Beantwoord

Waarom is het maandbedrag advies zo hoog?

Ons maandbedrag voor gas is vastgesteld op 95 euro. Tot nu toe met de slimme meter, zitten we daar nog netjes onder. Maar bij dat voorschot bedrag staat dat volgens qurrent we het voorschotbedrag moeten verhogen van 95 euro, naar 187 euro. Dat vind ik nog al een verschil. Waar halen jullie deze info vandaan, want tot nu toe zijn onze maandbedragen dus nog lager dan 95euro.
icon

Beste antwoord door Giulia van Qurrent 7 juni 2017, 14:26

Hoi Daniel (D Tetteroo),

Goede vraag! Is in jouw geval een heel hoog advies aangezien je minder hebt verbruikt dan betaald volgens jouw jaarnota.

Ik ben het zwarte balkje met "Advies" vandaag al eerder tegengekomen en heb dit geëscaleerd naar de afdeling die de MijnEnergie pagina aan het ombouwen is naar een MijnEnergie 2.0.
Het schijnt dat de ene klant het Advies-balkje heeft en de andere klant weer niet.

Eind van de zomer zal de vernieuwde MijnEnergie-omgeving inzichtelijk worden voor onze klanten(leden).

Wij zijn jou, Daantje en de andere leden enorm dankbaar voor deze feedback en bijbehorende screenshots.
Des te eerder wij iets moois kunnen maken van onze MijnEnergie 2.0-pagina 😉

Voor nu mag je het vooral negeren Daniel, mocht je jouw maandbedrag willen aanpassen of een nieuw advies ontvangen?
Let me know!

Groeten van Giulia

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 5
Badge +13
Hoi Daantje,

Ik zie dat je inmiddels mijn collega hebt gesproken en je maandbedrag gecontroleerd is en deze in lijn ligt met je verbruik. Kan je voor mij een printscreen maken waar dat advies staat van 187 euro?

Groetjes, Tanja
Badge +2
Hoi Tanja,

ik heb eenzelfde probleem. Wanneer ik 'wijzig maandbedrag' klik, krijg ik ook te zien dat ik mijn gas voorschot omhoog moet schroeven. Dat terwijl ik juist 20% minder verbruik dan vorig jaar, vanwege betere isolatie. Ik heb het idee dat het samenhangt met het feit dat de inschatting van mijn energieverbruik sinds 2017 niet meer te zien is (let maar eens op de tekst rechtsboven in de screenshot...)

Groeten,

Daniel
Reputatie 2
Badge +8
Hoi Daniel (D Tetteroo),

Goede vraag! Is in jouw geval een heel hoog advies aangezien je minder hebt verbruikt dan betaald volgens jouw jaarnota.

Ik ben het zwarte balkje met "Advies" vandaag al eerder tegengekomen en heb dit geëscaleerd naar de afdeling die de MijnEnergie pagina aan het ombouwen is naar een MijnEnergie 2.0.
Het schijnt dat de ene klant het Advies-balkje heeft en de andere klant weer niet.

Eind van de zomer zal de vernieuwde MijnEnergie-omgeving inzichtelijk worden voor onze klanten(leden).

Wij zijn jou, Daantje en de andere leden enorm dankbaar voor deze feedback en bijbehorende screenshots.
Des te eerder wij iets moois kunnen maken van onze MijnEnergie 2.0-pagina 😉

Voor nu mag je het vooral negeren Daniel, mocht je jouw maandbedrag willen aanpassen of een nieuw advies ontvangen?
Let me know!

Groeten van Giulia
Waarom is mijn maandbedrag bij Qurrent hoger dan bij mijn vorige ernergieleverancier?
Bij veel energiemaatschappijen is een te hoog maandbedrag gebruikelijk.
Een spaarpotje voor de energiemaatschappij.
Of goedkoop geld lenen.
Op verzoek wordt het dan weer aangepast.
Reputatie 3
Badge +8
Hoi GHuisman,

Het termijnbedrag wordt gebaseerd op basis van het standaardjaarverbruik (SJV). Dit wordt door de netbeheerder bijgehouden en is een gemiddeld verbruik van de afgelopen 3-5 jaar.
Het verbruik van 1 jaarnota kan daar dus zeker wel wat invloed op hebben, maar is niet leidend.

Zelf kun je aangeven of je een termijnbedrag wil aanpassen. Dit kan worden verhoogd of verlaagd.
Als je zelf een spaarpotje wil dan is dit mogelijk, maar hier gaan wij niet automatisch van uit 😉

Groetjes, Nina

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen