Qurrent groeit - onze systemen groeien mee!

  • 23 januari 2017
  • 35 reacties
  • 8987 keer bekeken

We zijn hard gegroeid. Daarom verhuizen onze systemen naar een nieuwe omgeving. We zijn van vrijdagavond 27 januari tot maandag 30 januari niet bereikbaar via onze website, telefoon en e-mail. Ook heb je geen inzicht in je verbruiksgegevens via Mijn Energie of de app.
 
We werken er hard aan om zo snel mogelijk weer in de lucht te zijn.
Werkt het dinsdag nog niet? Volg dan de reset procedure voor je Qbox mono of je Qbox duo.

Heb je vragen, stel ze dan hieronder. We helpen je graag verder.
Bedankt voor je begrip!

35 reacties

Aziz, dank voor het belletje, verhelderend gesprek. Werk ze!
Daniel van Qurrent

t🆒[/quote]

ik heb wel een ander dingetje.. heb ik ook al op een andere plek geplaatst...

leer nou svp eens van de lessen van andere grotere bedrijven... investeer in een goed onderhuids systeem wat in principe alle klanten in nl aankan... niet steeds uitbreiden en applicaties aan het oude systeem bouwen.. dit vertraagd uiteindelijk zo erg dat je er kapot aan gaat... en dan ga je ten onder aan je eigen succes..

dit wilde ik ff kwijt :D[/quote]

Ben het met je eens, probeer dit in de organisatie ook te bewaken.
Dank voor de tip.
Beste Daniel,

Er is nog geen contact met me opgenomen. Geen mail en geen telefoon, geen reactie op de community na jouw reactie van zes dagen geleden. Kan uiteraard zijn dat ik een telefoontje gemist heb, maar per mail mag ook hoor.

Jan-Volkert


Ik laat je nu bellen.... Grrr. Excuses.
Beste Daniel,

Er is nog geen contact met me opgenomen. Geen mail en geen telefoon, geen reactie op de community na jouw reactie van zes dagen geleden. Kan uiteraard zijn dat ik een telefoontje gemist heb, maar per mail mag ook hoor.

Jan-Volkert
Reputatie 1
Badge +3
Hi Groene bewuste Qurrent klanten,

Gaat helemaal goed komen. Al onze systemen zijn nog actief bij onze oude Hosting partij, dus ook de data. Zodra onze nieuwe hosting partij in de lucht is maken we een 1 op 1 kopie.... dus geen zorgen. (voor de meeste klanten is geen reset nodig)

Daarna wordt het het alleen maar beter, we kunnen dan eindelijk een aantal verbeteringen gaan doorvoeren die jullie en wij al heel lang willen! Als jullie ideeën hebben laat het mij weten.

p.s. hebben jullie al gemerkt dat na de nieuwste update van de App de performance aanzienlijk beter is geworden? Laat jullie ervaringen aan ons weten.

Vriendelijke groet,

De Service Manager van Qurrent......

Daniel van Qurrent

t🆒


ik heb wel een ander dingetje.. heb ik ook al op een andere plek geplaatst...

leer nou svp eens van de lessen van andere grotere bedrijven... investeer in een goed onderhuids systeem wat in principe alle klanten in nl aankan... niet steeds uitbreiden en applicaties aan het oude systeem bouwen.. dit vertraagd uiteindelijk zo erg dat je er kapot aan gaat... en dan ga je ten onder aan je eigen succes..

dit wilde ik ff kwijt 😃
Beste Daniel,

Nog even ter aanvulling van dit draadje.

1) Het zou handig zijn als dat wanneer je een vraag via het klantenservice formulier stelt je een kopie van de vraag in de mail krijgt. Voor jullie is dat wellicht ook handig: ik stel regelmatig een vraag, maar krijg zelden een antwoord. Als je een kopie stuurt is dat veel helderder.

2) Probeer echt antwoord te geven op vragen die gesteld worden via het klantenservice formulier. Twee weken is natuurlijk al niet echt wenselijk, maar ik heb dit jaar twee vragen gesteld waar ik nog helemaal geen antwoord op heb gehad. Ik heb op een gegeven moment maar gebeld. Herhaling van een eerdere vraag, maar echt van belang.

