Beantwoord

Waar kan ik mijn meterstanden in Mijn Energie terugvinden?

  • 12 oktober 2016
  • 21 reacties
  • 1152 keer bekeken

Op 21-9 een vraag gesteld aan de klantenservice m.b.t. het niet kunnen inzien van mijn stroom meterstanden (gas is wel zichtbaar) op de website. Reactie ontvangen dat men de vraag heeft doorgezet naar de juiste afdeling maar daarna geen reactie meer vernomen, ook niet na een herinnering op 6-10. Help!

Groet Sander
icon

Beste antwoord door Tanja van Qurrent 17 november 2016, 14:21

Een algemeen antwoord voor nieuwe mensen in dit topic:

Als je geen meterstanden ziet in mijn energie kan dat verschillende oorzaken hebben:

- Je heb geen slimme meter en geen Qbox (dan moet je zelf handmatig meterstanden invullen)
- Heb je een slimme meter en staat het uitlezen niet aan? Of op 2 maandelijks uitlezen? (je kan de uitleesfrequentie in Mijn Energie aanpassen naar dagelijks)
- Heb je een analoge meter met een Qbox, dan komen er inderdaad geen meterstanden in Mijn Energie te staan. Je kan alleen je verbruik uitlezen.

Andere situatie? Laat het ons dan weten :)

Groetjes, Tanja
Bekijk origineel

21 reacties

Herkenbaar, ik heb hetzelfde....er zouden problemen geweest zijn. Maar geen mogelijkheid net weer aan de praat te krijgen. Ik heb zelf ontdekt dat mijn instelingen op "2-maandelijks uitlezen" waren gezet. Dat heb ik zelf teruggezet naar dagelijks. Mijn meter is nu opnieuw aangemeld, het kan enkele dagen duren, hopelijk zie ik dan mijn standen weer, ook die van eerder dit jaar.
Badge +5
Ik ken iemand die hetzelfde heeft, die zet telkens de instelling op 'dagelijks' en een paar dagen later op 'maandelijks', en zo worden ook de standen dan telkens bijgewerkt.
Het is natuurlijk niet 'de manier' maar het probleem is bekend en er wordt aan gewerkt volgens Qurrent.
Op 21-9 een vraag gesteld aan de klantenservice m.b.t. het niet kunnen inzien van mijn stroom meterstanden (gas is wel zichtbaar) op de website. Reactie ontvangen dat men de vraag heeft doorgezet naar de juiste afdeling maar daarna geen reactie meer vernomen, ook niet na een herinnering op 6-10. Help!

Groet Sander


Hallo Sander en Marten,

Wij begrijpen natuurlijk dat jullie graag willen weten hoe het zit met het inzien van je energieverbruik in Mijn Energie.

Ben je in bezit van een slimme meter en een Qbox, Sander? Heb je nooit inzicht gehad op je stroomverbruik of is dit sinds kort?

Hou je ons op de hoogte als het veranderen van de instellingen niet heeft gewerkt, Marten?

Groetjes,

Lara
Lara, ik zie nooit correcte meterstanden, Altijd dezelfde waarde.
Geen elektra en geen gas.
Heb geen qbox.
Kunnen jullie er een keer na kijken?
Lara, ik zie nooit correcte meterstanden, Altijd dezelfde waarde.
Geen elektra en geen gas.
Heb geen qbox.
Kunnen jullie er een keer na kijken?


Hoi MiaVerwimp,

Natuurlijk kunnen we ernaar kijken! Kun je mij je postcode en huisnummer sturen in een privébericht en dan zoek ik voor je uit wat er aan de hand is.

Groeten,

Natalia van Qurrent
Reputatie 4
Badge +6
Nou ook ik verbaas me, Via Slimmemeter portal al ruim drie jaar alle inzicht ,ook per dag en elk kwartier voor elektra en per uur M3 voor gas. Ook nu om te vergelijken.
Ik weet dus de de gegevens juist worden verzonden uit mijn slimmemeter (Ahum) de netbeheerder maakt nu geen fout.
Zal maar afwachten tot alle vingers warm gepoetst zijn op de toetsen van de computer experts.
Hallo Qurrent,

Hoe staat het met dit punt? Ik heb geen Qbox of slimme meter. Ik vul mijn standen zelf handmatig in via de website.

