Vraag

Problemen Mijn Energie. Historie gasverbruik weg sinds slimme meter

  • 24 april 2018
  • 12 reacties
  • 283 keer bekeken

Badge +1
  • Q-specialist
  • 27 reacties
Hallo,

Ik ben zo onderhand wel klaar met het onvermogen van Qurrent om klantvragen te beantwoorden problemen op te lossen.

1 Waarom zie ik in de app, windtegoed vanaf de aansluitdatum van mijn slimme meter? Kan dit aub terug gezet worden naar opbrengt vanaf ingang nieuw contract? (dus vanaf 28-01-2018 weergeven ipv 16-03-2018)

2 Sinds ik een slimme meter heb, is mijn gasverbruik historie verdwenen, zowel in de app als op de site. Kunnen jullie dit aub spoedig herstellen??

Via de telefoon al twee keer geprobeerd, maar zonder succes. Hopelijk wordt het via de community wel opgepakt.

Gr

12 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Hi Luny,

Je vragen worden zeker wel opgepakt, alleen heeft onze technische afdeling het momenteel erg druk waardoor het even duurt. Zodra we een update hebben laten we dit hier weten. Ik heb je de oude standen in ieder geval net per mail gestuurd.

Groet,

Jeroen
Badge +1
Hallo jeroen

Dank voor je reactie.
Ik kan zelf helemaal geen historische meterstanden invoeren, aangezien ik geen datum kan invullen?
Dus dit biedt volgens mij geen oplossing, tenzij jullie de meterstanden voor mij terugzeten.

In de mail heb ik ook mijn historisch gas verbruik in excel per maand bijgevoegd. Graag op dit detail nivo terugzetten.

Gr Lennert
Reputatie 3
Badge +9
Hi Lennart,

Dank voor je mail! Ik zal deze doorgeven en zodra we een update hebben laten we dat in dit topic weten!

Groet,

Jeroen
Ik zie zojuist op m'n verbruikgegevens dat ik sinds dit jaar enorm veel gas verbruik. Dat lijkt me onmogelijk, aangezien ik de verwarming alleen in de winter af en toe aan heb en vanaf een beetje lente altijd helemaal 100% uit. Ik douche vier dagen van de week in de sportschool en ik kook alleen korte ritjes en slechts een paar dagen in de week. Ik heb wel een nieuwe CV hier sinds december. Ik snap hier heel weinig van. Wat is er aan de hand?
Ik heb hetzelfde probleem, sinds in een "slimme" meter heb is blijkbaar mijn gas verbruik enorm gestegen. over de 1200m3 in een flat en een 1 persoons huishouden.
Ergens lijkt mij dit niet te kloppen
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @KarimMaassen

Bedankt voor je bericht.

Raar dat je in je verbruiksgegevens zoveel gasverbruik tegenkomt. Ik vraag me af waar dit op gebaseerd is aangezien je nog 'oude' meters hebt.
Zou je een screenshot kunnen sturen van wat je zien in je verbruiksgegevens?

@E.O.Amsen, in jouw geval zijn de meterstanden inderdaad wel afkomstig van je slimme meter. Deze is voor zover ik nu kan zien niet in storing en geeft de correcte standen door. Hoe verhoudt dit verbruik zich tot het verbruik wat je eerder onder andere leveranciers hebt gemaakt?

Groeten,
Julian
Hey @Julian van Qurrent! Merci voor je reactie. Hier is m'n screenshotje. Ik upload geregeld de meterstanden om een beetje peil te houden. Dit is de huidige situatie:



Na februari blijft het hoog en check mei en juni tot de meting een paar weken terug. Ik gebruik normaliter heel weinig gas in de lente- en zomermaanden.
Hoi @KarimMaassen

Bedankt voor je bericht.

Raar dat je in je verbruiksgegevens zoveel gasverbruik tegenkomt. Ik vraag me af waar dit op gebaseerd is aangezien je nog 'oude' meters hebt.
Zou je een screenshot kunnen sturen van wat je zien in je verbruiksgegevens?

@E.O.Amsen, in jouw geval zijn de meterstanden inderdaad wel afkomstig van je slimme meter. Deze is voor zover ik nu kan zien niet in storing en geeft de correcte standen door. Hoe verhoudt dit verbruik zich tot het verbruik wat je eerder onder andere leveranciers hebt gemaakt?

Groeten,
Julian

Hoi @Julian

Mijn verbruik is nu al bijna gelijk/hoger dan mijn volledige gebruik vorig jaar (ook bij Qurrent). en dat terwijl ik erg weinig stook/kook. Misschien is er dan ergens iets mis in mijn installatie?

Groet Ewoud
Reputatie 4
Badge +8
Hoi @KarimMaassen,

Het is inderdaad opvallend dat het verbruik niet aanzienlijk daalt naarmate de maanden warmer worden. Aangezien jij nog een conventionele meter hebt, kunnen wij de meterstanden niet van afstand uitlezen, dus daar ligt het niet aan. Indien je vermoedt dat de meter niet naar behoren functioneert, kun je hierover contact opnemen met je netbeheerder, Enexis in jouw geval. Let op, hier kunnen kosten aan verbonden zitten.

Groet,
Tomer
Reputatie 4
Badge +8
Hoi E.O.Amsen,

Zie je een discrepantie tussen het verbruik in Mijn Energie en wat je op je meter ziet? In dat geval kan het zijn dat de weergave in Mijn Energie niet correct is.

Groet,
Tomer
Beste @Tomer van Qurrent

Ik maak me zeer zeker wel zorgen over hoe dit gaat aflopen. En ook: wat is jouw inschatting als je mijn gegevens bekijkt wat betreft het totale jaarverbruik? Is het inderdaad terecht dat ik me zorgen maak? Zijn dit inderdaad afwijkende cijfers?

Behalve Enexis bellen en mogelijk kosten oplopen, wat is het tweede beste plan?
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Karim,

Je jaarnota wordt opgemaakt op basis van je meterstanden. Mijn Energie is bedoeld om overzicht te houden over je verbruik. Is het verbruik volgens je meter gelijk aan dat wat in Mijn Energie staat?

Door de meterstand van nu met die van volgende week (of een stand in het verleden, als je die hebt) te vergelijken, kun je zien of het verbruik realistisch is.

Groet,
Tomer

Reageer