3) De cijfers in de app zouden leidend zijn voor de afrekening. Als ik zie hoe grillig die is - dan maak ik me daar echt zorgen over. Op 22-1 heb ik bijvoorbeeld -68 kWh opbrengst. Het jaaroverzicht van energieverbruik op de website werkt niet altijd, maand en kleiner wel. Als ik naar 6-2 op dag niveau kijk zie ik verbruik/opbrengst 10/0, op week en maand niveau zie ik daar 10,02/0,98. De app toont 10,02 en download levert op 10,023 Wh verbruik. Wellicht een idee om de afronding en notatie recht te trekken tussen alle overzichten. Waarom zie je in de app op de stroom tabs geen opbrengsten en op de website op dezelfde plek wel? Het is allemaal wat gereken, maar het gaat om consistentie: zonder dat zijn de cijfers lastiger te vertrouwen: als ik feb bekijk (76/40) en januari vanaf 7-1 (239/435) dan kom ik tot en met nu op (315/476), als ik het jaaroverzicht opvraag zie ik 308/474 en wordt alles getoond sinds mijn contract start. Dat lijkt dus zowel niet hetzelfde als het notajaar als het kalenderjaar.

4) Download mijn gegevens toont alleen de verbruikscijfers en geen opbrengsten.

5) De opbrengst van de app toont bij de windtegoeden max 100%, die van de website de daadwerkelijke. Niet consistent. Waarom toont de app opbrengsten sinds ik voor het eerst een windtegoed heb gekocht? Liever een relatie tot de jaarnota. En wordt er rekening gehouden met de ingangsdatum van mijn nieuwere windtegoeden?

En je bent een beetje de klos omdat je reageert - dus ik neem even de kans alle puntjes te noemen en hou dan op met zeuren :-)

7) Ik heb 11 windtegoeden en op het moment dat dat allemaal geregeld was kreeg ik tegelijkertijd een berichtje dat mijn voorschot verhoogd zou worden. Ik begrijp dat dat langs elkaar heen kan lopen, maar mochten jullie zo ver komen dat je echt alles gaat optimaliseren, dan is dat wellicht iets om aan te denken.

M.vr.gr.
Jan-Volkert Meuldijk


Hoi Jan-Volkert,

Ik ben blij dat ik zelf op deze manier ook rechtstreeks van onze klanten feedback krijg. Dank daarvoor.
Reactie op je punten:

1. Dat we laat antwoorden is mij wel bekend met alle drukte (ook daarvoor excuses), maar helemaal niet hoor ik gelukkig niet heel erg vaak, excuses. Ik ga het persoonlijk morgen nakijken waar het mis is gegaan.

2. We gaan starten met extra trainingen onze klantenservice medewerkers. Het huidige percentage dat we klantvragen in 1 keer oplossen ligt op 80 %. We willen dit binnen 6 maanden naar 95 % brengen.

3. Ik laat onze technische specialist contact opnemen om het samen eens door te lopen. Wat ik wel al kan beloven is dat we de weergave in de App en in de MijnEnergie omgeving uiterlijk deze zomer helemaal hetzelfde gaan maken. (en verbeterd natuurlijk) Veel klanten geven dit aan als een verbeterpunt dus we hebben het op onze planning gezet. Dank voor de tip.

4. Klopt, ga ik als verbetering aandragen voor ons ontwikkelteam

5. Eerste deel van de vraag wordt de 23ste opgelost, tweede deel vind ik een goed punt. Ga ik voor je nakijken en laat ik via onze specialist nog even weten of kom ik via dit forum op terug.

6 of 7 😉 Is een bekend issue. Klanten die eigen opwek hebben d.m.w. zonnepanelen (maar ook windtegoeden) hebben dit probleem. We berekenen het maandbedrag nog steeds op basis van het gemiddelde verbruik/opwek van de afgelopen 3 jaar wat bekend is bij de netbeheerder (of tussentijds wijzigingen doorgegeven door de netbeheerder). We zijn aan het nadenken of we bijvoorbeeld het maandbedrag kunnen berekenen op basis van de laatste jaarnota en de windtegoeden direct al kunnen verrekenen. Kom ik later nog een keer op terug. Heeft absoluut prioriteit.

