Beantwoord

Per wanneer zie ik mijn windtegoeden in de app?

• 27 december 2016
  • 15 reacties
  • 626 keer bekeken

Reputatie 1
Badge +3
ik ben nu ruim een week bij qurrent en zou graag weten per wanneer ik de 3 windtegoeden die bij mijn contract horen ga zien in de app of op de site.
icon

Beste antwoord door Tanja van Qurrent 28 december 2016, 17:34

Hoi Rijkjan,

Normaal gesproken starten de windtegoeden gelijktijdig met je contract. Dit komt inderdaad door de wettelijke bedenktermijn.

In jouw geval is het een beetje vreemd dat ze nog niet zichtbaar waren. Ik heb een aanpassing gedaan in je account. Kan je eind deze week kijken of ze inzichtelijk zijn?

Groetjes, Tanja
Bekijk origineel

15 reacties

Mijn windtegoed is gisteren ook ingegaan. Toen stond er in de App dat ik al 100% van mijn jaarverbruik hebt op gewekt. Na contact via een Twitter privébericht is mij verteld dat:
mijn gegevens nog niet zijn gesynchroniseerd met de verbruiksgegevens. Dit zal komende tijd veranderen naar een realistisch percentage. Mocht de weergave over een tijdje nog steeds aanhouden, kun je uiteraard weer contact met ons op nemen.
Dus ik wacht het even af...

Het kan misschien ook zijn dat je in je 2 weken bedenktijd zit. Pas daarna gaat je windtegoed pas in. Maar ik weet niet precies hoe dat zit als je windtegoed heb als je klant bent geworden. (Ik was dat namelijk al.)
Reputatie 1
Badge +3
dank voor je antwoord.. 😃 en de twee weken bedenktijd zijn ruim voor je aangesloten word als nieuwe klant.. dus daar kan het niet aan liggen.. ik wacht nog even af ook en zal dan nogmaals de vraag stellen, tenzij iemand anders meer weet hierover 😃
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Rijkjan,

Normaal gesproken starten de windtegoeden gelijktijdig met je contract. Dit komt inderdaad door de wettelijke bedenktermijn.

In jouw geval is het een beetje vreemd dat ze nog niet zichtbaar waren. Ik heb een aanpassing gedaan in je account. Kan je eind deze week kijken of ze inzichtelijk zijn?

Groetjes, Tanja
Reputatie 1
Badge +3
dank voor je antwoord tanja... ik ga het in de gaten houden..

mvg rijkjan
Reputatie 1
Badge +3
ohw en even voor de duidelijkheid... IK heb niets gemarkeerd als beste antwoord.. en ik kan het ook niet verwijderen....
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Rijkjan,

Dat is goed dankjewel. Ik had het bericht gemarkeerd, zodat andere leden op de community het antwoord meteen bovenaan zien staan :)

Leuke handtekening heb je trouwens!

Groetjes, Tanja
Badge +3
Ik zie op het forum diverse vergelijkbare berichten over niet getoond windtegoed. Ook bij mij worden de "gratis" windtegoeden niet in de app getoond, wel op het dashboard van de website. Ik zeg:Qurrent, laat er eens een ICT-er naar kijken, mogelijk dat het probleem bij alle nieuwe klanten speelt.

Wanneer die ICT-er toch bezig gaat: op het moment je op de website windtegoed probeer bij te bestellen, mislukt dit. De melding is dat gegevens onvolledig ingevuld zijn. Dat is op zich vreemd: je kunt/hoeft als gebruiker niets invullen, alle gegevens worden door het systeem aangeleverd en getoond. Ik zie echter dat bij de persoonsgegevens, de geboortedatum ontbreekt.
deze vraag heb ik ook eigenlijk?
ik heb al een betaling gedaan 27-12-2016 dan zou ik het al moeten zien?
Hallo Edo en Spiderxp! Wat jammer om te lezen dat het niet lukt om een Windtegoed te bestellen op onze website. Ik heb het doorgegeven aan onze ICT mannen om het verder uit te zoeken. Ik zal je hier verder over informeren zodra zij mij hebben geïnformeerd. Helaas kan ik geen Windtegoed bestelling vinden onder jouw naam, Spiderxp. Ik heb het ook gelijk aan de financiële afdeling gevraagd, die kunnen ook geen betaling hiervan vinden. Ik zie dat je het maandtermijn wel hebt betaald. Heb je nog steeds interesse in een Windtegoed? Dan kunnen we het ook handmatig voor je bestellen. Op basis van het standaard jaarverbruik kan je maximaal 8 Windtegoeden aanschaffen. De eenmalige aanschafprijs per Windtegoed is €55. Ik hoor graag hoeveel je er wilt hebben.

Groetjes,
Lara
ik heb geen bestelling gedaan ;)
ik zal 3 gratis windtegoed krijg bij een nieuwe abonnement?
en die zie ik nog niet staan op mijn profiel.
Reputatie 1
Badge +3
bij mij zijn ze nu zichtbaar in ieder geval 😃 vind ze wel af en toe wat vreemd doen en zie op de app andere waarden als op de site.. maar ok...
nu zit ik me nog 1 ding af te vragen.. opgewekte kWh mogen toch 1 op 1 weggestreept worden met verbruikte?
waarom staat er dan op de website dat er nog wel energiebelasting en ode over betaald moet worden?
of gaat dat alleen over de extra opgewekte kWh boven je eigen verbruik?
(Leuke handtekening heb je trouwens! Groetjes, Tanja)
Reputatie 1
Badge +3
achter dat haakje staat in het oorspronkelijke bericht dankjewel tanja 😃 maar dat verscheen niet
Reputatie 1
Badge +3
nu zit ik me nog 1 ding af te vragen.. opgewekte kWh mogen toch 1 op 1 weggestreept worden met verbruikte?
waarom staat er dan op de website dat er nog wel energiebelasting en ode over betaald moet worden?
of gaat dat alleen over de extra opgewekte kWh boven je eigen verbruik?

dit gaat over windtegoed..

heeft niemand een antwoord op deze vraag?
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Rijkjan, de tarief voor je opwek is gelijk aan het tarief waarvoor je stroom verbruikt, exclusief belastingen en opslagen. Je bespaart met windtegoed op de kale stroomprijs en de kosten voor de Garanties van Oorsprong

Dat heeft te maken met hoe en waar opwek het net op komt. Bijvoorbeeld bij zonnepanelen zit het aangesloten op je eigen elektra meter en daarmee jij direct aan het net. Bij windtegoeden komt dit niet via jou direct het net op. Het precieze hoe en wat weet ik niet exact.

Groeten van Tanja
Reputatie 1
Badge +3
duidelijk 😃 dankjewel 😃

Reageer