Ik kan tevens het termijnbedrag niet aanpassen. Ik krijg deze melding Sorry, an error occurred while processing your request.
Beste antwoord door Nina van Qurrent
Bedankt voor je bericht en welkom op de community. Fijn dat je ons hier hebt kunnen vinden!
Het termijnbedrag wordt gebaseerd op het standaard jaarverbruik (SJV). Jij hebt een slimme meter, leest standen dagelijks uit en ontvangt ook verbruiks- en kostenoverzichten.
Het SJV staat in deze overzichten aangegeven. Omdat de koude maanden nog moeten komen, kunnen we nog geen goede inschatting doen over het gasverbruik. Omdat er een verschil zit in energieverbruik in de zomer- en wintermaanden, en de verrekening pas met de jaarnota plaatsvindt, zien we dit SJV als een goede richtlijn. Wanneer we 3 wintermaanden mee kunnen nemen in de berekening, dan kunnen we een nieuwe inschatting maken.
We verwachten dat het termijnbedrag het energieverbruik zal dekken.
Omdat we de laatste tijd vaker meldingen krijgen dat het niet lukt om een termijnbedrag te wijzigen in Mijn Energie, heeft mijn collega Giulia dit centrale topic gestart:
Waarom kan ik mijn termijnbedrag niet aanpassen in MijnEnergie?
Waarin zou je het termijnbedrag willen wijzigen? Geef het hier aan, en dan wijzigen we het voor je!
Groet, Nina