Beantwoord

Waarom is het verwachte energieverbruik weg sinds 1-1-2017?

• 7 januari 2017
  • 26 reacties
  • 7774 keer bekeken

Hoe kan het energieverbruik in de maand januari!! door Qurrent op nul worden ingeschat. Of is dat weer een fout in het systeem?

icon

Beste antwoord door Vita van Qurrent 22 mei 2017, 14:20

Hoi allen,

Zoals al eerder genoemd is deze situatie bekend bij onze technische dienst.
Deze afdeling is momenteel hard aan het werk om op allerlei vlakken Mijn Energie en de App te verbeteren.
Er worden daarom afwegingen gemaakt, waaraan prioriteit gegeven moet worden om het op te lossen.
De update op dit moment is daarom dat het nog niet duidelijk is op welke termijn dit wordt opgelost.
Dit komt omdat de nieuwe App en Mijn Energie de hoogste prioriteit krijgen waarin alle functionaliteiten helemaal goed werken.

Een fijne zonnige dag gewenst verder!

Groeten van Vita
Bekijk origineel

26 reacties

Reputatie 4
Badge +12
Ik zie hetzelfde en ze weten toch al een jaar van mijn gasverbruik. Vermoedelijk durven ze pas een schatting te maken bij het vaststellen van het nieuwe maandbedrag en de bijbehorende schatting van het jaarverbruik bij de afrekening over 2016.

In de pagina's Meterstanden en Energie zitten wel meer slordigheden terwijl de gegevens voor die pagina's uit meer of minder slimme meters via QBox of het telefoonnetwerk toch minstens dagelijks met drie cijfers achter de komma opvraagbaar zijn. Het zou misschien helpen als er op die pagina's een disclaimer kwam dat aan de gegevens op die pagina's geen rechten kunnen worden ontleend en als de jongens en meisjes van de webinterface geen ruggespraak meer hoeven te houden met de financiële administratie.

Met ongetwijfeld veel deskundige klanten/leden van Qurrent misschien ook een idee om een afzonderlijke thread te beginnen over de techniek van "Mijn Energie".
Reputatie 4
Badge +6
Volgens mij loopt de meting van begin tot afrekening en die is normaal een jaar.
Hallo iedereen! Ik heb even voor jullie uitgezocht hoe onze geschatte verbruik op nul staat in Mijn Energie. Daaruit blijkt dat het komt door de jaarwisseling. Binnenkort zal alles weer correct moeten zijn. Ik raad jullie aan om het goed in de gaten te houden.

Groetjes,
Lara
Reputatie 4
Badge +12
Stom dat wij daar niet aan gedacht hadden 😉
Beste Lara,
bij mij wordt mijn gasverbruik nog steeds op 0 geschat. Hierdoor kan ik oa de hoogte van mijn maandbedrag niet aanpassen, omdat ik nu meer verbruik dan dat jullie verwachten.
Kan er toch nog eens naar gekeken worden, zodat de schatting weer juist staat vermeld!?
Reputatie 4
Badge +6
Heel flauw "Ik dacht al waarom heb ik het niet koud ? "
Het vergelijk van de gemiddeld gebruik lijn nog niet gehaald op week of maand dan is alles in orde !
We zijn inmiddels weer 2 maanden verder nadat Qurrent aangegeven heeft dat er aan gewerkt wordt, en alles staat nog steeds op 0.
Ik vond het wel een fijn lijntje en hoop dat die dan ook wel weer terug komt.
Reputatie 5
Badge +13
Hallo iedereen!

Bij sommige is de lijn voor "Door Qurrent geschat verbruik" inderdaad spontaan verdwenen en bij anderen staat de lijn constant op 0. De technische dienst is nog bezig het uitzoeken hoe dit kan en hoe het opgelost kan worden. Ik heb iedereen zijn klantnummer genoteerd en doorgegeven zodat ze alle voorbeelden hebben.

Het vreemde is dat niet iedereen dit heeft, en dat van de mensen waarbij de lijn weg is wel een gemiddeld jaarverbruik wordt geregistreerd door de netbeheerder wat ook bekend is in ons systeem. Zodra er meer informatie is zullen we dat in dit topic direct delen!

