Qurrent groeit - onze systemen groeien mee!

  • 23 januari 2017
  • 35 reacties
  • 2206 keer bekeken


Toon eerste bericht

35 reacties

Beste Daniel,

Nog even ter aanvulling van dit draadje.

1) Het zou handig zijn als dat wanneer je een vraag via het klantenservice formulier stelt je een kopie van de vraag in de mail krijgt. Voor jullie is dat wellicht ook handig: ik stel regelmatig een vraag, maar krijg zelden een antwoord. Als je een kopie stuurt is dat veel helderder.

2) Probeer echt antwoord te geven op vragen die gesteld worden via het klantenservice formulier. Twee weken is natuurlijk al niet echt wenselijk, maar ik heb dit jaar twee vragen gesteld waar ik nog helemaal geen antwoord op heb gehad. Ik heb op een gegeven moment maar gebeld. Herhaling van een eerdere vraag, maar echt van belang.

3) De cijfers in de app zouden leidend zijn voor de afrekening. Als ik zie hoe grillig die is - dan maak ik me daar echt zorgen over. Op 22-1 heb ik bijvoorbeeld -68 kWh opbrengst. Het jaaroverzicht van energieverbruik op de website werkt niet altijd, maand en kleiner wel. Als ik naar 6-2 op dag niveau kijk zie ik verbruik/opbrengst 10/0, op week en maand niveau zie ik daar 10,02/0,98. De app toont 10,02 en download levert op 10,023 Wh verbruik. Wellicht een idee om de afronding en notatie recht te trekken tussen alle overzichten. Waarom zie je in de app op de stroom tabs geen opbrengsten en op de website op dezelfde plek wel? Het is allemaal wat gereken, maar het gaat om consistentie: zonder dat zijn de cijfers lastiger te vertrouwen: als ik feb bekijk (76/40) en januari vanaf 7-1 (239/435) dan kom ik tot en met nu op (315/476), als ik het jaaroverzicht opvraag zie ik 308/474 en wordt alles getoond sinds mijn contract start. Dat lijkt dus zowel niet hetzelfde als het notajaar als het kalenderjaar.

4) Download mijn gegevens toont alleen de verbruikscijfers en geen opbrengsten.

5) De opbrengst van de app toont bij de windtegoeden max 100%, die van de website de daadwerkelijke. Niet consistent. Waarom toont de app opbrengsten sinds ik voor het eerst een windtegoed heb gekocht? Liever een relatie tot de jaarnota. En wordt er rekening gehouden met de ingangsdatum van mijn nieuwere windtegoeden?

En je bent een beetje de klos omdat je reageert - dus ik neem even de kans alle puntjes te noemen en hou dan op met zeuren :-)

7) Ik heb 11 windtegoeden en op het moment dat dat allemaal geregeld was kreeg ik tegelijkertijd een berichtje dat mijn voorschot verhoogd zou worden. Ik begrijp dat dat langs elkaar heen kan lopen, maar mochten jullie zo ver komen dat je echt alles gaat optimaliseren, dan is dat wellicht iets om aan te denken.

M.vr.gr.
Jan-Volkert Meuldijk
Ik krijg vandaag geen data binnen zowel in mijn energie als de in app. Ook het resetten van Q-box heeft geen resultaat gehad.

Hier idem dito. Zal vanavond nog maar eens een reset van de Qbox proberen en anders morgen even contact zoeken.

Restten helpt niet bij mij. Maandag is er alleen in de ochtend data zichtbaar daarna helemaal niets meer.
Qbox knippert lekker groen.
Is "ouderdom" van de Qbox nog van belang? Ik heb hem sind 2014.
Ron


Hoi RonPoppen,

Deed jouw Qbox het afgelopen weekend? Op dit moment ligt de Qbox er weer uit, heeft helaas nog steeds met de migratie te maken?

