Beantwoord

OPGELOST: Storing in verbruiksgegevens Mijn Energie


Badge +1
  • Q-specialist
  • 14 reacties
Ik zie in het Dashboard in de hele maand januari 2019 geen verbruik meer van zowel stroom als gas. Ook in het weekoverzicht en dagoverzicht zie ik geen data. Mijn uitleesfrequentie staat wel op iedere 15 minuten. Rara hoe kan dit?


Als ik in de App kies (knop Energie) voor maandoverzicht januari 2019 (of jaaroverzicht 2019) komt er een melding: "Geen Qbox. Voor live inzicht in je dagverbruik heb je een Qbox nodig. etc. "
icon

Beste antwoord door Joost van Qurrent 6 februari 2019, 14:47

[UPDATE 12-2-2019 11:00]
De storing die problemen veroorzaakte met de in Mijn Energie en de app is weer verholpen. Als het goed is wordt bij iedereen de data van de afgelopen week weer zichtbaar. Mocht iemand hiermee nog problemen ondervinden horen we het graag.
Bedankt voor jullie geduld!


Hallo allemaal,

Bedankt voor al jullie berichten.
Op dit moment is er een storing in het IT systeem dat wij gebruiken om alle meterstanden uit te halen.
Dat betekent dat voor alle klanten met een slimme meter de meterstanden nu niet kunnen worden ingeladen.
Het verbruik is (in elk geval) sinds 31 januari niet meer bijgevuld.

De systeembeheerder is op de hoogte van het probleem. Het is nog onduidelijk wanneer het precies opgelost is.
We houden jullie vanzelfsprekend op de hoogte via deze topic!

Groet, Joost

Bekijk origineel

44 reacties

Reputatie 2
Badge +4
Hoi @Joop,

Dit is vreemd inderdaad, er lijkt inderdaad iets fout te gaan met het uitlezen. Ik heb het nogmaals aangepast naar elk kwartier. Het verbruik zal met een vertraging van 2-4 dagen zichtbaar moeten zijn.
Ik zal het zelf ook even in de gaten houden en het volgende week bekijken.

Groet, Simon
Bij mij zijn de standen sinds november 2018 niet meer te zien in de grafiek. Alleen de windopbrengst.
Sinds 28 november 2018 heb ik een slimme meter met op mijn verzoek uitgeschakelde automatische uitlezing. Vanaf april 2017 vul ik de meterstanden periodiek (wekelijks) in.
Na 28 november 2018 worden ingevoerde gegevens miet meer grafisch weergegeven.
Als periode gegevens worden opgevraagd, is het resultaat onnavolgbaar.
Diverse keren email gestuurd, maar probleem is niet opgelost!!
Ik zit nu al jaren bij Qurrent en kan mijn historische data niet meer uitlezen van de periode voor mijn digitale meter. Kan ik mijn historische data weer zien?
Heb ook geen data in de App sinds November vorig jaar. Mijn Qbox stond ook groen te knipperen, vandaag gereset brand nu gewoon groen, maar geen data.
Als dit probleem al een tijd bekend is hoe kan het dan nog niet opgelost zijn.
Het vervelende is dat in de app de jaargegevens over eigen stroomverbruik weer anders zijn dan in de week of maandoverzichten. Is er al zicht op wanneer het normale stroomverbruik op gelijke wijze zichtbaar wordt in alle tabellen?
Goedemiddag,

Ik wil hier nog aan toevoegen dat ik ook sinds 1 januari mijn opwek van mijn zonnepanelen niet meer wordt weergegeven. Volgens de klantenservice zou dit wel moeten kunnen, zij het met een vertraging van 3-4 dagen en bij uitlezen per kwartier. Wat ik echter permmaand nu kan zien is de totale teruglevering dan wel netto verbruik en dus niet de opwek. Hoe zit dit nu precies?

Gr. Huib
In de grafieken van "Energieverbruik" zie ik de lijn "Door Qurrent ingeschat verbruik" sinds 2019 niet meer voorkomen. Het verbruik lijkt wel te worden uitgelezen.
Is dit ook een onderdeel van deze storing?

