Beantwoord

Verbruik alleen in jaarweergave getoond?

Ik kan via Mijn Energie wel in de jaarweergave mijn verbruik inzien, maar als ik een maand aanklik om het verbruik per week of per dag te bekijken, krijg ik een blanco grafiek te zien. Dit is het geval vanaf 1 januari 2017, van 2016 kan ik het verbruik wel in de maand- of weekweergave zien. In de apps (iOS en Android) werkt het ook niet.
Enig idee wat de oplossing is?

Groet,
William
icon

Beste antwoord door Tanja van Qurrent 3 maart 2017, 16:16

Hoi Grublit, welkom op de community!

Met je slimme meter hoor je in Mijn Energie je verbruik in het week, maand en jaaroverzicht te zien. Live en dagelijks inzicht werkt alleen met de gratis Qbox die je kan aanvragen. De Qbox leest de meter continu uit.

Ik zie dat de data van je slimme meter wel dagelijks bij ons binnenkomt. Ik heb het doorgegeven aan onze technische dienst zodat zij het kunnen oplossen.

Groeten van Tanja

Bekijk origineel

12 reacties

Hoi Grublit,

Bedankt voor de gedetailleerde uitleg van de situatie. Ik heb zelf ook gekeken in Mijn Energie en ik zie inderdaad dat er op jaarbasis wel wordt aangegeven wat het maandverbruik is, maar wanneer je op maandbasis kijkt wordt er elke dag hetzelfde weergeven.
Ik heb het nogmaals aangekaart bij de technische dienst. Zoals mijn collega Tanja heeft aangegeven, zullen we je informeren zodra zij ons een terugkoppeling hebben gegeven.

Groeten van Lara
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Grublit, welkom op de community!

Met je slimme meter hoor je in Mijn Energie je verbruik in het week, maand en jaaroverzicht te zien. Live en dagelijks inzicht werkt alleen met de gratis Qbox die je kan aanvragen. De Qbox leest de meter continu uit.

Ik zie dat de data van je slimme meter wel dagelijks bij ons binnenkomt. Ik heb het doorgegeven aan onze technische dienst zodat zij het kunnen oplossen.

Groeten van Tanja
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Grublit, ik was kort afwezig en zie je bericht zojuist.

Ik had helaas nog geen terugkoppeling gekregen van onze technische dienst en heb het zojuist weer bij hun aangekaart.

Via je netbeheerder krijgen wij alleen dagtotalen door en kunnen wij je verbruik zonder Qbox niet live inzichtelijk maken. Juist daarom bieden we de Qbox gratis aan (alleen borg). We vinden het belangrijk dat mensen bewust omgaan met energie, want dan gaan mensen besparen en zelfs misschien wel zelf opwekken.

Zodra ik meer weer over je Mijn Energie hoor je het direct.

Groeten van Tanja
Reputatie 3
Badge +8
Hallo Grublit,

Omdat deze situatie zich vaker voordoet, hebben we een centraal topic gestart. We zullen hier wekelijkse technische updates geven.
Centraal topic: Meldpunt problemen met uitlezen slimme meter.

Groeten van Nina
Het werkt nog steeds niet. Ik vind dat waardeloos, op deze manier heb ik niets aan mijn slimme meter.

Gelukkig zijn er andere partijen die wel gewoon inzichtelijk maken wat mijn verbruik is per dag (en zelfs per uur), van Qurrent moet ik het niet hebben.

Er wordt stroom en gas geleverd en maandelijks een voorschot geïncasseerd, maar daar houdt het qua service wel mee op.
Hoi Tanja,

Vreemd, want via www.hetslimmecollectief.nl kan ik mijn verbruik per uur inzien. Gratis en zonder extra apparatuur, dus netbeheerder Enexis levert die data wel aan.

Maar dat boeit me nog niet eens zo heel veel, ik ben al tevreden als ik het verbruik per maand of week kan bekijken. Het vreemde is dat de meterstanden in MijnEnergie wel kloppen. Maar als ik mijn verbruik in een grafiek wil bekijken, dan krijg ik een kaarsrecht grafiekje te zien, alsof mijn verbruik elke dag exact hetzelfde is. Via zowel de Android- als iOS-app kan ik helemaal niets inzien, dus die apps zijn volstrekt nutteloos. Dit wordt bevestigd door de slechte beoordelingen in Google Play en de App Store.

Ik heb dit al via verschillende kanalen gemeld, maar het werkt gewoon nog steeds niet. En ik ben echt niet de enige die niet tevreden is, zo leert een rondje ervaringen checken op o.a. internet. Zorg eerst eens dat jullie dit op orde hebben, voordat jullie voetbalclubs gaan sponsoren.

Groet,
William
Hoi Lara,

Bedankt voor je reactie, ik wacht verdere informatie geduldig af... 😉
Is er onderhand al eens bekend wat het probleem is?

Het enige wat in Mijn Energie juist vermeld wordt, zijn de dagelijkse meterstanden. Het jaar/maand/weekverbruik klopt gewoon niet, dat lijkt gebaseerd op een soort gemiddelde.
Hoe moeilijk kan het zijn om aan de hand van dagelijkse meterstanden wat grafiekjes in elkaar te draaien? Ik laat mijn slimme meter door 2 andere partijen uitlezen, en die geven feilloze verbruiksstatistieken, tot het uur nauwkeurig. En gewoon gratis. Bij Qurrent is daar een speciaal apparaat voor nodig, en dat kost nog een hoop geld ook.

Ik denk dat mijn kennismaking met Qurrent beperkt blijft tot een jaartje, daarna ga ik weer eens op zoek naar een leverancier die zijn zaakjes wel op orde heeft. Erg teleurstellend!
Reputatie 4
Badge +8
Hoi @I.M.F.J. Joukes,

Bedankt voor je bericht en het toevoegen van de screenshots.

Aangezien je geen slimme meter hebt, worden de meterstanden niet door ons uitgelezen. Klopt het dat jij de meterstanden invult in Mijn Energie? En zo ja, met welke frequentie?

Groet,
Tomer
Badge
  1. Heb (nog) geen slimme meter. Regionaal netbeheerder rolt die pas in de komende 6 maanden uit.
  2. Heb wel Qurrent App.
  3. En ben ongelooflijk ontevreden over dat gedrocht.
  4. Bijvoorbeeld: toont wel jaarverbruik maar toont geen geen maandverbruik.
  5. Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat Qurrent meent dat het het recht heeft om zulke bagger aan *betalende* klanten c.q. leden voor te schotelen?
  6. En nu Qurrent is opgegeten door Greenchoice zal het met de "verbeterde app", welke maanden geleden al had moeten verschijnen, ook wel niks worden.
  7. Ben echt teleurgesteld in Qurrent - maar dat is voor Qurrent geen nieuws.

Badge
1. Wekelijks.
2. Wanneer de maand voorbij is verwijder ik de tussenliggende wekelijkse standen
3. Ik neem overigens aan dat je dit zelf had kunnen checken?

Reputatie 2
Badge +9
Hoi @I.M.F.J. Joukes,

Helaas hebben wij geen inzage in de online omgeving van onze klanten, we kunnen alleen de verbruiksgrafieken zijn. Vandaar de vraag.

De reden dat je op de maandweergave niets ziet is omdat we daar geen meterstanden van hebben. We schatten ook geen standen meer, dus dan blijft de grafiek leeg.
Op basis van de meterstanden die je doorgeeft kunnen we een jaarweergave opstellen (omdat we voor elke maand een stand hebben). Omdat we niet je dagelijkse standen hebben kunnen we de maandweergave niet invullen.

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is.

Groet, Joost

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen