Qurrent groeit - onze systemen groeien mee!

• 23 januari 2017
  • 35 reacties
  • 9002 keer bekeken

We zijn hard gegroeid. Daarom verhuizen onze systemen naar een nieuwe omgeving. We zijn van vrijdagavond 27 januari tot maandag 30 januari niet bereikbaar via onze website, telefoon en e-mail. Ook heb je geen inzicht in je verbruiksgegevens via Mijn Energie of de app.

We werken er hard aan om zo snel mogelijk weer in de lucht te zijn.
Werkt het dinsdag nog niet? Volg dan de reset procedure voor je Qbox mono of je Qbox duo.

Heb je vragen, stel ze dan hieronder. We helpen je graag verder.
Bedankt voor je begrip!

35 reacties

Badge
Vraagje: worden de gegevens wel gemonitord, zodat ik achteraf wel mijn verbruik op de normale manier kan zien?
Vraagje: worden de gegevens wel gemonitord, zodat ik achteraf wel mijn verbruik op de normale manier kan zien?

Was precies mijn vraag.
Fijn dat we tijdig via mail op de hoogte gebracht zijn.
Maar: Ik lees dat er mogelijk een Reset moet plaatsvinden. Ben ik daarna dan al mijn opbrengst gegevens kwijt?

Dat zou ik echt niet zo leuk vinden, temeer omdat ik slecht een paar uur geleden deze mail ontvangen heb.
Ik neem toch aan dat de dat overgezet gaat worden naar jullie nieuwe opmgeving.
Groet,
Ron
Hi Groene bewuste Qurrent klanten,

Gaat helemaal goed komen. Al onze systemen zijn nog actief bij onze oude Hosting partij, dus ook de data. Zodra onze nieuwe hosting partij in de lucht is maken we een 1 op 1 kopie.... dus geen zorgen. (voor de meeste klanten is geen reset nodig)

Daarna wordt het het alleen maar beter, we kunnen dan eindelijk een aantal verbeteringen gaan doorvoeren die jullie en wij al heel lang willen! Als jullie ideeën hebben laat het mij weten.

p.s. hebben jullie al gemerkt dat na de nieuwste update van de App de performance aanzienlijk beter is geworden? Laat jullie ervaringen aan ons weten.

Vriendelijke groet,

De Service Manager van Qurrent......

Daniel van Qurrent

t🆒
Badge +3
zondagavond 20.15u Mijn Energie werkt weer, al is het erg langzaam
Vermoedelijk omdat het nog niet klaar is.

Er werd gemeld dat de werkzaamheden tot maandag zouden duren.

Ik neem aan dat daarmee tot en met wordt bedoeld.
Goodmorning Qurrent klanten, 😉

Het is gelukt. Onze systemen zijn omgezet. Complimenten voor onze IT afdeling.
We zijn nu met de laatste zaken bezig om alle systemen zoals de App, de bestelpagina, en de Mijn Energie omgeving weer snel te krijgen. We verwachten in de loop van de dag weer een normale situatie te hebben.

Voor degene (kleine groep klanten) die een niet werkende Qbox hebben geldt dat ze eerst even een reset moeten proberen. Volg dan de reset procedure voor je Qbox mono of je Qbox duo. Zie het bericht van Yentl bovenaan in dit Topic.

We houden jullie op de hoogte.

Vriendelijke groet,

Daniel van Qurrent
Badge +2
Inloggen op het dashboard van de website is trager geworden tov voor de migratie.
Het lijkt er op dat alles bijzonder traag is geworden. Opvragen van een grafiek met energieverbruik duurt ongeveer een minuut.
Kunnen jullie nu weer eens kijken naar de App, zojuist weer wat updates uitgevoerd? Svp wel even de laatste versie van de App downloaden.

Inloggen in de "Mijn Energie" omgeving op de pc gaat inderdaad nog traag. De opbouw van grafieken en de eigen opwek zijn ook nog steeds een issue.

p.s. We zijn nog steeds bezig om onze nieuwe omgeving te optimaliseren, dus het gaat stap voor stap steeds beter worden.