Vr gr

Daniel
Hoi Daniel,

Ad.1: Prima,

Ad. 2: Als dat kan heel graag (Stedin),

Ad. 3: Helaas, bij mij doet het probleem zich nog steeds voor (periode 19-01-2016 tot nu),

Ad. 4: https://mijn.qurrent.nl/windtegoed?po=EP011&nr=4


Met vriendelijke groet,

Frank[/quote]

Hoi Frank,

Ik heb onze beste servicemedewerker op je dossier gezet. Hij heeft vandaag geprobeerd te bellen en mailen. Hij gaat het morgen weer proberen,

Grt Daniel van Qurrent
Badge +1
Hoi Daniel,

Ad.1: Prima,

Ad. 2: Als dat kan heel graag (Stedin),

Ad. 3: Helaas, bij mij doet het probleem zich nog steeds voor (periode 19-01-2016 tot nu),

Ad. 4: https://mijn.qurrent.nl/windtegoed?po=EP011&nr=4


Met vriendelijke groet,

Frank


Hoi Frank,

Ik heb onze beste servicemedewerker op je dossier gezet. Hij heeft vandaag geprobeerd te bellen en mailen. Hij gaat het morgen weer proberen,

Grt Daniel van Qurrent[/quote]

Hoi Daniel,

Ik heb zijn mail ontvangen.

Bedankt!
Beste Daniel,

Nog even ter aanvulling van dit draadje.

1) Het zou handig zijn als dat wanneer je een vraag via het klantenservice formulier stelt je een kopie van de vraag in de mail krijgt. Voor jullie is dat wellicht ook handig: ik stel regelmatig een vraag, maar krijg zelden een antwoord. Als je een kopie stuurt is dat veel helderder.

2) Probeer echt antwoord te geven op vragen die gesteld worden via het klantenservice formulier. Twee weken is natuurlijk al niet echt wenselijk, maar ik heb dit jaar twee vragen gesteld waar ik nog helemaal geen antwoord op heb gehad. Ik heb op een gegeven moment maar gebeld. Herhaling van een eerdere vraag, maar echt van belang.

3) De cijfers in de app zouden leidend zijn voor de afrekening. Als ik zie hoe grillig die is - dan maak ik me daar echt zorgen over. Op 22-1 heb ik bijvoorbeeld -68 kWh opbrengst. Het jaaroverzicht van energieverbruik op de website werkt niet altijd, maand en kleiner wel. Als ik naar 6-2 op dag niveau kijk zie ik verbruik/opbrengst 10/0, op week en maand niveau zie ik daar 10,02/0,98. De app toont 10,02 en download levert op 10,023 Wh verbruik. Wellicht een idee om de afronding en notatie recht te trekken tussen alle overzichten. Waarom zie je in de app op de stroom tabs geen opbrengsten en op de website op dezelfde plek wel? Het is allemaal wat gereken, maar het gaat om consistentie: zonder dat zijn de cijfers lastiger te vertrouwen: als ik feb bekijk (76/40) en januari vanaf 7-1 (239/435) dan kom ik tot en met nu op (315/476), als ik het jaaroverzicht opvraag zie ik 308/474 en wordt alles getoond sinds mijn contract start. Dat lijkt dus zowel niet hetzelfde als het notajaar als het kalenderjaar.

4) Download mijn gegevens toont alleen de verbruikscijfers en geen opbrengsten.

5) De opbrengst van de app toont bij de windtegoeden max 100%, die van de website de daadwerkelijke. Niet consistent. Waarom toont de app opbrengsten sinds ik voor het eerst een windtegoed heb gekocht? Liever een relatie tot de jaarnota. En wordt er rekening gehouden met de ingangsdatum van mijn nieuwere windtegoeden?

En je bent een beetje de klos omdat je reageert - dus ik neem even de kans alle puntjes te noemen en hou dan op met zeuren :-)

7) Ik heb 11 windtegoeden en op het moment dat dat allemaal geregeld was kreeg ik tegelijkertijd een berichtje dat mijn voorschot verhoogd zou worden. Ik begrijp dat dat langs elkaar heen kan lopen, maar mochten jullie zo ver komen dat je echt alles gaat optimaliseren, dan is dat wellicht iets om aan te denken.

M.vr.gr.
Jan-Volkert Meuldijk


Hoi Jan-Volkert,

Ik ben blij dat ik zelf op deze manier ook rechtstreeks van onze klanten feedback krijg. Dank daarvoor.
Reactie op je punten:

1. Dat we laat antwoorden is mij wel bekend met alle drukte (ook daarvoor excuses), maar helemaal niet hoor ik gelukkig niet heel erg vaak, excuses. Ik ga het persoonlijk morgen nakijken waar het mis is gegaan.

