Beantwoord

Waarom duurt het zo lang voordat ik de jaarnota ontvang?

• 31 december 2016
  • 15 reacties
  • 945 keer bekeken

Het duurt toch wel erg lang allemaal. Ik zie aan de hand van verscillende vragen en opmerkingen dat de achterstand opmaak jaarnota al vele, vele maanden speelt. Wordt het nu niet eens tijd om daar echt wat aan te doen? Als dit structureel is had er wellicht ook iets in de communicatie gedaan kunnen worden richting alle klanten. Vorig jaar had ik mijn afrekening na 6 dagen binnen, duurt nu al 7 weken. Gisteren tel contact opgenomen en kreeg te horen dat het erg druk is. Ja, doe er dan wat aan! De medewerkster vertelde me gisteren dat ze handmatig opgemaakt moeten worden??? Dat is toch niet mer van deze tijd! Daarnaast had qurrent ook een veiling gewonnen die extra drukte gaf? Maar gaf ze aan, wettelijke termijn is 8 weken, dus na 1e week januari zou ik bericht moeten krijgen... Qurrent jullie kunnen beter! Ik zie graag een serieuze reactie van jullie tegemoet!
icon

Beste antwoord door Tanja van Qurrent 3 januari 2017, 09:54

Hoi G. vandenBosch,

Ik begrijp dat het heel vervelend is dat je langer op de jaarnota moet wachten dan gewend.

Het grootste gedeelte van de jaarnota's wordt automatisch opgemaakt. Sommige moeten handmatig worden gecontroleerd of deels handmatig worden opgemaakt.
Dat is afhankelijk van wat er allemaal op de jaarnota moet worden verwerkt zoals: zonnepanelen, zonneparken, windtegoeden, korting op vastrecht, welkomstkortingen, vergoedingen etc.

De 8 weken is het toegestane termijn waarin een leverancier de jaarnota mag opmaken. Natuurlijk doen we dat zo snel mogelijk. Want het is voor iedereen prettig om alles zo snel mogelijk te hebben.

De onverwachte groei aan klanten zorgt inderdaad voor de drukte. Onze excuses hiervoor. Dat is iets waar we inderdaad beter op moeten leren inspelen. We doen er dan ook alles aan om alles weer zo snel mogelijk in te lopen.

Groetjes, Tanja
Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 5
Badge +13
Hoi G. vandenBosch,

Ik begrijp dat het heel vervelend is dat je langer op de jaarnota moet wachten dan gewend.

Het grootste gedeelte van de jaarnota's wordt automatisch opgemaakt. Sommige moeten handmatig worden gecontroleerd of deels handmatig worden opgemaakt.
Dat is afhankelijk van wat er allemaal op de jaarnota moet worden verwerkt zoals: zonnepanelen, zonneparken, windtegoeden, korting op vastrecht, welkomstkortingen, vergoedingen etc.

De 8 weken is het toegestane termijn waarin een leverancier de jaarnota mag opmaken. Natuurlijk doen we dat zo snel mogelijk. Want het is voor iedereen prettig om alles zo snel mogelijk te hebben.

De onverwachte groei aan klanten zorgt inderdaad voor de drukte. Onze excuses hiervoor. Dat is iets waar we inderdaad beter op moeten leren inspelen. We doen er dan ook alles aan om alles weer zo snel mogelijk in te lopen.

Groetjes, Tanja
Hoi G. vandenBosch,

Groetjes, Tanja

Het spijt mij wel zeer maar ik blijf het een puur slechte service vinden. Bij mij is het termijnbedrag wel al aangepast maar ik kreeg te horen dat dat door de netbeheerder is gedaan. Het is allemaal onduidelijk en verwarrend in mijn optiek. Waar ik dus ook helemaal van over de zeik ga is dat sommige mensen al binnen een week de jaarnota hebben en dat ik vervolgens fijn de maximale termijn moet wachten.

Dat verhaal van die drukte en veel nieuwe klanten heb ik ook nog eens over nagedacht. Dat is eigenlijk volstrekt bizar dat je met een dergelijk 'excuus' dus feitelijk tegen bestaande klanten zegt: "sorry hoor we hebben nu even geen tijd voor jou want we vinden het belangrijker om nieuwe klanten binnen te halen". Daarmee moet je dan vergoelijken dat je bestaande klanten in de kou laat staan?!

Dit druist wel aardig in tegen de basisprincipes van Marketing lijkt mij. Voor mij is het zelfs aanleiding om te overwegen om over te stappen ik vind het een ongelooflijk zwaktebod en gelukkig zijn er eventueel ook goede alternatieven. Beetje apart wel dat je bestaande klanten niet bedient en die dan gaan overwegen over te stappen omdat je het zo druk hebt met je nieuwe klanten. Roept bij mij het beeld op van water hozen uit een vol lopende boot met een vergiet. Als ik jullie was zou ik snel je zaakjes regelen ik ben vast niet de enige die hier een pokkehekel aan heeft. Dit is nu het tweede jaar dat ik dit mee maak en mogelijk dus het laatste...
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Redz,

Het is zeker niet zo dat nieuwe klanten voorrang hebben op bestaande klanten. De onverwachte toename zorgt er voor dat iedereen helpen langer duurt dan gewend.

We zijn een jong bedrijf en uniek in zijn soort in Nederland. En mede door de community krijgen we goed inzichtelijk wat er allemaal nog verbeterd moet worden.
We proberen de drukte zo snel mogelijk weer op pijl te hebben en de service te kunnen bieden die al onze leden verdienen!