Grt Daniel van Qurrent
Badge +1
Hoi Daniel,

Ad.1: Prima,

Ad. 2: Als dat kan heel graag (Stedin),

Ad. 3: Helaas, bij mij doet het probleem zich nog steeds voor (periode 19-01-2016 tot nu),

Ad. 4: https://mijn.qurrent.nl/windtegoed?po=EP011&nr=4


Met vriendelijke groet,

Frank


Hoi Frank,

Ik heb onze beste servicemedewerker op je dossier gezet. Hij heeft vandaag geprobeerd te bellen en mailen. Hij gaat het morgen weer proberen,

Grt Daniel van Qurrent[/quote]

Hoi Daniel,

Ik heb zijn mail ontvangen.

Bedankt!
Hoi Daniel,

Ad.1: Prima,

Ad. 2: Als dat kan heel graag (Stedin),

Ad. 3: Helaas, bij mij doet het probleem zich nog steeds voor (periode 19-01-2016 tot nu),

Ad. 4: https://mijn.qurrent.nl/windtegoed?po=EP011&nr=4


Met vriendelijke groet,

Frank[/quote]

Hoi Frank,

Ik heb onze beste servicemedewerker op je dossier gezet. Hij heeft vandaag geprobeerd te bellen en mailen. Hij gaat het morgen weer proberen,

Grt Daniel van Qurrent
Ik krijg vandaag geen data binnen zowel in mijn energie als de in app. Ook het resetten van Q-box heeft geen resultaat gehad.

Hier idem dito. Zal vanavond nog maar eens een reset van de Qbox proberen en anders morgen even contact zoeken.

Restten helpt niet bij mij. Maandag is er alleen in de ochtend data zichtbaar daarna helemaal niets meer.
Qbox knippert lekker groen.
Is "ouderdom" van de Qbox nog van belang? Ik heb hem sind 2014.
Ron


Hoi RonPoppen,

Deed jouw Qbox het afgelopen weekend? Op dit moment ligt de Qbox er weer uit, heeft helaas nog steeds met de migratie te maken?

Vr gr

Daniel
Beste Daniel,

Nog even ter aanvulling van dit draadje.

1) Het zou handig zijn als dat wanneer je een vraag via het klantenservice formulier stelt je een kopie van de vraag in de mail krijgt. Voor jullie is dat wellicht ook handig: ik stel regelmatig een vraag, maar krijg zelden een antwoord. Als je een kopie stuurt is dat veel helderder.

2) Probeer echt antwoord te geven op vragen die gesteld worden via het klantenservice formulier. Twee weken is natuurlijk al niet echt wenselijk, maar ik heb dit jaar twee vragen gesteld waar ik nog helemaal geen antwoord op heb gehad. Ik heb op een gegeven moment maar gebeld. Herhaling van een eerdere vraag, maar echt van belang.

3) De cijfers in de app zouden leidend zijn voor de afrekening. Als ik zie hoe grillig die is - dan maak ik me daar echt zorgen over. Op 22-1 heb ik bijvoorbeeld -68 kWh opbrengst. Het jaaroverzicht van energieverbruik op de website werkt niet altijd, maand en kleiner wel. Als ik naar 6-2 op dag niveau kijk zie ik verbruik/opbrengst 10/0, op week en maand niveau zie ik daar 10,02/0,98. De app toont 10,02 en download levert op 10,023 Wh verbruik. Wellicht een idee om de afronding en notatie recht te trekken tussen alle overzichten. Waarom zie je in de app op de stroom tabs geen opbrengsten en op de website op dezelfde plek wel? Het is allemaal wat gereken, maar het gaat om consistentie: zonder dat zijn de cijfers lastiger te vertrouwen: als ik feb bekijk (76/40) en januari vanaf 7-1 (239/435) dan kom ik tot en met nu op (315/476), als ik het jaaroverzicht opvraag zie ik 308/474 en wordt alles getoond sinds mijn contract start. Dat lijkt dus zowel niet hetzelfde als het notajaar als het kalenderjaar.

4) Download mijn gegevens toont alleen de verbruikscijfers en geen opbrengsten.