Met vriendelijke groet,
Joram Andriol
Ik kan ook mijn verbuiksgrafieken niet zien. Ik zien alleen de hoeveelheid opgewekte wind energie.
Reputatie 2
Badge +9
Hi @YvonneAndriol,

De lijn is inmiddels weer zichtbaar!
De reden dat de lijn niet doorging was omdat deze nog voor heel 2019 moest worden berekend.

Groet, Joost
Hallo Ik kan ook mijn verbruiksgrafiek niet in zien. Bij ons hebben ze 21 januari gas meter vervangen en vanaf die datum geen uitlees meer van zonnepanelen gas en stroom. Al een aantal keren gebeld maar kom niet echt verder dan dat jullie zeggen een storing. Maar voor de vervanging gas meter was er niets aan de hand. Dus actie Qurrent
Helaas is het bij mij nog niet opgelost. De laatste gegevens die ik kan inzien zijn van 9 november 2018. Dat is een behoorlijke tijd terug. Wel heb ik mails ontvangen van mijn maandverbruik (dus ook januari 2019). Wat is er aan de hand? Is dit de bewuste storing of iets anders?
helaas kan ik mijn opbrengst van de Zonne panelen nog niet zien dit is al vanaf het verwijderen van de q box
de rest was na een dag wel zichtbaar (vandaag niet )
ik hoop dat dit nu snel opgelost word
helaas kan ik mijn opbrengst van de Zonne panelen nog niet zien dit is al vanaf het verwijderen van de q box
de rest was na een dag wel zichtbaar (vandaag niet )
ik hoop dat dit nu snel opgelost word


Hoi Erich,

Was bij jou ook toegezegd de opwek nog te kunnen zien in het overzicht? Bij mij nl wel maar sinds 1 januari zie ik alleen nog maar de 'Netto afname'. En ik wil ook heel graag de opwek per dag zien. kan iemand van Qurrent mij hier antwoord op geven? Alvast dank voor de moeite!

Gr. huib
hoi huib ,

dit hebben ze inderdaad toegezegd
ze hebben mij verteld dat als je de uitleesfrequente aanpast naar een kwartier dat dan alles hetzelfde zou blijven alleen met vertraging
Helaas, ik zie nog steds geen verbruik en mijn slimme meter is op 4 januari al geleverd.
Kleine correctie.
"Energieverbruik" levert een lijn op de as ofwel een 0 verbruik..
"Meterstanden" levert de oneven week (1,3,5) wel en oneven week (2,4,6) geen "eindstand".
Ik heb OPNIEUW "elk kwartier uitlezen" ingesteld.
Reputatie 2
Badge +9
Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties! Bij de meesten is het inzicht gewoon weer goed zichtbaar. Hieronder zal ik individuele vragen verder beantwoorden. Mochten er nog vragen onbeantwoord blijven laat het me dan weten!

@Silvia71 Jouw verbruik is inmiddels ook weer ingeladen zie ik! De reden dat je liveweergave niet werkt is omdat deze alleen voor Qbox-gebruikers was. We kunnen nu niet meer live je standen uitlezen. Je kunt wel je kwartierstanden zien onder de dagweergave.

@C.L.Zwaan Voor jou zijn we nog aan het kijken naar je grafiek, omdat er twee maanden niet in staan. Ik heb de IT-afdeling naar een update gevraagd hierover. Je hoort hopelijk snel meer van ons!

@MenneBos Ik zie dat we jouw meter nu maandelijks uitlezen. De gegevens van voor de meterwissel konden we niet uitlezen dus staan ook niet in Mijn Energie. Tenzij je dit zelf elke maand hebt ingevoerd. Als je dat hebt gedaan, zou je dan een screenshot van je meterstandenoverzicht kunnen sturen? Dan kunnen we dit controleren.
Daarnaast kunnen we je meter ook nog op dagelijks of per kwartier uitlezen zetten. Laat ons gerust weten als je dat liever wil!