Hou ons op de hoogte.

Thanks.

Daniel van Qurrent
Badge +2
ehhh, de app update neem ik aan vanzelf als je het via de playstore hebt geïnstalleerd?!

In ieder geval als ik zoek op de app, kan ik hem alleen maar openen en niet installeren en ik heb zelf al een tijd niks geupdate.
Hi Dennis,

Dan heb je de laatste versie. (automatische update denk ik)
Hoe doet de App het?

Algemene update van onze IT manager:
"Vanavond 21:15 uur gaan we aanpassingen doen in onze database en opbouw van tabellen!"

Keep me posted, hoor graag wat jullie bevindingen morgenochtend zijn.

Daniel van Qurent
Badge +2
Gaat inmiddels prima hier, 5 seconden voor data in grafiekjes.

Wel de melding ergens gekregen dat ik een qbox moet hebben....maar die heb ik al....

zie plaatje

Goedemiddag, ik heb mijn contract met Qurrent op 1-11-2017 gestopt.
Tot op heden heb ik nog geen enkele reactie van Qurrent ontvangen.
Eind december heb ik via het contact formulier contact gezocht, ik kreeg alleen een mail dat het 2 weken kan duren. Het antwoord heb ik nog steeds niet.
Vorige week een mail verstuurd en deze week herhaalt en nog steeds geen enkele reactie.
Bellen werkt niet, altijd druk bezet.
Dan maar via de communicty.

De systemen kunnen groeien maar het moet ook goed ingevoerd en bekeken worden.

Ik ben benieuwd wanneer ik een reactie ontvang.
Ik krijg vandaag geen data binnen zowel in mijn energie als de in app. Ook het resetten van Q-box heeft geen resultaat gehad.
Badge +1
Ik krijg vandaag geen data binnen zowel in mijn energie als de in app. Ook het resetten van Q-box heeft geen resultaat gehad.

Hier idem dito. Zal vanavond nog maar eens een reset van de Qbox proberen en anders morgen even contact zoeken.
Badge +1
Qurrent groeit en de systemen groeien mee.

Maar in de community neemt het aantal vragen en onbeantwoorde klachten hand over hand toe. En dat is niet iets van de laatste dagen.

Kom op Qurrent, neem je klanten eens serieus. Het valt best te begrijpen dat er in een jonge organisatie dingen mis kunnen gaan. Maar het valt niet te begrijpen dat klachten van klanten worden genegeerd. Dat is bijzonder ergerlijk.

Geef in ieder geval eens antwoord. Waarom gaan er zoveel dingen mis met het gegevensbeheer. Waarom kloppen zoveel klantgegevens op de site en in de app niet?
Goedemiddag, ik heb mijn contract met Qurrent op 1-11-2017 gestopt.
Tot op heden heb ik nog geen enkele reactie van Qurrent ontvangen.
Eind december heb ik via het contact formulier contact gezocht, ik kreeg alleen een mail dat het 2 weken kan duren. Het antwoord heb ik nog steeds niet.
Vorige week een mail verstuurd en deze week herhaalt en nog steeds geen enkele reactie.
Bellen werkt niet, altijd druk bezet.
Dan maar via de communicty.

De systemen kunnen groeien maar het moet ook goed ingevoerd en bekeken worden.

Ik ben benieuwd wanneer ik een reactie ontvang.

Hoi Remco,

Stuur me even een privebericht zodat ik iemand van de klantenservice contact met je kan laten opnemen.

Grt Daniel
Qurrent groeit en de systemen groeien mee.

Maar in de community neemt het aantal vragen en onbeantwoorde klachten hand over hand toe. En dat is niet iets van de laatste dagen.