5) De opbrengst van de app toont bij de windtegoeden max 100%, die van de website de daadwerkelijke. Niet consistent. Waarom toont de app opbrengsten sinds ik voor het eerst een windtegoed heb gekocht? Liever een relatie tot de jaarnota. En wordt er rekening gehouden met de ingangsdatum van mijn nieuwere windtegoeden?

En je bent een beetje de klos omdat je reageert - dus ik neem even de kans alle puntjes te noemen en hou dan op met zeuren :-)

7) Ik heb 11 windtegoeden en op het moment dat dat allemaal geregeld was kreeg ik tegelijkertijd een berichtje dat mijn voorschot verhoogd zou worden. Ik begrijp dat dat langs elkaar heen kan lopen, maar mochten jullie zo ver komen dat je echt alles gaat optimaliseren, dan is dat wellicht iets om aan te denken.

M.vr.gr.
Jan-Volkert Meuldijk
Badge +1


.........................................
.....................................
Hoi Frank,

Fijn om te lezen dat je zo betrokken bent en nog fijner om te lezen dat je onze knelpunten goed op een rijtje hebt gezet.
De bovenstaande issues gelden overigens niet voor alle klanten, hang een beetje af van de situatie. Slimmemeter, Qbox, Windtegoed, etc)

Antwoorden op je vragen:

1. Is bekend, onze dataleverancier die de data van ons windpark ophaalt heeft regelmatig issues met tijdig en correct leveren van data. We hebben op zeer korte termijn weer een goed gesprek met hen want wij worden hier ook niet vrolijk van.

2. Wij krijgen de P4 data van de slimmemeter van de netbeheerder. Aan onze kant ziet dit er goed uit. Zal ik dit voor jou bij de netbeheerder uitzoeken?

3. Bekende bug die 23 februari door ons IT team is opgelost

4. Stuur me even de URL, kijk ik er naar.

Vriendelijke groet,

Daniel



Hoi Daniel,

Ad.1: Prima,

Ad. 2: Als dat kan heel graag (Stedin),

Ad. 3: Helaas, bij mij doet het probleem zich nog steeds voor (periode 19-01-2016 tot nu),

Ad. 4: https://mijn.qurrent.nl/windtegoed?po=EP011&nr=4


Met vriendelijke groet,

Frank
[quote=Frank Noordenbos]
......................................................
.......................................................

Mocht er bij jou specifiek nu wat aan de hand zijn m.b.t. het tonen van verkeerde informatie dan laat het mij even weten in een privébericht.

Grt

Daniel


Bedankt voor je antwoord Daniel,

Ik geloof niet dat ik vragen/klachten heb die al niet door anderen elders binnen de community zijn gesteld. Maar zonder te pretenderen volledig te zijn wil ik de volgende problemen met je delen.

1) Heel vaak kloppen de opbrengsten voor windtegoeden zoals aangegeven op de site en in de app niet. Ook nu klopt het niet.

2) De weergave van het elektriciteitsgebruik (die afgelezen wordt via de slimme meter) loopt ver achter. Bij mijn vorige leverancier had ik veel eerder inzicht in mijn gebruik. (Ik gebruik geen Qbox)

3) Het elektriciteitsgebruik en de opbrengst via windtegoed blijven "doorlopen" over een periode van meer dan een jaar en lijken zich niets aan te trekken van contractperioden. In de app klopt, mogelijk als gevolg daarvan, het percentage dat door windtegoed zou zijn opgewekt niet.

4) Ergens in een hoekje van de site kun je uit laten rekenen hoeveel de verwachte financiële besparing is vanwege het windtegoed waar je over beschikt. Ik heb nog nooit meegemaakt dat die berekening klopt. De besparing heeft bij mij altijd op € 0,00 gestaan.

Nogmaals, bedankt voor je antwoord.

Ik zou het wel fijn vinden als je aan kunt geven wanneer ongeveer volgens Qurrent de problemen zijn opgelost.

Met vriendelijke groet,

Frank Noordenbos


Hoi Frank,

Fijn om te lezen dat je zo betrokken bent en nog fijner om te lezen dat je onze knelpunten goed op een rijtje hebt gezet.
De bovenstaande issues gelden overigens niet voor alle klanten, hang een beetje af van de situatie. Slimmemeter, Qbox, Windtegoed, etc)

Antwoorden op je vragen:

1. Is bekend, onze dataleverancier die de data van ons windpark ophaalt heeft regelmatig issues met tijdig en correct leveren van data. We hebben op zeer korte termijn weer een goed gesprek met hen want wij worden hier ook niet vrolijk van.

