Beantwoord

Waarom heb ik verbruik gehad tijdens de vakantie?

• 17 november 2017
  • 3 reacties
  • 201 keer bekeken

Ik zie bij mijn energie verbruik dat in de periode dat we met vakantie waren, per dag 3 a 4 kWh stroom en 0,4 m3 gas verbruikt werden? Alles stond echt uit en we hadden geen logees.
icon

Beste antwoord door Edo 17 november 2017, 20:21

Er zijn meerdere mogelijkheden:
1 - De getoonde gegevens in het dashboard zijn niet juist. (software probeem Qurrent)
2 - De meting zelf is niet juist; onwaarschijnlijk dat 2 meters gelijktijdig een probleem hebben.
3 - Je onderschat het sluipverbruik van de woning.

Vervolgens is het de vraag of je een slimme meter hebt die continu uitgelezen wordt en/of een qbox. Want dan kun je aan de hand van uitgelezen meterstanden in de desktop en het getoonde verbruik gedurende dag, controleren of dit jouw gegevens zijn, en of er vreemde afwijkingen getoond worden. Maar dan moet je wel over die gegevens beschikken..

Zou Qurrent even bellen of er aan hun kant problemen bekend zijn.. verwacht dat zij ook inzicht in de verbruikscijfers hebben. Zij moeten moeten je dan ook kunnen vertellen of het verbruik een vreemd beeld vertoont.
Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3
Er zijn meerdere mogelijkheden:
1 - De getoonde gegevens in het dashboard zijn niet juist. (software probeem Qurrent)
2 - De meting zelf is niet juist; onwaarschijnlijk dat 2 meters gelijktijdig een probleem hebben.
3 - Je onderschat het sluipverbruik van de woning.

Vervolgens is het de vraag of je een slimme meter hebt die continu uitgelezen wordt en/of een qbox. Want dan kun je aan de hand van uitgelezen meterstanden in de desktop en het getoonde verbruik gedurende dag, controleren of dit jouw gegevens zijn, en of er vreemde afwijkingen getoond worden. Maar dan moet je wel over die gegevens beschikken..

Zou Qurrent even bellen of er aan hun kant problemen bekend zijn.. verwacht dat zij ook inzicht in de verbruikscijfers hebben. Zij moeten moeten je dan ook kunnen vertellen of het verbruik een vreemd beeld vertoont.
dus je koelkast en vriezer stonden uit, alle stekkers van alle apparaten waren uit het stopcontact gehaald? De CV ketel stond uit?

Mensen onderschatten hun sluipverbruik nogal eens. Als ik zelf wakker wordt en kijk op mijnenergie dan zie ik dat er gewoon al bijna een kWh op de teller staat. (2 koelkasten en een vriezer, en dan nog dingen die 's nachts aan de oplader hangen)
Ook hadden we tot voor kort de instelling op de thermostaat om het tapwater op temperatuur te houden. Dat kost ook nog behoorlijk wat gas.
Reputatie 3
Badge +8
Hallo J.T.Janiak,

Bedankt voor je bericht en welkom op de community. Wat fijn dat je ons hier hebt gevonden.

Edo en Trevor, bedankt voor jullie input! Op dit moment verwacht ik ook dat het ligt aan punt 3: het sluipverbruik van de woning.

Op de community hebben we hier vaker over gesproken. Ik verwijs je daarom ook graag door naar meer interessante topics!

Waarom verbruik ik stroom als ik op vakantie ben?
Waarom is er gasverbruik geregistreerd als ik niet thuis was?

Denk je dat het hier aan kan liggen?

Groetjes, Nina

Reageer