Kom op Qurrent, neem je klanten eens serieus. Het valt best te begrijpen dat er in een jonge organisatie dingen mis kunnen gaan. Maar het valt niet te begrijpen dat klachten van klanten worden genegeerd. Dat is bijzonder ergerlijk.

Geef in ieder geval eens antwoord. Waarom gaan er zoveel dingen mis met het gegevensbeheer. Waarom kloppen zoveel klantgegevens op de site en in de app niet?

Hoi Frank,

We nemen onze klanten natuurlijk heel erg serieus. Gelukkig gaan de zaken met de meeste klanten in 1 keer goed.
Maar je hebt natuurlijk wel een punt. Ik zie ook dat er soms traag of niet wordt gereageerd.
Ik ga straks met onze communitymanager en het moderator team zitten om te kijken hoe ik hier meer tijd voor kan laten vrijmaken.

Reactie op je laatste opmerking.
We zijn heer erg hard gegroeid en dat betekent dat "kleine" bugs uit het verleden nu inmiddels op sommige plaatsen meer impact hebben dan oorspronkelijk voorzien. Des te meer reden dat we deze migratie nu echt moesten gaan doen omdat we daardoor op dat vlak de komende jaren geen nieuwe uitdagingen meer zullen krijgen en dus meer tijd kunnen besteden om de "kleine" bugs op te lossen en meer tijd aan ontwikkeling van betere producten kunnen besteden.

Mocht er bij jou specifiek nu wat aan de hand zijn m.b.t. het tonen van verkeerde informatie dan laat het mij even weten in een privébericht.

Grt

Daniel
Hallo data november-januari niet online te zien meer voor ons... vreemd...
Hallo data november-januari niet online te zien meer voor ons... vreemd...

Hoi hoi N.E. Bekker,

Stuur me even een privébericht dan laat ik het voor je nakijken en contact met je opnemen.
Graag mailadres en telnummer in privébericht.

Grt

Daniel van Qurrent

Hier idem dito. Zal vanavond nog maar eens een reset van de Qbox proberen en anders morgen even contact zoeken.

Restten helpt niet bij mij. Maandag is er alleen in de ochtend data zichtbaar daarna helemaal niets meer.
Qbox knippert lekker groen.
Is "ouderdom" van de Qbox nog van belang? Ik heb hem sind 2014.
Ron
Badge +1
[quote=Daniel van Qurrent]
......................................................
.......................................................

Mocht er bij jou specifiek nu wat aan de hand zijn m.b.t. het tonen van verkeerde informatie dan laat het mij even weten in een privébericht.

Grt

Daniel

Bedankt voor je antwoord Daniel,

Ik geloof niet dat ik vragen/klachten heb die al niet door anderen elders binnen de community zijn gesteld. Maar zonder te pretenderen volledig te zijn wil ik de volgende problemen met je delen.

1) Heel vaak kloppen de opbrengsten voor windtegoeden zoals aangegeven op de site en in de app niet. Ook nu klopt het niet.

2) De weergave van het elektriciteitsgebruik (die afgelezen wordt via de slimme meter) loopt ver achter. Bij mijn vorige leverancier had ik veel eerder inzicht in mijn gebruik. (Ik gebruik geen Qbox)

3) Het elektriciteitsgebruik en de opbrengst via windtegoed blijven "doorlopen" over een periode van meer dan een jaar en lijken zich niets aan te trekken van contractperioden. In de app klopt, mogelijk als gevolg daarvan, het percentage dat door windtegoed zou zijn opgewekt niet.

4) Ergens in een hoekje van de site kun je uit laten rekenen hoeveel de verwachte financiële besparing is vanwege het windtegoed waar je over beschikt. Ik heb nog nooit meegemaakt dat die berekening klopt. De besparing heeft bij mij altijd op € 0,00 gestaan.

Nogmaals, bedankt voor je antwoord.

Ik zou het wel fijn vinden als je aan kunt geven wanneer ongeveer volgens Qurrent de problemen zijn opgelost.

