Beantwoord

Waarom heb ik geen inzicht in mijn verbruik?

• 1 september 2017
  • 31 reacties
  • 7269 keer bekeken

Al sinds begin Juli is bij mij het verbruik niet meer zichtbaar 😞 Ook geen enkel verbruik van gas zichtbaar.
Ik hoop dat het nu snel een keer opgelost wordt!
icon

Beste antwoord door Nina van Qurrent 12 september 2017, 13:25

Hallo Jan,

Bedankt voor je bericht.
In dit geval wil ik je graag doorverwijzen naar het volgende topic:
Centraal topic: meldpunt problemen met uitlezen slimme meter.
Dit topic is gestart nadat uit verschillende hoeken werd aangegeven dat de dagelijkse meterstanden niet zichtbaar waren in het verbruiksoverzicht, terwijl de dagelijkse meterstanden wel uitgelezen worden.
In plaats van dagelijkse meterstanden wordt in het overzicht gebruik gemaakt van de tweemaandelijkse standen / VKO standen.

We gaan voor je aan de slag en houden je in dat topic op de hoogte van de voortgang!

Groetjes, Nina
Bekijk origineel

31 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Hoi Jan,

Ik heb dit doorgezet naar de technische dienst. We houden je op de hoogte!

Groet,

Jeroen
Jeroen, Sinds vanmorgen is het gas en stroom verbruik ( stroom = terug levering in mijn geval ) in Juli en Augustus zichtbaar geworden maar net als de eerdere maanden wordt het alleen aan het einde van de maand zichtbaar en alles uitgemiddeld ( zou inhouden dat elke dat een identiek verbruik/terug levering is ).
Mijn instelling staat op dagelijks uitlezen - meterstanden zijn goed zichtbaar per dag.
Reputatie 3
Badge +8
Hallo Jan,

Bedankt voor je bericht.
In dit geval wil ik je graag doorverwijzen naar het volgende topic:
Centraal topic: meldpunt problemen met uitlezen slimme meter.
Dit topic is gestart nadat uit verschillende hoeken werd aangegeven dat de dagelijkse meterstanden niet zichtbaar waren in het verbruiksoverzicht, terwijl de dagelijkse meterstanden wel uitgelezen worden.
In plaats van dagelijkse meterstanden wordt in het overzicht gebruik gemaakt van de tweemaandelijkse standen / VKO standen.

We gaan voor je aan de slag en houden je in dat topic op de hoogte van de voortgang!

Groetjes, Nina
Lisa, ik snap dat ik nog even moet wachten - maar wordt dan ook het probleem dat het verbruik gemiddeld wordt over de maand opgelost?
Als bijlage twee snap-shots.

Gr.
Jan
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Jan,

Dat nemen we zeker mee! De kwestie ligt nu bij onze technische dienst. Het kan enkele weken duren voordat dit is opgelost.

Groet,
Tomer
Snap dat het misschien een lastig iets is maar het is nu al weer 2 1/2 week verder en nog steeds geen wijzigingen 😞
Sinds dat ik klant ben ( April dit jaar ) is de weergave niet goed!
Zou ik nu eens keer prioriteit kunnen krijgen bij de technische dienst??
Reputatie 3
Badge +8
Hallo Jan,

Bedankt voor je bericht. Ik begrijp dat het vervelend is, maar dit ligt zoals Tomer al heeft aangegeven bij de technische dienst.
Over 2 weken verwachten wij dat dit is opgelost.
Bedankt voor je engelengeduld!

Fijn weekend en groet van Nina
We zijn weer 15 dagen verder - en meer dan een maand na de reacties van Jeroen / Tomer. Nog steeds geen verandering, wordt langzamerhand wel erg teleurgesteld in Qurrent en dan zeg ik het heel netjes 😞 !!
Reputatie 3
Badge +8
Hallo Jan,

Ik begrijp dat het vervelend is. De technische ondersteuning dacht de bug te hebben opgelost, maar blijkbaar is dit voor jou nog niet het geval.
We blijven dit voor je onderzoeken. We geven niet zomaar op!
Wordt vervolgd...

Groetjes, Nina
Reputatie 3
Badge +8
Hallo Jan,

Bedankt voor je geduld. Deze kwestie wordt nog verder onderzocht, maar helaas hebben we (nog) geen oplossing.
We houden je op de hoogte!