2. We gaan starten met extra trainingen onze klantenservice medewerkers. Het huidige percentage dat we klantvragen in 1 keer oplossen ligt op 80 %. We willen dit binnen 6 maanden naar 95 % brengen.

3. Ik laat onze technische specialist contact opnemen om het samen eens door te lopen. Wat ik wel al kan beloven is dat we de weergave in de App en in de MijnEnergie omgeving uiterlijk deze zomer helemaal hetzelfde gaan maken. (en verbeterd natuurlijk) Veel klanten geven dit aan als een verbeterpunt dus we hebben het op onze planning gezet. Dank voor de tip.

4. Klopt, ga ik als verbetering aandragen voor ons ontwikkelteam

5. Eerste deel van de vraag wordt de 23ste opgelost, tweede deel vind ik een goed punt. Ga ik voor je nakijken en laat ik via onze specialist nog even weten of kom ik via dit forum op terug.

6 of 7 😉 Is een bekend issue. Klanten die eigen opwek hebben d.m.w. zonnepanelen (maar ook windtegoeden) hebben dit probleem. We berekenen het maandbedrag nog steeds op basis van het gemiddelde verbruik/opwek van de afgelopen 3 jaar wat bekend is bij de netbeheerder (of tussentijds wijzigingen doorgegeven door de netbeheerder). We zijn aan het nadenken of we bijvoorbeeld het maandbedrag kunnen berekenen op basis van de laatste jaarnota en de windtegoeden direct al kunnen verrekenen. Kom ik later nog een keer op terug. Heeft absoluut prioriteit.

Grt Daniel van Qurrent
Reputatie 1
Badge +3
Hi Groene bewuste Qurrent klanten,

Gaat helemaal goed komen. Al onze systemen zijn nog actief bij onze oude Hosting partij, dus ook de data. Zodra onze nieuwe hosting partij in de lucht is maken we een 1 op 1 kopie.... dus geen zorgen. (voor de meeste klanten is geen reset nodig)

Daarna wordt het het alleen maar beter, we kunnen dan eindelijk een aantal verbeteringen gaan doorvoeren die jullie en wij al heel lang willen! Als jullie ideeën hebben laat het mij weten.

p.s. hebben jullie al gemerkt dat na de nieuwste update van de App de performance aanzienlijk beter is geworden? Laat jullie ervaringen aan ons weten.

Vriendelijke groet,

De Service Manager van Qurrent......

Daniel van Qurrent

t🆒


ik heb wel een ander dingetje.. heb ik ook al op een andere plek geplaatst...

leer nou svp eens van de lessen van andere grotere bedrijven... investeer in een goed onderhuids systeem wat in principe alle klanten in nl aankan... niet steeds uitbreiden en applicaties aan het oude systeem bouwen.. dit vertraagd uiteindelijk zo erg dat je er kapot aan gaat... en dan ga je ten onder aan je eigen succes..

dit wilde ik ff kwijt 😃
Beste Daniel,

Er is nog geen contact met me opgenomen. Geen mail en geen telefoon, geen reactie op de community na jouw reactie van zes dagen geleden. Kan uiteraard zijn dat ik een telefoontje gemist heb, maar per mail mag ook hoor.

Jan-Volkert
Beste Daniel,

Er is nog geen contact met me opgenomen. Geen mail en geen telefoon, geen reactie op de community na jouw reactie van zes dagen geleden. Kan uiteraard zijn dat ik een telefoontje gemist heb, maar per mail mag ook hoor.

Jan-Volkert


Ik laat je nu bellen.... Grrr. Excuses.
Daniel van Qurrent

t🆒[/quote]

ik heb wel een ander dingetje.. heb ik ook al op een andere plek geplaatst...

leer nou svp eens van de lessen van andere grotere bedrijven... investeer in een goed onderhuids systeem wat in principe alle klanten in nl aankan... niet steeds uitbreiden en applicaties aan het oude systeem bouwen.. dit vertraagd uiteindelijk zo erg dat je er kapot aan gaat... en dan ga je ten onder aan je eigen succes..

dit wilde ik ff kwijt :D[/quote]

Ben het met je eens, probeer dit in de organisatie ook te bewaken.
Dank voor de tip.
Aziz, dank voor het belletje, verhelderend gesprek. Werk ze!

Reageer

    Cookiebeleid

    Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

    Accepteren Cookie instellingen