Beantwoord

OPGELOST: Storing in verbruiksgegevens Mijn Energie


Badge +1
  • Q-specialist
  • 14 reacties
Ik zie in het Dashboard in de hele maand januari 2019 geen verbruik meer van zowel stroom als gas. Ook in het weekoverzicht en dagoverzicht zie ik geen data. Mijn uitleesfrequentie staat wel op iedere 15 minuten. Rara hoe kan dit?


Als ik in de App kies (knop Energie) voor maandoverzicht januari 2019 (of jaaroverzicht 2019) komt er een melding: "Geen Qbox. Voor live inzicht in je dagverbruik heb je een Qbox nodig. etc. "
icon

Beste antwoord door Joost van Qurrent 6 februari 2019, 14:47

[UPDATE 12-2-2019 11:00]
De storing die problemen veroorzaakte met de in Mijn Energie en de app is weer verholpen. Als het goed is wordt bij iedereen de data van de afgelopen week weer zichtbaar. Mocht iemand hiermee nog problemen ondervinden horen we het graag.
Bedankt voor jullie geduld!


Hallo allemaal,

Bedankt voor al jullie berichten.
Op dit moment is er een storing in het IT systeem dat wij gebruiken om alle meterstanden uit te halen.
Dat betekent dat voor alle klanten met een slimme meter de meterstanden nu niet kunnen worden ingeladen.
Het verbruik is (in elk geval) sinds 31 januari niet meer bijgevuld.

De systeembeheerder is op de hoogte van het probleem. Het is nog onduidelijk wanneer het precies opgelost is.
We houden jullie vanzelfsprekend op de hoogte via deze topic!

Groet, Joost

Bekijk origineel

40 reacties

Reputatie 1
Badge +3
Hoi @Joop,

Dit is vreemd inderdaad, er lijkt inderdaad iets fout te gaan met het uitlezen. Ik heb het nogmaals aangepast naar elk kwartier. Het verbruik zal met een vertraging van 2-4 dagen zichtbaar moeten zijn.
Ik zal het zelf ook even in de gaten houden en het volgende week bekijken.

Groet, Simon
Bij mij hetzelfde probleem. Zouden jullie dat ook na kunnen kijken?
Ook wij kunnen vanaf 1 jan. 2019 niets meer uitlezen op de app. Het zou fijn zijn als dit opgelost kan worden.
Ik heb ook hetzelfde probleem. Vorige week jullie gebeld en het zou binnen een paardagen opgelost zijn, niet dus. Kunnen jullie het nakijken BVD Nel Kok
Zelfde problemen wil het ook elke kwartier of per dag. maar ik loop 3 a 4 dagen achter
Ik heb hetzelfde probleem. Kan mijn energieverbruik ook niet zien.
Ik heb hetzelfde probleem als Silvia71: wel een slimme meter maar vanaf 1 Jan 2019 geen enkele meting meer zichtbaar dus verbruik klopt ook niet.
Reputatie 2
Badge +9
[UPDATE 12-2-2019 11:00]
De storing die problemen veroorzaakte met de in Mijn Energie en de app is weer verholpen. Als het goed is wordt bij iedereen de data van de afgelopen week weer zichtbaar. Mocht iemand hiermee nog problemen ondervinden horen we het graag.
Bedankt voor jullie geduld!


Hallo allemaal,

Bedankt voor al jullie berichten.
Op dit moment is er een storing in het IT systeem dat wij gebruiken om alle meterstanden uit te halen.
Dat betekent dat voor alle klanten met een slimme meter de meterstanden nu niet kunnen worden ingeladen.
Het verbruik is (in elk geval) sinds 31 januari niet meer bijgevuld.

De systeembeheerder is op de hoogte van het probleem. Het is nog onduidelijk wanneer het precies opgelost is.
We houden jullie vanzelfsprekend op de hoogte via deze topic!