Deze kwestie loopt nu al 3 maanden en het lukt Qurrent tot op heden niet om dit op te lossen en actief te blijven communiceren! Mijn contract loopt nog 3 maanden....
Reputatie 4
Badge +6
Vanaf 2004 elke maand ook een tijdje en sinds de slimmemeterportal elke dag even kijken,gegevens via http://members.home.nl/t bij extremen de Bilt gegevens over het weer... Mijn eigen gegevens over PV panelen, zonneboiler, alles genoteerd.
Ging vanuit 14000 kw en 2500 M3 gas. naar nul stroom en 780 m# gas. inclusief een los staande B&B.
Door al dat meten kon ik uitzoeken waar wat en wanneer , en natuurlijk heb ik veel aangepast een losstaande gas boiler bleek 650 € per jaar nodig te hebben voor warm houden een klein inbouw boilertje van 5 liter in een combi cv is 150 € per jaar en het aanpassen van 6 ramen in de kamer naar HR ++ enz . was in een winter terugverdiend.
Ik zeg altijd "meten is weten" de PV panelengoed voor 3400 KW bleken 4400 te geven wat weer genoeg was voor NUL.
Alle spaarlampen er uit ,gewone lampen had ik al 30 jaar niet meer, voor € 7.50 bij da Lidl, schakelende IR lampen.
En ach 3000 liter opslag voor de toiletten, halvering van het water nu 72 m3.

Eigenlijk moet je een hekel hebben aan de Belasting en houden van de Aarde. Het gaat niet om wat je bespaard maar hoe en waarom,leeft het niet in je hoofd dan is het volgende een voorbeeld . Ik ben mijn huis in 1980 zelf gaan maken toen 150000,- gulden tegen de regels veel meer isolatie enz . dan de voorschriften ,en na 30 jaar door besparing op stookkosten terugverdiend.
Hoi Sander!

Wij hebben de kwestie doorgezet naar de technische afdeling, terugkoppeling krijgen duurt dan altijd wat langer. De technische dienst kon ook niet precies achterhalen waar het precies doorkomt.
Zou je de ingevoerde standen willen verwijderen en vervolgens opnieuw de standen willen invoeren?

Zodra je weer niets ziet, kun je ons dan een screenshot sturen?

We horen graag van je!

Groetjes,
Nina
Reputatie 5
Badge +13
Een algemeen antwoord voor nieuwe mensen in dit topic:

Als je geen meterstanden ziet in mijn energie kan dat verschillende oorzaken hebben:

- Je heb geen slimme meter en geen Qbox (dan moet je zelf handmatig meterstanden invullen)
- Heb je een slimme meter en staat het uitlezen niet aan? Of op 2 maandelijks uitlezen? (je kan de uitleesfrequentie in Mijn Energie aanpassen naar dagelijks)
- Heb je een analoge meter met een Qbox, dan komen er inderdaad geen meterstanden in Mijn Energie te staan. Je kan alleen je verbruik uitlezen.

Andere situatie? Laat het ons dan weten :)

Groetjes, Tanja
Reputatie 4
Badge +6
Ik zie op de PV omvormer mijn productie. maar deze worden niet verwerkt in de slimmemeter.
Ik zie op mijn Slimmemeter gebruik gegevens.
Ik zie de zelfde gegevens op de Slimmemeter-Portal.
Als ik PV productie heb en gebruik dan geeft de slimmemeter een resultante daarvan ,
Maar het werkelijk geproduceerde PV signaal is dan niet meer terug te halen
Want tijdens het weergeven van al dan niet terugleveren of leveren zit een eigen verbruik .
BvB, PV productie 2400 W , terugleveren 2000 W , eigen verbruik 400 W.
Display Slimmemeter 2000 W. terugleveren.

Of heb ik het mis ?

Groet Giel.
Ik zie op de PV omvormer mijn productie. maar deze worden niet verwerkt in de slimmemeter.
Ik zie op mijn Slimmemeter gebruik gegevens.
Ik zie de zelfde gegevens op de Slimmemeter-Portal.
Als ik PV productie heb en gebruik dan geeft de slimmemeter een resultante daarvan ,
Maar het werkelijk geproduceerde PV signaal is dan niet meer terug te halen
Want tijdens het weergeven van al dan niet terugleveren of leveren zit een eigen verbruik .
BvB, PV productie 2400 W , terugleveren 2000 W , eigen verbruik 400 W.
Display Slimmemeter 2000 W. terugleveren.

Of heb ik het mis ?

Groet Giel.



Je hebt het goed begrepen, Giel. Mocht je inzicht willen over de opwek van je zonnepanelen dan zal je een Qbox Solar aan moeten schaffen. Met de Qbox Solar volg je dan real-time op je laptop, tablet of mobiel de opbrengst van je zonnepanelen. Je kunt hem bestellen als je bent ingelogd via Mijn Energie.