Groetjes, Tanja
Na twee keer de maximale termijn te hebben moeten wachten bedank ik voor een derde keer. Het zal allemaal wel zijn redenen hebben maar ik vind het super irritant en onacceptabel. Als je dit soort ergernissen niet oplost voor je klanten raak je ze kwijt dat is de moraal van het verhaal.
Badge +2
Bij mij hetzelfde.
27nov. was het jaar om.
Nog steeds geen Jaarnota is nu dan wel iets meer dan 6 weken maar goed.
Ik heb een slimme meter die dagelijks word uitgelezen dan zou het in principe de volgende dag klaar kunnen zijn!

Daarnaast had ik een paar maanden daarvoor de vraag gekregen of ik mijn contract wilde verlengen en kreeg dan 2 winddelen.
Vorige week gebeld hierover want ik had niet eens een contract ofzo hierover gezien.
De winddelen kan ik ook nog steeds niet zien terwijl die toch vanaf de 27nov al zouden moeten werken!
Erg jammer Qurrent.
Bij greenchoice wat mijn vorige leverancier was ging dit wel iets beter.
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Richard,

Ik heb je zojuist de jaarnota per email gestuurd. Ik zie dat je het verlengcontract inmiddels ook hebt ontvangen.
Het windtegoed is inderdaad vreemd genoeg nog niet zichtbaar, ik ga hier meteen achteraan! Ik laat het je weten zodra het is opgelost.

Groetjes, Tanja
Badge +2
Hoi Richard,

Ik heb je zojuist de jaarnota per email gestuurd. Ik zie dat je het verlengcontract inmiddels ook hebt ontvangen.
Het windtegoed is inderdaad vreemd genoeg nog niet zichtbaar, ik ga hier meteen achteraan! Ik laat het je weten zodra het is opgelost.

Groetjes, Tanja
Dank je.
De mail is inderdaad binnen net.:D
Badge
Ik wacht nu ook alweer 23 dagen en als je per email een vraag stelt ,duurt het ook een eeuwigheid .Ik vind het ook erg irritant dat lange wachten. Moet niet kunnen in deze snelle maatschappij.
Badge
Ik wacht nu ook alweer 23 dagen en als je per email een vraag stelt ,duurt het ook een eeuwigheid .Ik vind het ook erg irritant dat lange wachten. Moet niet kunnen in deze snelle maatschappij.
27 dagen and still counting
Goed dat ik lees waarom krijgt Richard 2 windtegoeden bij verlenging en ik maar 1?
Bij mij hetzelfde.
27nov. was het jaar om.
Nog steeds geen Jaarnota is nu dan wel iets meer dan 6 weken maar goed.
Ik heb een slimme meter die dagelijks word uitgelezen dan zou het in principe de volgende dag klaar kunnen zijn!

Daarnaast had ik een paar maanden daarvoor de vraag gekregen of ik mijn contract wilde verlengen en kreeg dan 2 winddelen.
Vorige week gebeld hierover want ik had niet eens een contract ofzo hierover gezien.
De winddelen kan ik ook nog steeds niet zien terwijl die toch vanaf de 27nov al zouden moeten werken!
Erg jammer Qurrent.
Bij greenchoice wat mijn vorige leverancier was ging dit wel iets beter.
Badge +2
Goed dat ik lees waarom krijgt Richard 2 windtegoeden bij verlenging en ik maar 1?
Ik ben plus member🆒
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Allemaal,

E.M.Bouw, ik heb je vraag zojuist beantwoord via de mail.

Het aantal windtegoeden bij verlenging is afhankelijk met hoeveel jaar je de verlenging aangaat

1- en 2 jarige verlenging is 1 Windtegoed.
3 jarige verlenging zijn 2 Windtegoeden.

Groetjes, Tanja
Badge +2
Hoi Allemaal,

E.M.Bouw, ik heb je vraag zojuist beantwoord via de mail.

Het aantal windtegoeden bij verlenging is afhankelijk met hoeveel jaar je de verlenging aangaat

1- en 2 jarige verlenging is 1 Windtegoed.
3 jarige verlenging zijn 2 Windtegoeden.

Groetjes, Tanja

Ik dacht dat het daardoor kwam.

Overigens zie ik mijn windtegoeden ook nog steeds niet?
afrekening en contract verlenging was van 27november.
Onze meterstanden zijn ruim een week doorgegeven.
Een jaarrekening heb ik nog niet ontvangen.

Maar vandaag 10-12-2018 loopt ons contract af. Maar dit wordt gewoon verlengd voor onbepaalde tijd. Ik ben niet ingegaan op het aanbod voor een contract van 3 jr.
Vreemd dat we de jaarafrekening nog niet hebt terwijl de contractperiode weer ingaat miv vandaag.
Wanneer krijg ik die afrekening ?

gr. Bert
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @BertvandenBeucken.

Welkom op de community en bedankt voor je bericht.

We hebben je meterstanden reeds op 2 december jongstleden ontvangen. Bedankt voor het doorgeven.
Vanaf het moment dat wij de meterstanden van je ontvangen hebben we zes tot uiterlijk acht weken om je jaarnota op te maken, conform de richtlijnen van de Autoriteit Consument & Markt. In sommige gevallen kan het zo uitpakken dat je nog geen jaarnota hebt ontvangen terwijl je contract wel is verlopen.
In dit geval zorgen we ervoor dat als je ingaat op ons verlengaanbod, dit verlengcontract aan zal sluiten op je afgelopen contract. Er zijn bijna twee weken voorbij sinds we de meterstanden van je hebben ontvangen dus ik verwacht dat je binnen nu en twee weken de jaarnota zal ontvangen.

Groeten,
Julian

Reageer