Beantwoord

Verkeerde begin meterstanden (op jaarnota)

• 4 januari 2018
  • 3 reacties
  • 139 keer bekeken

Goedenavond,

Gister mijn jaarnota ontvangen. Helaas kloppen een aantal gegevens hierop niet. Ik maak gebruik van enkeltarief maar kwam onlangs pas tot de ontdekking dat op mijn dubbele meter óók het laagtarief oploopt, en dat het gehele verbruik tegen 1 tarief zal worden verrekend.

Ik zag op de jaarnota dat helaas de verkeerde begin meterstand (laagtarief) is ingevuld bij ingang van mijn contract bij jullie (3069kwh i.p.v. 4069kwh). Dit is mij nooit opgevallen omdat ik dacht dat ik alleen van het hoogtarief moest uitgaan bij een contract voor enkeltarief. Ook het eindverbruik (laagtarief) klopt hierdoor niet omdat ik deze niet heb ingevuld. Hierdoor stond dit verbruik op 0 en is het verbruik op de jaarnota uiteraard lager dan dit daadwerkelijk is. Het bedrag dat ik van jullie terug moet krijgen volgens de jaarnota is dus ook een stuk hoger dan dat het zou moeten zijn.

Bij mijn overstap naar NLE heb ik overigens op 1 januari 2018 mijn meterstanden moeten invullen en zij gaven aan dat dit doorgegeven wordt naar de oude leverancier (jullie). Wordt de jaarnota daar nog op aangepast of niet?

Ik heb een bewijs van de start meterstanden op het opleverings- en inspectieformulier dat mij door de makelaar is verstrekt bij aankoop eind vorig jaar en zou graag van jullie horen hoe we dit samen z.s.m. kunnen oplossen zodat alles klopt.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

P. van Es
icon

Beste antwoord door Nathan van Qurrent 9 januari 2018, 13:07

Hi P.vanEs,

Bedankt voor je berichtje op de community! Leuk om te zien dat je ons via deze weg hebt gevonden 🙂.
Ik leg je graag uit hoe het in elkaar steekt. Het enkeltarief is een administratieve wijziging bij een leverancier. Dit betekent dat de 2 telwerken wel oplopen, maar beide worden afgerekend tegenover 1 tarief.
Wij hebben de meterstanden al van de nieuwe leverancier ontvangen. Daarnaast zijn wij bezig om een verrekening op te starten tussen de vorige leverancier die wij toentertijd hadden overgenomen. De correctie volgt hier nog over !

Ik verwacht zelf dat dit komende weken wordt rechtgetrokken. Nog even geduld, maar de facturen worden naar behoren aangepast 🙂.

Groetjes,
Nathan
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 2
Badge +5
Hi P.vanEs,

Bedankt voor je berichtje op de community! Leuk om te zien dat je ons via deze weg hebt gevonden 🙂.
Ik leg je graag uit hoe het in elkaar steekt. Het enkeltarief is een administratieve wijziging bij een leverancier. Dit betekent dat de 2 telwerken wel oplopen, maar beide worden afgerekend tegenover 1 tarief.
Wij hebben de meterstanden al van de nieuwe leverancier ontvangen. Daarnaast zijn wij bezig om een verrekening op te starten tussen de vorige leverancier die wij toentertijd hadden overgenomen. De correctie volgt hier nog over !

Ik verwacht zelf dat dit komende weken wordt rechtgetrokken. Nog even geduld, maar de facturen worden naar behoren aangepast 🙂.

Groetjes,
Nathan
Reputatie 4
Badge +12
@Nathan van Qurrent ,

Bij nieuwe klanten of bij meterwisseling krijgt Qurrent toch van de netbeheerder, of uit de database door dat de meter is ingericht voor dubbeltarief? Zou het een idee zijn in de welkomstbrief of bij meterwisseling de klant erop te wijzen dat de meter dag- en nachtsstroom meet, maar dat er tegen enkeltarief wordt of kan worden afgerekend?

Groet, Frans
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Frans,

Wij krijgen inderdaad door van de netbeheerder dat er een dubbele meter is. Het is ook zeker een idee om in de contractbevestiging aan te geven dat de mogelijkheid er is om op enkeltarief af te rekenen, maar dat beide telwerken blijven lopen. Anderzijds moeten wij natuurlijk ook oppassen dat er niet te veel informatie in de contractbevestiging komt te staan, omdat deze anders minder wordt gelezen en mensen dan andere essentiële informatie missen.

Groet,
Tessa

Reageer