Beantwoord

Stroomverbruik op het dashboard klopt niet?

  • 12 maart 2017
  • 10 reacties
  • 501 keer bekeken

Badge +1
  • Q-specialist
  • 14 reacties
Hallo,
Sinds de upgrade bij Qurrent wordt het stroomverbruik op het dashboard niet meer goed weergegeven (te laag). Daardoor is het percentage 'zelf opgewerkt' bij het windtegoed zelfs op 244% komen te staan en dat kan volgens mij niet!
icon

Beste antwoord door Joop 14 april 2017, 21:09

Hoi Joop,

We zijn eruit wat er aan de hand met jouw verbruiksgegevens. Doordat je ook zelf meterstanden bijhoudt in MijnEnergie, krijg je een vertekend beeld in Januari 2017. Aangezien er in januari 3 dagen zijn waarop de Qbox geen data geregistreerd heeft, is je grafiek opgevuld met de meterstanden die jij hebt doorgegeven. Echter kan op dat moment de berekentool alleen de data van de meterstanden optellen en laat de gegevens van de Qbox geheel links liggen. Het is de bedoeling dat data die op verschillende manieren binnenkomt gecombineerd wordt. Het feit dat het niet werkt zoals gewenst heeft te danken aan een technische bug. Wij informeren onze IT afdeling hierover.

Groeten,

Natalia


Hoi Natalia,

Bedankt voor het uitzoeken en hopelijk kan de IT afdeling de technische bug snel oplossen. We wachten het af! 🙂
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 5
Badge +13
Hoi Joop, dat lijkt inderdaad niet te kloppen.

Ik weet helaas niet direct hoe dit opgelost kan worden. Ik heb dit doorgestuurd naar mijn Qbox collega.

Groeten van Tanja
Badge +1
Hoi Joop, dat lijkt inderdaad niet te kloppen.

Ik weet helaas niet direct hoe dit opgelost kan worden. Ik heb dit doorgestuurd naar mijn Qbox collega.

Groeten van Tanja


Hoi Tanja,

Ik vroeg mij af of er al iets bekend is? Het percentage zelf opgewekt ligt nog steeds boven de 100%. Of ben ik nu te ongeduldig? 😉
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Joop, zeker niet te ongeduldig ;)

Mijn Qbox collega kwam er helaas niet uit. Het lijkt te maken te hebben met meterstanden die ergens onjuist staan waar hij op blijft hangen. Het is nu doorgestuurd naar onze technische dienst, die zijn het verder aan het uitzoeken. Ik hoop dat deze het snel hebben opgelost en houd je op de hoogte!

Groeten van Tanja
Badge +2
Hoi Tanja
Ik zie ook een totaal verbruik van 15 Kwh voor dit jaar, daardoor is mijn opgewekt wind tegoed ook heel hoog.
Sinds ik het gemeld heb in februari heb ik niks vernomen van de klantendienst en ook na al eerder dit gemeld te hebben op het forum geen reactie en geen oplossing (tot op heden)
Kan je eens laten weten wanneer mijn gegevens wel accuraat zullen zijn?
Ikk
Kan mijn meterstanden niet handmatig invoeren, dat deed ik in januari nog wel eens.
Hoor graag het antwoord van je terug
Reputatie 5
Badge +13
Hoi PJDommanschet, ik was kort afwezig en zie daardoor je bericht nu pas.

Ik heb helaas nog geen terugkoppeling gehad van de technische dienst, ik heb dit zojuist weer bij hun aangekaart. In natuurlijk wel zo prettig als je al je verbruiksgegevens goed kan inzien! Zodra ik reactie heb over de status hoor je het meteen.

Groeten van Tanja
Hoi Joop,

We zijn eruit wat er aan de hand met jouw verbruiksgegevens. Doordat je ook zelf meterstanden bijhoudt in MijnEnergie, krijg je een vertekend beeld in Januari 2017. Aangezien er in januari 3 dagen zijn waarop de Qbox geen data geregistreerd heeft, is je grafiek opgevuld met de meterstanden die jij hebt doorgegeven. Echter kan op dat moment de berekentool alleen de data van de meterstanden optellen en laat de gegevens van de Qbox geheel links liggen. Het is de bedoeling dat data die op verschillende manieren binnenkomt gecombineerd wordt. Het feit dat het niet werkt zoals gewenst heeft te danken aan een technische bug. Wij informeren onze IT afdeling hierover.

Groeten,

Natalia
Badge +1
Hoi Joop,

We zijn eruit wat er aan de hand met jouw verbruiksgegevens. Doordat je ook zelf meterstanden bijhoudt in MijnEnergie, krijg je een vertekend beeld in Januari 2017. Aangezien er in januari 3 dagen zijn waarop de Qbox geen data geregistreerd heeft, is je grafiek opgevuld met de meterstanden die jij hebt doorgegeven. Echter kan op dat moment de berekentool alleen de data van de meterstanden optellen en laat de gegevens van de Qbox geheel links liggen. Het is de bedoeling dat data die op verschillende manieren binnenkomt gecombineerd wordt. Het feit dat het niet werkt zoals gewenst heeft te danken aan een technische bug. Wij informeren onze IT afdeling hierover.

Groeten,

Natalia


Hoi Natalia,

Bedankt voor het uitzoeken en hopelijk kan de IT afdeling de technische bug snel oplossen. We wachten het af! 🙂
Badge +2
Hoi PJDommanschet, ik was kort afwezig en zie daardoor je bericht nu pas.

Ik heb helaas nog geen terugkoppeling gehad van de technische dienst, ik heb dit zojuist weer bij hun aangekaart. In natuurlijk wel zo prettig als je al je verbruiksgegevens goed kan inzien! Zodra ik reactie heb over de status hoor je het meteen.

Groeten van Tanja


Hoi Tanja
Ik zie nog steeds dat ik maar 15KWH heb verbruikt gedurende dit jaar.
Ia al sinds februari dat het niet klopt. Heb je al een inzicht/ antwoord?
Dank je wel
hallo,
mijn energieverbruik in het dashboard klopt ook totaal niet (93kWh ipv meer dan 10000kWh), zo moeilijk kan het toch niet zijn om het op te lossen in een half jaar?
groet,
jan
Reputatie 3
Badge +8
Hoi Jan,

Bedankt voor je bericht.
Wil je een screenshot sturen van je dashboard? Als je dit niet openbaar wil, mag dit natuurlijk ook via privébericht. Wil je dan ook aangeven wat er in het dashboard niet klopt, en wat er wel zou moeten staan?
Is er een periode geselecteerd?

Ik hoor graag van je! Dan gaan wij op onderzoek uit.

Groet, Nina

Reageer