@ArnodeLange In jouw geval ligt het iets anders. We zijn per 1-1 gestopt met de ondersteuning van de Qbox. Je kunt daar hier meer over lezen.
Je hebt nog recht op de teruggave van de borg van je Qbox mono. Je krijgt dit bedrag van 49 euro binnen 2/3 weken van ons terug!
Daarnaast heb ik je meter-instellingen nu gewijzigd zodat die per kwartier wordt uitgelezen. Dit komt met enkele dagen vertraging binnen, dus eind van het weekend moeten je eerste kwartierdata binnenkomen!

@MarcvanNijnatten In principe moet dat gewoon overeenkomen. Mocht dit niet kloppen kun je hier dan een voorbeeld van laten zien?

@H.J.Belksma en @ErichTerbonssen Het klopt inderdaad dat je alleen je netto verbruik in kan zien. We kunnen niet meer je opwek apart meten en daarom laten we in Mijn Energie het gesaldeerde verbruik zien.
Mocht je inzicht willen in verbruik en opwek apart dan kun je bijvoorbeeld op deze site kijken voor alternatieven!

@YvonneAndriol Goeie vraag! Deze lijn zou het wel moeten doen. Ik heb nagevraagd waarom die in jouw geval niet verder gaat dan december.

@P.J.J.Driessen We zijn voor jou aan uitzoeken hoe we je verbruik na de meterwissel weer inzichtelijk kunnen maken. Helaas hebben we nog geen update van de IT-afdeling. Ik hoop zo snel mogelijk meer te weten!

@E Wagenaar Het lijkt erop dat bij jou je verbruiksinzicht nu weer op gang komt. Mocht je na het weekend nog niets zien laat het ons dan weten! Dan kijken we graag verder voor je.

@GovertWagenaar Jouw verbruik is weer zichtbaar!

Groet, Joost
Ik snap niet geheel waarom jullie de Qbox niet meer ondersteunen. Het verhaal met de slimme meter is een slecht verhaal. Mensen willen juist graag live hun verbruik zien.

Het zal wel weer eens over geld gaan en niet over de klant.

Gezien de hoeveelheid boze berichten hieromtrent denk ik dat dit een zeer slechte keuze is van Qurrent.

Zijn er alternatieven.
Reputatie 3
Badge +6
Op mijn dashboard nog steeds geen verbruik te zien na 1-2-2019, dus de hele maand Februari niets verbruikt .....?
Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties! Bij de meesten is het inzicht gewoon weer goed zichtbaar. Hieronder zal ik individuele vragen verder beantwoorden. Mochten er nog vragen onbeantwoord blijven laat het me dan weten!

@Silvia71 Jouw verbruik is inmiddels ook weer ingeladen zie ik! De reden dat je liveweergave niet werkt is omdat deze alleen voor Qbox-gebruikers was. We kunnen nu niet meer live je standen uitlezen. Je kunt wel je kwartierstanden zien onder de dagweergave.

@C.L.Zwaan Voor jou zijn we nog aan het kijken naar je grafiek, omdat er twee maanden niet in staan. Ik heb de IT-afdeling naar een update gevraagd hierover. Je hoort hopelijk snel meer van ons!

@MenneBos Ik zie dat we jouw meter nu maandelijks uitlezen. De gegevens van voor de meterwissel konden we niet uitlezen dus staan ook niet in Mijn Energie. Tenzij je dit zelf elke maand hebt ingevoerd. Als je dat hebt gedaan, zou je dan een screenshot van je meterstandenoverzicht kunnen sturen? Dan kunnen we dit controleren.
Daarnaast kunnen we je meter ook nog op dagelijks of per kwartier uitlezen zetten. Laat ons gerust weten als je dat liever wil!

@ArnodeLange In jouw geval ligt het iets anders. We zijn per 1-1 gestopt met de ondersteuning van de Qbox. Je kunt daar hier meer over lezen.
Je hebt nog recht op de teruggave van de borg van je Qbox mono. Je krijgt dit bedrag van 49 euro binnen 2/3 weken van ons terug!
Daarnaast heb ik je meter-instellingen nu gewijzigd zodat die per kwartier wordt uitgelezen. Dit komt met enkele dagen vertraging binnen, dus eind van het weekend moeten je eerste kwartierdata binnenkomen!

@MarcvanNijnatten In principe moet dat gewoon overeenkomen. Mocht dit niet kloppen kun je hier dan een voorbeeld van laten zien?