Groet, Joost
Reputatie 2
Badge +9
@Silvia71 Bij jou zie ik dat je verbruik in Mijn Energie wel staat (tot 29-1). Zie je in de app helemaal niets?
Bedankt Joost en ik zag gisteravond dat het opgelost lijkt want bij zijn diverse meterstanden vanaf 1/1/2019 alsnog doorgekomen.
Reputatie 3
Badge +7
Het gaat hier niet om de meterstanden. Het betreft hier de verbruiksgrafieken op dagbasis die sinds 1 februari niet meer “gevuld”.
Reputatie 3
Badge +6
Bij mij hetzelfde "meneer van het bruine leven ".
Bij mij zijn de standen sinds november 2018 niet meer te zien in de grafiek. Alleen de windopbrengst.
Reputatie 3
Badge +7
Bij mij zijn de verbruiksgegevens in de dag-, week- en maandgrafiek weer zichtbaar!

Bedankt,
Jan de Bruijn
Joost van Qurrent schreef:

@Silvia71 Bij jou zie ik dat je verbruik in Mijn Energie wel staat (tot 29-1). Zie je in de app helemaal niets?


Hoi Joost
Ik zie in de app helemaal niks meer vanaf 1 januari 2019. Geen verbruikhistorie en geen live-verbruik. Bij live geeft de app aan dat hij de gegevens niet op kan halen van de server
Sinds 28 november 2018 heb ik een slimme meter met op mijn verzoek uitgeschakelde automatische uitlezing. Vanaf april 2017 vul ik de meterstanden periodiek (wekelijks) in.
Na 28 november 2018 worden ingevoerde gegevens miet meer grafisch weergegeven.
Als periode gegevens worden opgevraagd, is het resultaat onnavolgbaar.
Diverse keren email gestuurd, maar probleem is niet opgelost!!
Ik zit nu al jaren bij Qurrent en kan mijn historische data niet meer uitlezen van de periode voor mijn digitale meter. Kan ik mijn historische data weer zien?
Heb ook geen data in de App sinds November vorig jaar. Mijn Qbox stond ook groen te knipperen, vandaag gereset brand nu gewoon groen, maar geen data.
Als dit probleem al een tijd bekend is hoe kan het dan nog niet opgelost zijn.
Het vervelende is dat in de app de jaargegevens over eigen stroomverbruik weer anders zijn dan in de week of maandoverzichten. Is er al zicht op wanneer het normale stroomverbruik op gelijke wijze zichtbaar wordt in alle tabellen?
Goedemiddag,

Ik wil hier nog aan toevoegen dat ik ook sinds 1 januari mijn opwek van mijn zonnepanelen niet meer wordt weergegeven. Volgens de klantenservice zou dit wel moeten kunnen, zij het met een vertraging van 3-4 dagen en bij uitlezen per kwartier. Wat ik echter permmaand nu kan zien is de totale teruglevering dan wel netto verbruik en dus niet de opwek. Hoe zit dit nu precies?

Gr. Huib
In de grafieken van "Energieverbruik" zie ik de lijn "Door Qurrent ingeschat verbruik" sinds 2019 niet meer voorkomen. Het verbruik lijkt wel te worden uitgelezen.
Is dit ook een onderdeel van deze storing?

Met vriendelijke groet,
Joram Andriol
Ik kan ook mijn verbuiksgrafieken niet zien. Ik zien alleen de hoeveelheid opgewekte wind energie.
Hallo Ik kan ook mijn verbruiksgrafiek niet in zien. Bij ons hebben ze 21 januari gas meter vervangen en vanaf die datum geen uitlees meer van zonnepanelen gas en stroom. Al een aantal keren gebeld maar kom niet echt verder dan dat jullie zeggen een storing. Maar voor de vervanging gas meter was er niets aan de hand. Dus actie Qurrent
Helaas is het bij mij nog niet opgelost. De laatste gegevens die ik kan inzien zijn van 9 november 2018. Dat is een behoorlijke tijd terug. Wel heb ik mails ontvangen van mijn maandverbruik (dus ook januari 2019). Wat is er aan de hand? Is dit de bewuste storing of iets anders?
helaas kan ik mijn opbrengst van de Zonne panelen nog niet zien dit is al vanaf het verwijderen van de q box
de rest was na een dag wel zichtbaar (vandaag niet )
ik hoop dat dit nu snel opgelost word

Reageer

    Cookiebeleid

    Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

    Accepteren Cookie instellingen