2. Wij krijgen de P4 data van de slimmemeter van de netbeheerder. Aan onze kant ziet dit er goed uit. Zal ik dit voor jou bij de netbeheerder uitzoeken?

3. Bekende bug die 23 februari door ons IT team is opgelost

4. Stuur me even de URL, kijk ik er naar.

Vriendelijke groet,

Daniel
Badge +1
[quote=Daniel van Qurrent]
......................................................
.......................................................

Mocht er bij jou specifiek nu wat aan de hand zijn m.b.t. het tonen van verkeerde informatie dan laat het mij even weten in een privébericht.

Grt

Daniel


Bedankt voor je antwoord Daniel,

Ik geloof niet dat ik vragen/klachten heb die al niet door anderen elders binnen de community zijn gesteld. Maar zonder te pretenderen volledig te zijn wil ik de volgende problemen met je delen.

1) Heel vaak kloppen de opbrengsten voor windtegoeden zoals aangegeven op de site en in de app niet. Ook nu klopt het niet.

2) De weergave van het elektriciteitsgebruik (die afgelezen wordt via de slimme meter) loopt ver achter. Bij mijn vorige leverancier had ik veel eerder inzicht in mijn gebruik. (Ik gebruik geen Qbox)

3) Het elektriciteitsgebruik en de opbrengst via windtegoed blijven "doorlopen" over een periode van meer dan een jaar en lijken zich niets aan te trekken van contractperioden. In de app klopt, mogelijk als gevolg daarvan, het percentage dat door windtegoed zou zijn opgewekt niet.

4) Ergens in een hoekje van de site kun je uit laten rekenen hoeveel de verwachte financiële besparing is vanwege het windtegoed waar je over beschikt. Ik heb nog nooit meegemaakt dat die berekening klopt. De besparing heeft bij mij altijd op € 0,00 gestaan.

Nogmaals, bedankt voor je antwoord.

Ik zou het wel fijn vinden als je aan kunt geven wanneer ongeveer volgens Qurrent de problemen zijn opgelost.

Met vriendelijke groet,

Frank Noordenbos
Ik krijg vandaag geen data binnen zowel in mijn energie als de in app. Ook het resetten van Q-box heeft geen resultaat gehad.

Hier idem dito. Zal vanavond nog maar eens een reset van de Qbox proberen en anders morgen even contact zoeken.

Restten helpt niet bij mij. Maandag is er alleen in de ochtend data zichtbaar daarna helemaal niets meer.
Qbox knippert lekker groen.
Is "ouderdom" van de Qbox nog van belang? Ik heb hem sind 2014.
Ron
Hallo data november-januari niet online te zien meer voor ons... vreemd...

Hoi hoi N.E. Bekker,

Stuur me even een privébericht dan laat ik het voor je nakijken en contact met je opnemen.
Graag mailadres en telnummer in privébericht.

Grt

Daniel van Qurrent
Hallo data november-januari niet online te zien meer voor ons... vreemd...
Qurrent groeit en de systemen groeien mee.

Maar in de community neemt het aantal vragen en onbeantwoorde klachten hand over hand toe. En dat is niet iets van de laatste dagen.

Kom op Qurrent, neem je klanten eens serieus. Het valt best te begrijpen dat er in een jonge organisatie dingen mis kunnen gaan. Maar het valt niet te begrijpen dat klachten van klanten worden genegeerd. Dat is bijzonder ergerlijk.

Geef in ieder geval eens antwoord. Waarom gaan er zoveel dingen mis met het gegevensbeheer. Waarom kloppen zoveel klantgegevens op de site en in de app niet?


Hoi Frank,

We nemen onze klanten natuurlijk heel erg serieus. Gelukkig gaan de zaken met de meeste klanten in 1 keer goed.
Maar je hebt natuurlijk wel een punt. Ik zie ook dat er soms traag of niet wordt gereageerd.
Ik ga straks met onze communitymanager en het moderator team zitten om te kijken hoe ik hier meer tijd voor kan laten vrijmaken.