@H.J.Belksma en @ErichTerbonssen Het klopt inderdaad dat je alleen je netto verbruik in kan zien. We kunnen niet meer je opwek apart meten en daarom laten we in Mijn Energie het gesaldeerde verbruik zien.
Mocht je inzicht willen in verbruik en opwek apart dan kun je bijvoorbeeld op deze site kijken voor alternatieven!

@YvonneAndriol Goeie vraag! Deze lijn zou het wel moeten doen. Ik heb nagevraagd waarom die in jouw geval niet verder gaat dan december.

@P.J.J.Driessen We zijn voor jou aan uitzoeken hoe we je verbruik na de meterwissel weer inzichtelijk kunnen maken. Helaas hebben we nog geen update van de IT-afdeling. Ik hoop zo snel mogelijk meer te weten!

@E Wagenaar Het lijkt erop dat bij jou je verbruiksinzicht nu weer op gang komt. Mocht je na het weekend nog niets zien laat het ons dan weten! Dan kijken we graag verder voor je.

@GovertWagenaar Jouw verbruik is weer zichtbaar!

Groet, Joost
Helaas zie ik nog steeds niets in mijn app hoor. En ik baal er toch ook wel erg van dat ik de Qbox dus eigenlijk voor niets heb aangeschaft en de opbrengst van mijn zonnepanelen nu ook niet meer in kan zien. Vind het erg jammer dit
Reputatie 2
Badge +4
Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties.

@H.J.Ploeg Zou je mij een screenshot van het dashboard kunnen sturen? Het probleem heb ik eerder al een keer doorgezet naar de IT-afdeling. Toen was het verbruik na 23 januari niet te zien. Het verbruik wordt wel weergegeven in de energiegrafiek. Het kan zijn dat deze in de app niet weergegeven wordt, op de webbrowser moet dit wel lukken. Dan hoor ik dit ook graag van je.

@Silvia71. Ik snap inderdaad dat het vervelend is dat de zonnepanelen niet meer apart weergegeven worden. De teruglevering per maand staat wel nog apart op het verbruiks- en kostenoverzicht. Wat betreft de energiegrafiek, als je op een webbrowser inlogt dan wordt de energiegrafiek wel geladen. Het probleem lijkt dus in de app te zitten. Ik zal dit doorzetten naar de IT-afdeling

Groet, Simon
beste joost, simon, of wie dan ook,

er is nog niets veranderd in mijn verbruikgegevens, die kloppen dus echt niet...alsof ik dagenlang niets verbruikt zou hebben. Mijn overzicht is hiermee dan ook helemaal nutteloos!

Reputatie 3
Badge +6
Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties.

@H.J.Ploeg Zou je mij een screenshot van het dashboard kunnen sturen? Het probleem heb ik eerder al een keer doorgezet naar de IT-afdeling. Toen was het verbruik na 23 januari niet te zien. Het verbruik wordt wel weergegeven in de energiegrafiek. Het kan zijn dat deze in de app niet weergegeven wordt, op de webbrowser moet dit wel lukken. Dan hoor ik dit ook graag van je.

@Silvia71. Ik snap inderdaad dat het vervelend is dat de zonnepanelen niet meer apart weergegeven worden. De teruglevering per maand staat wel nog apart op het verbruiks- en kostenoverzicht. Wat betreft de energiegrafiek, als je op een webbrowser inlogt dan wordt de energiegrafiek wel geladen. Het probleem lijkt dus in de app te zitten. Ik zal dit doorzetten naar de IT-afdeling

Groet, Simon

Hallo Simon, bij deze het gevraagde screenshot.....van zojuist...

Reputatie 3
Badge +7
Simon,

Het probleem dat bij het startscherm het gebruik maar tot 1 februari wordt weergegeven komt bij veel klanten voor.

Dit is ook bekend bij Tanja. Zij heeft geconstateerd dat dit ook bij haar eigen account maar tot 1/2 wordt eeergegeven.

met vriendelijke groet,
Jan de Bruijn

Reageer

    Cookiebeleid

    Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

    Accepteren Cookie instellingen