Vraag

Samenwerking met Jedlix slim laden applicatie?

• 20 november 2018
  • 3 reacties
  • 156 keer bekeken

Wanneer gaat Qurrent mee participeren met de Jedlix slim laden app voor het laden van een elektrische auto thuis?

3 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Hoi @JulesStohr.

Bedankt voor je reactie.

Het idee dat het laden pas wordt geactiveerd als het daltarief ingaat is leuk, wellicht dat wij hier ook iets mee zouden kunnen doen.
Voordat ik het idee opper bij onze Business Development afdeling toch nog een vraag met betrekking tot de vergoeding.
Je geeft aan dat de gebruiker een vergoeding krijgt per kWh. Aangezien er bij het opladen van een elektrische auto toch sprake is van verbruik en niet van eigen productie ben ik benieuwd hoe deze vergoeding ongeveer werkt. Immers moet stroom die verbruikt wordt (in dit geval door de gebruiker van de laadpaal) gewoon betaald worden en kan er pas een vergoeding worden uitgedeeld als er sprake is van teruglevering aan het stroomnet (door de opwek van zonnepanelen).

Groeten,
Julian
Hallo Julian

Ik heb inderdaad een elektrische auto. Ik heb begrepen dat Jedlix samenwerkt met energieleveranciers om het laden van auto's op een slimme manier te doen. Zo wordt het laden geactiveerd als de stroomprijs laag is en weer gestopt als de stroomprijs hoog is.
De gebruiker krijgt hiervoor een vergoeding per kWh.
Jullie collega's Eneco en Greenchoice zijn al aangesloten bij Jedlix. Wat zijn jullie plannen hierin?
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @JulesStohr.

Bedankt voor je bericht en welkom op de community.

Goed om te lezen dat je je bezighoudt met het laden van elektrische auto's! Heb je zelf ook een elektrische auto?
Leuk dat je mogelijkheden ziet voor Qurrent om samen te werken met Jedlix. Op welk vlak zie je deze samenwerking voor je en op wat voor manier zou hier volgens jou invulling aan kunnen worden gegeven?

Groeten,
Julian

Reageer