Beantwoord

Waarom een verschil in opwek windtegoed tussen app en Mijn Energie?

• 15 december 2016
  • 4 reacties
  • 340 keer bekeken

mijn app zegt dat ik 100% windenergie heb opgewekt (al een paar maanden en blijft daarop steken) en op de site heb ik 76% opgewekt. Rara, hoe kan dit?
icon

Beste antwoord door Tanja van Qurrent 17 februari 2017, 14:54

Hoi Allemaal,

Ook is het zo dat in Mijn Energie je windtegoed percentage het aandeel zelf opgewekte energie ten opzichte van je verbruikt is. (dit veranderd dus steeds)

En in de app is het percentage het aandeel zelf opgewekte energie ten opzichte van je verwachte jaarverbruik.

Dit zijn dus verschillende percentages.

Groetjes, Tanja
Bekijk origineel

4 reacties

Badge +5
Ik zou het bij elkaar optellen en aan het einde van het jaar claimen bij Qurrent :)
Maar serieus, heb je al geprobeerd de app te verwijderen en opnieuw te installeren?
Mijn windtegoed is gisteren van start gegaan en er staat (nu nog steeds) inderdaad dat ik al 100% van mijn jaarverbruik heb opgewekt. Beetje vreemd. Ik heb via Twitter privébericht deze vraag gesteld en men gaf aan dat:
"mijn gegevens nog niet zijn gesynchroniseerd met de verbruiksgegevens. Dit zal komende tijd veranderen naar een realistisch percentage. Mocht de weergave over een tijdje nog steeds aanhouden, kun je uiteraard weer contact met ons op nemen."
Dus ik wacht het even af...
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Allemaal,

Ook is het zo dat in Mijn Energie je windtegoed percentage het aandeel zelf opgewekte energie ten opzichte van je verbruikt is. (dit veranderd dus steeds)

En in de app is het percentage het aandeel zelf opgewekte energie ten opzichte van je verwachte jaarverbruik.

Dit zijn dus verschillende percentages.

Groetjes, Tanja
In Mijn Energie wordt procentueel weergeven wat je hebt op gewekt met je Windtegoed over je verbruik nog voor dat je Windtegoed is ingegaan (of mogelijk een andere periode bij andere klanten). In mijn geval vanaf 2 november 2016 (met de komst van de slimme meter) tot en met heden. Terwijl mijn windtegoed pas vanaf 27 december 2016 is ingegaan.
In de App zie ik mijn bij mijn Windtegoed hoeveel procent ik heb opgewekt vanaf het moment dat mijn Windtegoed is ingegaan tot en met heden. In mijn geval vanaf 27 december 2016 tot en met heden.
Ik ben benieuwd wat de reden hiervan is om twee verschillende startdatums te gebruiken in de App en in Mijn Enegrie?

Reageer