik en opwekking kloppen niet. Moeten volgens mij door 12000 gedeeld worden.
Reputatie 5
Badge +14
Hier ook een onderbreking tussen 6:35 en 07:00 uur. daarnaast geen weergave meer van mijn wind opwek in ME.
De getallen voor verbruik en opwekking kloppen niet. Moeten volgens mij door 12000 gedeeld worden. Of door 12 als je uitgaat van kWh (12 metingen per uur).
Badge +2
Waarom werkt de app weer niet juist?
Ik zie geen percentage opwek meer en ook geen Khw windenergie?

Wanneer gaat Qurrent nu eens eindelijk een professionele app lanceren met een betere enduidelijkere interface?
Reputatie 5
Badge +13
[Update 19-7-2018 11:07]
De update is voltooid. Als het goed is moet het verbruik, opwek en Wintegoed weer juist getoond worden in Mijn Energie en de app.

Mocht iemand nog problemen ervaren hoor ik het graag. Groet, Tanja

[update 19-7-2018 10:08]
Het systeem krijgt om 10:30 een update. Dit duurt tot ongeveer 11:00. Erna hoort alles weer goed inzichtelijk te zijn.

Ik hou het het in de gaten! Groet, Tanja

[update 19-7-2018 9:05]
Hoi allemaal,

We zien dat er bij sommige mensen sinds vanochtend geen of verkeerde data/grafieken van verbruik, opwek en windtegoed te zien zijn in Mijn Energie en de app.

De oplossing is inmiddels gemaakt en er wordt nu gekeken wanneer deze live gaat. Wanneer het live gaat zal Mijn Energie en de app ongeveer 20-30 minuten niet toegangekelijk zijn.

Ik houd jullie op de hoogte via dit topic!

Groet, Tanja
Reputatie 1
Badge
Heb vanmorgen (19-7-2018) de klacht bij Qurrent aangemeld.
Reputatie 5
Badge +13
Hoi @DickVeldman @KlaasApperlo @GCardol @LoekEngelhart @VMLauret @JohnKemmer @JanMeijers @Maarten Bedankt voor jullie meldingen! Ik heb jullie berichten gebundeld zodat ik jullie op de hoogte kan houden.
Groet, Tanja
Opgelost! Supersnel aangepast!
Badge +2
Bij mij klopt het gasgebruik nog steeds niet. Ik heb 19 en 20 juni geen 1800 m3 per dag verbruikt.
Reputatie 5
Badge +13
Hoi @HilbertMichel , ik heb het zojuist nagekeken en zie inderdaad die onjuiste waarde. Is dit sinds vandaag zo? Of was dit al?

Groetjes, Tanja
Badge +2
Hoi @Tanja van Qurrent

Chronologisch zit het zo:
  • drie weken geleden: gasdata verkeerd, stroom kloppend
  • gisteren: stroom ook verkeerd
  • vanochtend: gasverbruik juist weergegeven, stroom verkeerd
  • sinds vanmiddag: stroom weer goed, gas weer verkeerd
groeten
Reputatie 5
Badge +14
Opgelost, mijn fout
Badge +1
vanaf 17-07, 21.30 uur wordt er geen data meer weergegeven in MijnEnergie en app.
Qbox bij modem rood.
Het resetten werkt het ook niet meer, na even oranje geknippert te hebben blijft hij constant rood branden.
Qbox in meterkast knippert constant groen

hoop op een spoedig antwoord en oplossing

mvg

Adri
Reputatie 5
Badge +13
Hoi @HilbertMichel , bedankt voor het sturen van de historie! Dat zijn wel heel vreemde wijzigingen. Ik heb het doorgestuurd naar onze It-afdeling en zij geven aan dat dit niet te maken heeft met de storing van gisteren. Ik heb gevraagd of dit met je Qbox te maken heeft of met Mijn Energie. Voor Mijn Energie komt namelijk nog een update. Ik ben nog in afwachting van een reactie.

Groet, Tanja
Reputatie 5
Badge +13
Hoi @AdrideRuijter , dat klinkt alsof je Qbox bij je internet geen verbinding krijgt. Dat staat los van de storing van gisteren. We kunnen je Qbox en modem helaas niet vanaf hier resetten.

Geeft je Qbox wel aan dat een reset is gelukt? Na de 4e keer van het stroom afhalen en terug erin hoort het langer te duren voordat het ledlampje weer rood wordt. Erna blijft hij nog even rood, dat kan tot 2 uur duren.

Groetjes, Tanja
Badge +2
Hoi @HilbertMichel , bedankt voor het sturen van de historie! Dat zijn wel heel vreemde wijzigingen. Ik heb het doorgestuurd naar onze It-afdeling en zij geven aan dat dit niet te maken heeft met de storing van gisteren. Ik heb gevraagd of dit met je Qbox te maken heeft of met Mijn Energie. Voor Mijn Energie komt namelijk nog een update. Ik ben nog in afwachting van een reactie.

Groet, Tanja

Ik wacht de update rustig af 🙂.

Het uitlezen van de Q-box heb ik al een keer anders ingesteld (van dagelijks naar maandelijks en na een tijdje weer terug). Dat hielp helaas niets.
Mijn energie geeft geen data vanaf 4 juli, de dagen daarvoor een fictieve waarde.
Reputatie 1
Badge +4
Bij mij heeft het systeem besloten dat ik een “jaarnota” gehad heb en ik heb dus nu negatief jaarverbruik. Gevolg is wel dat mijn winddelen op 100% blijven hangen in de app (heb zonnepanelen). Overigens is ook mijn slimme meter vervangen op de 18e (en heb ik de Qbox niet meer kunnen aansluiten).
Bij mij zijn de 'hoog' en 'laag' verbruikcijfers uit het dashboard gegooid na deze update.
De app geeft 100% opgewekt aan, maar de cijfertjes staan op 0.
Nog niet optimaal dus 😉 Komt er nog een nieuwe update??
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @P.Waalewijn,
Bedankt voor je bericht.

Vervelend dat er sinds 4 juli geen data meer wordt doorgegeven aan de Mijn Energie omgeving. Ik kan in ons systeem zien dat dit in ieder geval wordt veroorzaakt door het feit dat de Qbox op dit moment geen verbinding heeft met internet.
Om ervoor te zorgen dat je Qbox weer online komt moet je een harde reset uitvoeren. Meer informatie over hoe je deze reset uitvoert vind je hier. Mocht de reset niet werken, probeer dan eerst je internetmodem te herstarten voordat je de harde reset weer uitvoert.

@MennoEck ook bedankt voor jouw bericht. Ik zie inderdaad dat je de Qbox niet meer hebt aangesloten aan het feit dat deze ook geen verbinding heeft met internet. Is er een reden dat je de Qbox niet meer hebt kunnen aansluiten? Mocht je telefonische hulp willen bij de installatie van je Qbox dan is dit natuurlijk mogelijk. Graag verneem ik van je of dit inderdaad het geval is.

@HenrietteSulmann bedankt voor je bericht. Vreemd dat de cijfers voor zowel hoog als laag niet meer te zien zijn aangezien je nog wel gebruik maakt van een dubbel (nacht en dag) tarief. Zou je wellicht een screenshot kunnen sturen van wat je op dit moment te zien krijgt in je verbruiksoverzicht en met name een screenshot van wat je mist in dit overzicht. Je kan deze plaatsen in deze topic als reactie of e-mailen naar 'vraag@qurrent.nl'. Ik zie de screenshot graag tegemoet.

Groeten,
Julian

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen