Beantwoord

Waar zie ik mijn teruglevering niet in Mijn Energie?

• 2 november 2017
  • 8 reacties
  • 195 keer bekeken

Waarom zie ik op mijn overzicht wel mijn verbruik, maar niet mijn teruglevering ??
icon

Beste antwoord door FransvanWoerkom 4 november 2017, 01:08

Onder "verbruik" zie je bij de dagweergave soms dat het verbruik onder nul komt. Vooral op dagen dat de zon schijnt. Negatief verbruik dus. Dat is de teruglevering. Maar de opbrengst van je zonnepanelen is altijd groter dan je teruglevering. En de zonne-energie die je zelf gebruikt, wordt niet gemeten dus zie je helemaal niet.

Groet, Frans

Aanvulling van moderator Nina
Wil je naast teruglevering ook opwek inzien? Dan is zoals Nathan aangeeft de Qbox Solar een optie.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 2
Badge +5
Hey HBMiddelink,

Bedankt voor je berichtje in onze community. Fijn dat je ons hebt gevonden 🙂.
Wij kunnen geen liveweergave van de zonnepanelen aangeven. Hiervoor is de Qbox Solar nodig. Die kan je precies aangeven hoeveel er wordt opgewekt.
Teruglevering wordt wel geregistreerd op de slimme meter via aparte telwerken, en houdt in dat dit ook in het overzicht zou moeten worden aangegeven.
Kan jij mij een screenshot sturen van wat jij precies ziet? Ik kijk er graag naar 🙂 .

Groetjes,
Nathan
Reputatie 4
Badge +12
Onder "verbruik" zie je bij de dagweergave soms dat het verbruik onder nul komt. Vooral op dagen dat de zon schijnt. Negatief verbruik dus. Dat is de teruglevering. Maar de opbrengst van je zonnepanelen is altijd groter dan je teruglevering. En de zonne-energie die je zelf gebruikt, wordt niet gemeten dus zie je helemaal niet.

Groet, Frans

Aanvulling van moderator Nina
Wil je naast teruglevering ook opwek inzien? Dan is zoals Nathan aangeeft de Qbox Solar een optie.
Reputatie 3
Badge +10
Ook met de qbox solar zie ik nog niets blijft op 0 staat, maar qurrens zou wel het verschil kunnen weergeven, want als alles werkt weten ze je levering van de panelen en de terug levering, dus kunnen ze het verschil weergeven, grafieken zijn mooi maar ben zelf meer van de tabellen, dus ruwe data, dat mis ik wel in het overzicht, zou eigenlijk mogelijkheid moeten zijn om de data op te vragen en dan in een .xls format om te downloaden, misschien iets om toe te voegen aan een nieuw overzicht. Extra optie er bij maken dus.
Reputatie 3
Badge +10
Ook met de qbox solar zie ik nog niets blijft op 0 staat, maar qurrens zou wel het verschil kunnen weergeven, want als alles werkt weten ze je levering van de panelen en de terug levering, dus kunnen ze het verschil weergeven, grafieken zijn mooi maar ben zelf meer van de tabellen, dus ruwe data, dat mis ik wel in het overzicht, zou eigenlijk mogelijkheid moeten zijn om de data op te vragen en dan in een .xls format om te downloaden, misschien iets voor in het nieuwe overzicht te implementeren of zo iets.
Reputatie 4
Badge +12
In de dag-, week-, maand-, of jaargrafiek kun je de getallen downloaden met de knop Download rechtsonder. Je krijgt de getallen in csv-formaat (comma separated value) die je meteen kunt openen in Excel en kunt copiëren naar of opslaan in xls formaat.

Groet, Frans
Reputatie 3
Badge +8
Hallo Frans,

Bedankt voor je tip! Heb je hier wat aan, Prenger?
Inmiddels werkt de Qbox Solar ook bij jou en zie je je opwek terug.

Groetjes, Nina
Reputatie 3
Badge +10
Hoi nina
Klopt opwek werkt nu ook, ivm storing van gisteren kon ik het resultaat niet vergelijken met me omvormer. Ik laat je weten als er verschillen in zit.

Gr richard
Reputatie 3
Badge +8
Fijn dat alles weer werkt, Richard!

Groet, Nina

Reageer