Groetjes, Nina
Gisteravond gezien dat de gegevens nu zichtbaar zijn - eindelijk!
Wat als laatste mij nu opvalt is dat het verbruik van elektriciteit op het dashboard niet overeenkomt met de "details" van het verbruik.
Beide snaphots als bijlage toegevoegd.
Reputatie 3
Badge +8
Hallo Jan,

Bedankt voor je bericht. Wat fijn dat de gegevens nu zichtbaar zijn!
Bedankt voor de screenshots. Het eerste dat mij opvalt is de periode in beide screenshots.
Op het dashboard staat het verbruik sinds de laatste jaarnota (1 juli t/m 14 september), en in het verbruiksoverzicht heb je 24 april tot 15 november staan.
Als we deze periode gelijk trekken, dan is dit verschil weg!
Wanneer ik bij het energieverbruik ook de periode vanaf 1 juli aangeef, dan staat ook hier dat je 116 kWh stroom en 145 m³ gas hebt verbruik.

Een prettig weekend gewenst!

Groetjes, Nina
Hallo Nina,

Het verschil zit erin dat Stroom per 24 april overgegaan naar Qurrent en Gas per 1 Juli.
Dus het energie verbruiker overzicht klopt.
Kan het dashboard ook op 24 April als start datum gezet worden?
Reputatie 3
Badge +8
Hoi Jan,

Bedankt voor je bericht. Dat kan het verklaren!
Ik onderzoek dit voor je, samen met mijn collega's. Zodra ik terugkoppeling heb, dan hoor je van me.
Fijne dag nog!

Groet, Nina
Top, alvast bedankt!👍🏼
Ps wat is de update frequentie van de site "mijn energie", als ik zie is de laatste dag met verbruikgegevens 16 november - 4 dagen geleden, klopt dit?
Reputatie 3
Badge +9
Hoi Jan,

Dit gebeurt normaal gesproken dagelijks, echter hebben we de afgelopen dagen een storing gehad waardoor gegevens niet doorkwamen. De storing is inmiddels verholpen. Kun je inmiddels je dagelijkse verbruik weer zien?

Groet,

Jeroen
Jeroen, ik zie het dagelijks verbruik maar de waarden van gas en elektriciteit lopen 2 dagen achter.

Vandaag is het de 22e en verbruik van 19 November is net zichtbaar,
De opwek gegevens van de windenergie komen wel goed binnen!
Reputatie 2
Badge +5
Hi Jan,

Vreemd dat er geen verbruik wordt aangegeven over die periode. Dat zou juist wel zo moeten zijn. Ik zie namelijk dat wij een respons hebben ontvangen van jouw slimme meter. Helaas wordt deze respons niet aangegeven in jouw verbruiksoverzicht.
Ik ga mijn collega's vragen op de technische dienst om hier een blik op te werpen, zodat hier duidelijkheid over komt. Ik verwacht binnen 14 dagen een antwoord hierover te ontvangen. Als ik eerder een antwoord heb, krijg je dat natuurlijk zo snel mogelijk van me.

Sorry voor het ongemak. In ieder geval nog een fijne dag gewenst!

Groetjes,
Nathan
Hallo Nathan,

Naast dat de informatie meerdere dagen achterloopt is ook de periode wel heel vreemd :-(

De periode loopt tot 3 Dec. 2018

Als aan mijn weergave wordt gewerkt kan dit dan ook worden meegenomen?
Reputatie 4
Badge +12
Hoi Jan,

1 kilowattuur in 585 dagen is 70 milliwatt. Sluipverbruik?

Groet, Frans
Frans. Verbruik is gebruik - teruglevering dat geeft voor mij nu aan dat ik nu gebruik.
Tot nu toe compenseerde maar in opbrengst van de zonnepanelen het verbruik vandaar de 1kW op dit moment.
Reputatie 4
Badge +12
Hoi Jan, het was een geintje n.a.v. die extra 365 dagen. Die heb ik overigens ook. Waarschijnlijk ben jij de eerste die het opmerkt. Het zit ergens diep in de Java Scripts. Een half jaar geleden waren ze al aan't rommelen met die periode-selector toen er discussie was over "tot" en "tot en met".
Groet, Frans
Reputatie 3
Badge +8
Hoi Jan,

Bedankt voor je bericht.
Zoals jullie waarschijnlijk wel gemerkt hebben zijn de systemen de afgelopen tijd wat trager geweest. Het bijwerken van de verbruiksgrafieken loopt dus wat achter.
Hoe staat het er inmiddels bij je voor, Jan?
Bedankt voor het aankaarten!

Groetjes, Nina
Nog steeds geen veranderring, vandaag 7-12 en dit zijn de gegevens in de grafiek:

Stroom van 3 dec. zichtbaar en wind van 4 dec. dus loopt nog steeds een paar dagen achter!
Ps. ik krijg geen melding meer dat er een bericht voor mij is geplaatst 😞 .
Ik kijk nu even op de site en zie dat er drie dagen geleden een berichtje geplaatst is!

Reageer