Reactie op je laatste opmerking.
We zijn heer erg hard gegroeid en dat betekent dat "kleine" bugs uit het verleden nu inmiddels op sommige plaatsen meer impact hebben dan oorspronkelijk voorzien. Des te meer reden dat we deze migratie nu echt moesten gaan doen omdat we daardoor op dat vlak de komende jaren geen nieuwe uitdagingen meer zullen krijgen en dus meer tijd kunnen besteden om de "kleine" bugs op te lossen en meer tijd aan ontwikkeling van betere producten kunnen besteden.

Mocht er bij jou specifiek nu wat aan de hand zijn m.b.t. het tonen van verkeerde informatie dan laat het mij even weten in een privébericht.

Grt

Daniel
Goedemiddag, ik heb mijn contract met Qurrent op 1-11-2017 gestopt.
Tot op heden heb ik nog geen enkele reactie van Qurrent ontvangen.
Eind december heb ik via het contact formulier contact gezocht, ik kreeg alleen een mail dat het 2 weken kan duren. Het antwoord heb ik nog steeds niet.
Vorige week een mail verstuurd en deze week herhaalt en nog steeds geen enkele reactie.
Bellen werkt niet, altijd druk bezet.
Dan maar via de communicty.

De systemen kunnen groeien maar het moet ook goed ingevoerd en bekeken worden.

Ik ben benieuwd wanneer ik een reactie ontvang.


Hoi Remco,

Stuur me even een privebericht zodat ik iemand van de klantenservice contact met je kan laten opnemen.

Grt Daniel
Badge +1
Qurrent groeit en de systemen groeien mee.

Maar in de community neemt het aantal vragen en onbeantwoorde klachten hand over hand toe. En dat is niet iets van de laatste dagen.

Kom op Qurrent, neem je klanten eens serieus. Het valt best te begrijpen dat er in een jonge organisatie dingen mis kunnen gaan. Maar het valt niet te begrijpen dat klachten van klanten worden genegeerd. Dat is bijzonder ergerlijk.

Geef in ieder geval eens antwoord. Waarom gaan er zoveel dingen mis met het gegevensbeheer. Waarom kloppen zoveel klantgegevens op de site en in de app niet?
Badge +1
Ik krijg vandaag geen data binnen zowel in mijn energie als de in app. Ook het resetten van Q-box heeft geen resultaat gehad.

Hier idem dito. Zal vanavond nog maar eens een reset van de Qbox proberen en anders morgen even contact zoeken.
Ik krijg vandaag geen data binnen zowel in mijn energie als de in app. Ook het resetten van Q-box heeft geen resultaat gehad.
Goedemiddag, ik heb mijn contract met Qurrent op 1-11-2017 gestopt.
Tot op heden heb ik nog geen enkele reactie van Qurrent ontvangen.
Eind december heb ik via het contact formulier contact gezocht, ik kreeg alleen een mail dat het 2 weken kan duren. Het antwoord heb ik nog steeds niet.
Vorige week een mail verstuurd en deze week herhaalt en nog steeds geen enkele reactie.
Bellen werkt niet, altijd druk bezet.
Dan maar via de communicty.

De systemen kunnen groeien maar het moet ook goed ingevoerd en bekeken worden.

Ik ben benieuwd wanneer ik een reactie ontvang.
Badge +2
Gaat inmiddels prima hier, 5 seconden voor data in grafiekjes.

Wel de melding ergens gekregen dat ik een qbox moet hebben....maar die heb ik al....

zie plaatje

Hi Dennis,

Dan heb je de laatste versie. (automatische update denk ik)
Hoe doet de App het?

Algemene update van onze IT manager:
"Vanavond 21:15 uur gaan we aanpassingen doen in onze database en opbouw van tabellen!"

Keep me posted, hoor graag wat jullie bevindingen morgenochtend zijn.

Daniel van Qurent
Badge +2
ehhh, de app update neem ik aan vanzelf als je het via de playstore hebt geïnstalleerd?!

In ieder geval als ik zoek op de app, kan ik hem alleen maar openen en niet installeren en ik heb zelf al een tijd niks geupdate.

Reageer