Groetjes,
Lara
Reputatie 4
Badge +6
Dus de Qbox " leest " apart , dus niet vanuit het signaal van de slimmemeter , de PV Omvormer uit. Normaal zou het uitlezen direct uit deze omvormer moeten gebeuren.
Dat de Qbox in de Slimmemeter gestoken zit mag dan geen probleem zijn.


Groet Giel Klaver.
Ook ik heb een probleem bij het uitlezen van de (slimme)meter en de Q-box:
1_ Ondanks dat de instelling op dagelijks uitlezen staat krijg ik geen resultaat in mijn energie.
2_ In de app zie ik geen live verbruik maar wel verbruik in energie


Roel
Ik heb al eerder aangegeven dat de hier gegeven opties niet van toepassing zijn: Ik heb wel een slimme meter, hij wordt ook netjes elke dag uitgelezen (want in de tabel met meterstanden staat op jullie site elke dag een andere waarde), maar de grafiek klopt niet, die wordt 1 keer in de 2 maanden geupdate met dezelfde waarde voor 2 maanden (ook op dagniveau 2 maanden lang hetzelfde getal).

Dit zou doorgegeven worden, maar tot nu toe heb ik niets gehoord.
Reputatie 4
Badge +6
Nou heb ik nog een plug in Slimme Meter probleem , mijn gasmeter hangt op een andere plaats dan de slimmemeter.
Om die uit te lezen is er een ontvangertje met telefoon plug ingeplugd die die van losse zender voorziene gasmeter.
Dus andere "Boxen " inpluggen lukt niet meer,of wel ?
Hallo Roel en Gilliam!

Ik zie dat je Qbox intussen de juiste data ontvangt via de slimme meter, Roel. Mocht dat niet zo zijn laat het ons even weten.

Wat bedoel je precies met andere boxen inpluggen, Gilliam? Als je gebruik wilt maken van de Qbox, dan is de P1 poort in de slimme meter voldoende.

Groeten, Lara
Reputatie 4
Badge +6
O, Lara wat doet die ouwe brombeer nou weer ,wat ik schreef is juist , maar een punt heb ik gemist , de meter hangt wat laag in de kast de gele ontvanger draad voor de gas meter is direct achter een afdek klepje weggewerkt.
DUS NIET IN DE P 1 POORT die is gewoon toegankelijk. Stom hé . Moet met mijn uilenogen leren kijken. :@
Die P1 plug daar kan je diverse uitlees instrumenten aan hangen maar de Q box
zit tussen de automaat zekering aansluiting op de meterkast en de uitgang 230 V van de spanning omzetter van de PV panelen , als ik het goed gezien heb.
Dag, ik ben sinds juli 'lid' van qurrent. Ik heb nog geen slimme meter dus voer handmatig mijn meterstanden in elke eerste van de maand. Ik vul verbruik maar ook teruglevering in. Het dashboard geeft echter aan dat ik 0% zelf opwek, terwijl ik toch 14 zonnepanelen op mijn dak heb liggen. Is dit een fout van het dashboard? Wanneer gaat dit opgelost worden?
Een andere vraag over het dashboard: met wie wordt ik vergeleken? Ik maak gebruik van aardwarmte voor de verwarming van ons huis en we zijn niet aangesloten op het gas. Logischerwijs verschilt mijn energieverbruik sterk van de 'gemiddelde' Nederlander.
Reputatie 2
Badge +9
Hoi Marco,

Welkom bij Qurrent allereerst! En goed dat je al meteen de community hebt weten te vinden.

Op je Dashboard staat inderdaad een grafiekje waar in een percentage eigen opwek wordt weergegeven. Dit is alleen bedoeld voor opwek van Windtegoeden. Als je dus een Windtegoed bij ons hebt wordt daar weergegeven hoeveel kWh je daarmee hebt opgewekt.
Je eigen opwek van je zonnepanelen wordt verrekend met je verbruik. Dat is de reden dat er bij jou een percentage van 0 procent staat.

Wat betreft het 'gemiddelde energieverbruik': dit gaat om het energieverbruik van een Nederlands huishouden met dezelfde kenmerken als bij jou. Denk hierbij aan oppervlakte, aantal mensen en mate van isolatie. Het gaat hierbij altijd om een gemiddelde, dus het is goed mogelijk dat jouw verbruik sterk afwijkt.
Het 'door Qurrent verwachte gebruik' is wel gebaseerd op jouw specifieke huishouden. Dit gaat om het verbruik wat de afgelopen paar jaar op jouw adres is gemeten. Zo kun je het verbruik met jouw eigen gemiddelde vergelijken.

Als je nog vragen hebt, dan hoor ik dat graag!

Groet, Joost

Reageer