Met vriendelijke groet,

Frank Noordenbos
[quote=Frank Noordenbos]
......................................................
.......................................................

Grt

Daniel

Bedankt voor je antwoord Daniel,

Ik geloof niet dat ik vragen/klachten heb die al niet door anderen elders binnen de community zijn gesteld. Maar zonder te pretenderen volledig te zijn wil ik de volgende problemen met je delen.

1) Heel vaak kloppen de opbrengsten voor windtegoeden zoals aangegeven op de site en in de app niet. Ook nu klopt het niet.

2) De weergave van het elektriciteitsgebruik (die afgelezen wordt via de slimme meter) loopt ver achter. Bij mijn vorige leverancier had ik veel eerder inzicht in mijn gebruik. (Ik gebruik geen Qbox)

3) Het elektriciteitsgebruik en de opbrengst via windtegoed blijven "doorlopen" over een periode van meer dan een jaar en lijken zich niets aan te trekken van contractperioden. In de app klopt, mogelijk als gevolg daarvan, het percentage dat door windtegoed zou zijn opgewekt niet.

4) Ergens in een hoekje van de site kun je uit laten rekenen hoeveel de verwachte financiële besparing is vanwege het windtegoed waar je over beschikt. Ik heb nog nooit meegemaakt dat die berekening klopt. De besparing heeft bij mij altijd op € 0,00 gestaan.

Nogmaals, bedankt voor je antwoord.

Ik zou het wel fijn vinden als je aan kunt geven wanneer ongeveer volgens Qurrent de problemen zijn opgelost.

Met vriendelijke groet,

Frank Noordenbos

Hoi Frank,

Fijn om te lezen dat je zo betrokken bent en nog fijner om te lezen dat je onze knelpunten goed op een rijtje hebt gezet.
De bovenstaande issues gelden overigens niet voor alle klanten, hang een beetje af van de situatie. Slimmemeter, Qbox, Windtegoed, etc)

Antwoorden op je vragen:

1. Is bekend, onze dataleverancier die de data van ons windpark ophaalt heeft regelmatig issues met tijdig en correct leveren van data. We hebben op zeer korte termijn weer een goed gesprek met hen want wij worden hier ook niet vrolijk van.

2. Wij krijgen de P4 data van de slimmemeter van de netbeheerder. Aan onze kant ziet dit er goed uit. Zal ik dit voor jou bij de netbeheerder uitzoeken?

3. Bekende bug die 23 februari door ons IT team is opgelost

4. Stuur me even de URL, kijk ik er naar.

Vriendelijke groet,

Daniel
Badge +1

.........................................
.....................................
Hoi Frank,

Fijn om te lezen dat je zo betrokken bent en nog fijner om te lezen dat je onze knelpunten goed op een rijtje hebt gezet.
De bovenstaande issues gelden overigens niet voor alle klanten, hang een beetje af van de situatie. Slimmemeter, Qbox, Windtegoed, etc)

Antwoorden op je vragen:

1. Is bekend, onze dataleverancier die de data van ons windpark ophaalt heeft regelmatig issues met tijdig en correct leveren van data. We hebben op zeer korte termijn weer een goed gesprek met hen want wij worden hier ook niet vrolijk van.

2. Wij krijgen de P4 data van de slimmemeter van de netbeheerder. Aan onze kant ziet dit er goed uit. Zal ik dit voor jou bij de netbeheerder uitzoeken?

3. Bekende bug die 23 februari door ons IT team is opgelost

4. Stuur me even de URL, kijk ik er naar.

Vriendelijke groet,

Daniel

Hoi Daniel,

Ad.1: Prima,

Ad. 2: Als dat kan heel graag (Stedin),

Ad. 3: Helaas, bij mij doet het probleem zich nog steeds voor (periode 19-01-2016 tot nu),

Ad. 4: https://mijn.qurrent.nl/windtegoed?po=EP011&nr=4

Met vriendelijke groet,

Frank

Reageer