Beantwoord

Waar kan ik mijn energieverbruik vergelijken met andere huishoudens?

• 29 september 2017
  • 3 reacties
  • 123 keer bekeken

Goedendag,

Als ik in de grafiek kijk wat mijn verbruik is en ik wil dit vergelijken met andere huishoudens of het verbruik waar qurrent mij voor inschat, zie ik geen verandering in de grafiek, wat doe ik fout?

Graag hoor ik van jullie.

Vriendelijke groet,

Nelleke
icon

Beste antwoord door FransvanWoerkom 30 september 2017, 00:29

Hoi Nelleke,

Bedoel je dat de grafiek van je eigen verbruik niet verandert, of de grijze grafiek van de vergelijkbare huishoudens? Dat laatste kan kloppen omdat Qurrent het gebruik per maand inschat en alle dagen van de maand gelijk weergeeft. Je kunt deze week zien dat de grafiek zondag omhoog gaat, want dan begint oktober. Bij het jaaraanzicht zie je hoe vergelijkbare huishoudens van maand tot maand verbruiken.

Het zou mooi zijn als de grafiek per dag in plaats van per maand zou worden aangepast aan het gemiddelde gebruik van vergelijkbare huishoudens. Bijvoorbeeld het verwachte gasverbruik koppelen aan graaddagen. Met elektriciteit wordt het wel lastig. Als de dagen korter worden, moet eerder het licht aan. Maar sommigen gaan dan het terras elektrisch verwarmen. En anderen stoppen dan juist met elektrisch grasmaaien. Met welke huishoudens wil je je dan vergelijken :-)

Groet, Frans
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4
Badge +12
Hoi Nelleke,

Bedoel je dat de grafiek van je eigen verbruik niet verandert, of de grijze grafiek van de vergelijkbare huishoudens? Dat laatste kan kloppen omdat Qurrent het gebruik per maand inschat en alle dagen van de maand gelijk weergeeft. Je kunt deze week zien dat de grafiek zondag omhoog gaat, want dan begint oktober. Bij het jaaraanzicht zie je hoe vergelijkbare huishoudens van maand tot maand verbruiken.

Het zou mooi zijn als de grafiek per dag in plaats van per maand zou worden aangepast aan het gemiddelde gebruik van vergelijkbare huishoudens. Bijvoorbeeld het verwachte gasverbruik koppelen aan graaddagen. Met elektriciteit wordt het wel lastig. Als de dagen korter worden, moet eerder het licht aan. Maar sommigen gaan dan het terras elektrisch verwarmen. En anderen stoppen dan juist met elektrisch grasmaaien. Met welke huishoudens wil je je dan vergelijken :-)

Groet, Frans
Goedemorgen Frans, bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag. Ik wil heel graag mijn verbruik vergelijken met anderen, als ik dit aangeef door een vinkje te plaatsen, zie ik geen verandering in de grafiek.

Groetjes Nelleke
Reputatie 2
Badge +8
Hoi Nelleke,

Leuk je hier te tegen te komen op de Qurrent Community!

De lijn die je graag inzichtelijk krijgt, werkt niet optimaal.
Op basis wat je invoert in je profielgegevens onder de categorieën; woning, isolatie en installaties, wordt de lijn opgemaakt.
Echter veranderd er vrij weinig als je het ene wel of niet invult, is natuurlijk niet zoals het hoort 😉 daarvoor hebben wij de omgeving niet gebouwd.

Wij zijn bezig dit te verbeteren voor onze lancering van de nieuwe MijnEnergie omgeving.
Deel je tips en ideeën in dit topic, wij vernemen graag jouw reactie.

Groeten van Giulia

Reageer