Vraag

Verkeerde weergave energieverbruik?

• 4 februari 2019
  • 4 reacties
  • 116 keer bekeken

In mijn dashboard is het percentage wind in een keer drastisch gedaald naar 79%. Doorklikken opo het ineens enorm gestegen stroomverbruik levert dit beeld:

Daar klopt niets van, wat blijkt als je doorklikt naar de maandweergave: ik heb echt geen 248 kWh gebruikt op 30 januari...

Verder valt op dat de verbruiksgegevens ook niet meer verder bijgewerkt zijn en de opwek gegevens sinds 2 februari ook niet meer.

Gas blijk ik sinds 28 januari ook niet meer te gebruiken volgend het overzicht...

Willen jullie daar even een blik op werpen?

Met vriendelijke groet,
Roel

4 reacties

Reputatie 2
Badge +9
Hoi Roel,

Dankjewel voor je bericht en voor de screenshots.
Ik zie dat je grafiek inmiddels is bijgewerkt tot 31-1 en de weergave per maand en dag blijft inderdaad een groot verschil.
Het verbruik dat in de dagweergave staat is correct, maar het is wel vreemd dat dit niet goed wordt overgenomen.
Ik ga je screenshots doorzetten naar de IT-afdeling. Zodra ik meer weet hierover laat ik het je weten!

Wat betreft het bijgewerkte verbruik: er is op dit moment een storing, waardoor het verbruik niet meer wordt bijgewerkt.
Hier geven we updates over deze storing.

Groet, Joost
Hi Joost,

Ik begrijp dat de storing is opgelost. Echter:

» mijn jaaroverzicht geeft nog altijd een veel te hoog verbruik voor januari aan, dat in niets lijkt op het verbruik bij de maandweergave (442,95kWh om 189kWh)
» het overzicht in mijn energie loopt nog altijd een dag of wat achter

Gaat dat binnenkort nog in orde komen?

Met vriendelijke groet
Roel
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @RoelDik.

Bedankt voor je bericht.

De achterstand van maximaal vier dagen in je energiegrafieken wordt veroorzaakt door het feit dat wij de meterstanden van de netbeheerder eerst nog moeten verwerken voor we ze digitaal kunnen tonen in een omgeving zoals Mijn Energie.
Het verschil in verbruik voor de maand januari in de jaarweergave en de maandweergave is inderdaad wel erg groot. Ik heb aan een collega van onze IT-afdeling gevraagd of hij hier naar kan kijken.

Groeten,
Julian
Reputatie 2
Badge +9
Hoi Roel,

Inmiddels heb ik een reactie gekregen van het IT-team.

Het is op dit moment niet helder hoe het komt dat januari zo'n groot verschil laat zien.
Als je de precieze periode kiest door de datum 1-1-2019 tot 1-2-2019 te kiezen geeft de grafiek wel het juiste verbruik aan kWh weer.

Doordat de oorzaak van de fout onduidelijk is kan deze nu niet worden rechtgetrokken. Excuus daarvoor! Door de juiste periode te selecteren zie je dus wel het daadwerkelijke verbruik.

Groet, Joost

Reageer