Beantwoord

Opwekking zonnepanelen in Mijn Energie

• 6 maart 2017
  • 1 reactie
  • 181 keer bekeken

Ik zie de teruglevering van mijn zonnepanelen niet terug in Mijn Energie.
Volgens mijn slimme meter heb ik 149 kW teruggeleverd. Maar dit zie je eigenlijk niet terug in het overzicht van Mijn Energie.

Hoe zit dat?
icon

Beste antwoord door Tanja van Qurrent 13 maart 2017, 16:34

Hoi Janver,

Zonder Solar zie je in Mijn Energie je netto verbruik. Dat wil zeggen verbruik - (min) teruglevering. Dit zie je dan op week, maand en jaarniveau.

Met een gratis Qbox zie je ook op dagniveau en live je nettoverbruik.

Met een Qbox + Solar zie je het verbruik en opwek los van elkaar. Voor de Solar heb je een monteur nodig die deze in de groepen in je meterkast kan monteren.

Je slimme meter laat namelijk niet je totale opwek zien. Een deel van je opwek wordt direct verbruikt in je huis en wordt niet geregistreerd op je meter. (Dit is het verschil tussen opwek en teruglevering) De Solar registreert de totale opwek van je zonnepanelen wel.

Voor je jaarnota worden de meterstanden van je slimme meter gebruikt en zie je wel los de totale teruglevering.

Meer informatie over de Qbox kan je hier vinden.

Groeten van Tanja
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 5
Badge +13
Hoi Janver,

Zonder Solar zie je in Mijn Energie je netto verbruik. Dat wil zeggen verbruik - (min) teruglevering. Dit zie je dan op week, maand en jaarniveau.

Met een gratis Qbox zie je ook op dagniveau en live je nettoverbruik.

Met een Qbox + Solar zie je het verbruik en opwek los van elkaar. Voor de Solar heb je een monteur nodig die deze in de groepen in je meterkast kan monteren.

Je slimme meter laat namelijk niet je totale opwek zien. Een deel van je opwek wordt direct verbruikt in je huis en wordt niet geregistreerd op je meter. (Dit is het verschil tussen opwek en teruglevering) De Solar registreert de totale opwek van je zonnepanelen wel.

Voor je jaarnota worden de meterstanden van je slimme meter gebruikt en zie je wel los de totale teruglevering.

Meer informatie over de Qbox kan je hier vinden.

Groeten van Tanja

Reageer