Vraag

Overzicht gas in mijn current niet correct

• 13 maart 2019
  • 4 reacties
  • 197 keer bekeken

In mijn current zie ik onder gas verkeerde data. Ik heb enkele dagen geleden gekeken en toen was het nog correct. In de eerste 7 dagen van Maart staat het gebruik op 9.25 m3 (iedere dag gelijk) dat is op zich al vreemd. Echter heb ik op 28 februari de verwarming op erg laag gezet omdat we een lang weekend weg waren. Het verbruik was toen onder de 1 m3 per dag. op de 4/5 maart was het verbruik heel hoog omdat we toen net terug waren en de verwarming weer hoog is gezet. Dit gedrag heb ik enkele dagen geleden ook gezien in de statistiek maar nu is dat veranderd. Wat gaat hier fout? Is deze data nog wel correct? Wat voor gevolgen heeft dit?

4 reacties

Reputatie 2
Badge +9
Hoi @hagrim,

Dankjewel voor je bericht.
Inderdaad vreemd dat het gasverbruik in de grafiek is veranderd.

Allereerst, het verbruik in Mijn Energie heeft geen gevolgen voor je jaarafrekening.
De grafiek is puur bedoeld voor eigen inzicht, maar voor je jaarafrekening gebruiken we de jaarstanden die we op dat moment uitlezen.

Als ik kijk naar je maandgrafieken dan klopt dit wel gewoon met je meterstanden.
Ik heb geen inzicht in je dagelijkse meterstanden dus helaas kan ik daarvoor niet met je meekijken.

Mochten er dingen blijven veranderen dan hoor ik dat heel graag.

Groet, Joost
Beste Joost,

Het kan zijn dat het geen gevolgen heeft voor de afrekening, maar als de cijfers niet overeenkomen met het daadwerkelijk gebruik krijg ik daar wel geen goed gevoel over. Temeer om dat in eerste instantie de cijfers wel goed waren en nu niet meer. Als er 7 dagen achter elkaar een gebruik van exact 9.25 m3 wordt genoteerd dan kan dit niet goed zijn. Ik weet dit zo nauwkeurig omdat wij nog niet zolang in onze nieuwe woning zijn en ik wil weten welke maatregelen ik moet treffen om energie zuiniger te leven. Ik kijk zodoende iedere dag in de statistieken. Wij hebben 3 weken geleden ook zonnepanelen gekregen waarbij ik ook de opbrengst bij houd en de eventuele afwijkingen in verbruik.

Om een goed inzicht te krijgen is het noodzakelijk om met de juiste cijfers te werken. Kunnen jullie de data niet resetten. In de afgelopen maanden heb ik gezien dat het meermaals voorkomt dat data "aangepast" is. Vooral na momenten dat jullie problemen met het systeem hebben nadat andere mensen ook geklaagd hebben?
Reputatie 2
Badge +4
Hoi @hagrim,

Er lijkt iets fout te zijn gegaan met de koppeling van het verbruik over die 7 dagen. Door deze fout valt er niet te zeggen op welke dag, hoeveel er verbruikt is. Na 7 dagen lijkt de koppeling het weer te doen, over deze dagen wordt dan een gemiddelde neergezet van het verbruik over deze periode. Het is een gemiddelde omdat het verbruik per dag niet toe te schrijven valt.

Ik heb het doorgezet naar onze IT-afdeling en gevraagd of ze het daadwerkelijke verbruik per dag weer kunnen weergeven. Wanneer ik terugkoppeling heb dan zal ik dat aan je doorgeven.

Groet, Simon
Reputatie 2
Badge +4
Hoi @hagrim,

We doen ons best om de Mijn Energie omgeving en de app zo goed mogelijk te onderhouden. Maar helaas hebben we in dit geval moeten besluiten dat we het probleem niet meer gaan oplossen. We begrijpen dat dat vervelend is. En we hadden graag ander nieuws gebracht. We moeten, gezien de overname door Greenchoice, soms keuzes maken. We kunnen niet oneindig blijven investeren in de Qurrent omgeving. Dat zou niet duurzaam zijn. Onze excuses voor het ongemak.

Wat betreft de jaarnota, dit wordt zoals mijn collega al aangaf niet verrekend met het verbruik in Mijn Energie. De standen worden stand voor de jaarnota wordt apart opgevraagd. Mocht dit niet lukken, dan sturen we een e-mail met de vraag voor de goede stand.

Groet, Simon

Reageer