Groeten van Tanja
Ook bij mij is dat lijntje weg vanaf 1-1
Badge +2
Bij mij is dat ook weg, maar heeft ook weinig om het lijf daar ik zonnepanelen heb liggen en de teruglevering niet meegenomen wordt in het verwachte verbruik. Dus ik maak me er niet druk om
Reputatie 1
Badge +3
bij mij is tie ook weg... nee niet weg.. staat erg hoog.... mag wat lager ingeschat worden 😛
Bij mij is ook het geschatte verbruik weg sinds 1-1-2017. En ik heb een aantal dagen in maart 2017 waarbij ik kennelijk 0 m3 gas heb verbruikt? Of is het dan minder dan 1 m3 en wordt het dan niet weergegeven?

Ook een nul lijn voor gas en het advies om mijn voorschot te verdubbelen. Motiviatie: uw verbruik is hoger dan verwacht. Tja dat geloof ik wel als jullie uit gaan van 0. 😛 Toch dacht ik die verhoging toch maar niet te doen. Jammer dat dit systeem niet werkt. Nu heb je geen idee wat je kunt verwachten. Overigens is mijn verbruik gelijk aan dat toen ik me zelf heb aangemeld. Kan toch niet zo'n groot verschil opleveren.

Wel verveveld, zo'n niet werkend systeem als je nieuwe klant bent. Geeft weining vertrouwen! :?
Hallo iedereen! Ik heb even voor jullie uitgezocht hoe onze geschatte verbruik op nul staat in Mijn Energie. Daaruit blijkt dat het komt door de jaarwisseling. Binnenkort zal alles weer correct moeten zijn. Ik raad jullie aan om het goed in de gaten te houden.

Groetjes,
Lara
Binnenkort?
Reputatie 1
Badge +4

Groetjes,
Lara
Binnenkort?

Dat was ruim 3 maanden geleden...
Is er al nieuws?
3 maanden voor vervolg in uitvoering en communicatie: Ben bang dat alle aandacht en middelen weglekken naar het managen het Feyenoord-debacle.
Bijzonder dat het inderdaad zo ontzettend lang duurt. Gaat je toch aan het denken zetten om naar aan andere aanbieder over te gaan.
Reputatie 1
Badge +4
Qurrent heeft wel een prima groen produkt voor een hele nette prijs plus die leuke (vind ik tenminste...) windtegoeden en bijzonder aardige en betrokken helpdeskmensen. Dus voor alleen die grafieklijn ga ik zeker niet overstappen.
Bovendien als je googelt op de 'mijn energie'- alternatieven van andere energieleveranciers dan zie je daar daar ook veel niet goed werkt, dus daar schiet je dan niets mee op.
Maar toch wel erg jammer dat die lijn ontbreekt, want die helpt om zuinig met energie te blijven en motiveert als dat blijkt te lukken:).
Een update zou erg fijn zijn!
Qurrent heeft wel een prima groen produkt voor een hele nette prijs plus die leuke (vind ik tenminste...) windtegoeden en bijzonder aardige en betrokken helpdeskmensen. Dus voor alleen die grafieklijn ga ik zeker niet overstappen.
Bovendien als je googelt op de 'mijn energie'- alternatieven van andere energieleveranciers dan zie je daar daar ook veel niet goed werkt, dus daar schiet je dan niets mee op.
Maar toch wel erg jammer dat die lijn ontbreekt, want die helpt om zuinig met energie te blijven en motiveert als dat blijkt te lukken:).
Een update zou erg fijn zijn!

Zeker, helpdeskmedewerkers is het punt allemaal niet maar als zoiets simpel gewoon niet voor elkaar na 3 maanden is toch jammer en zorgt dat ik net wat sneller elders ga kijken.
Reputatie 5
Badge +13
Hallo iedereen!

Het terughalen van de blauwe lijn van het door Qurrent ingeschat verbruik neemt helaas meer tijd in beslag dan verwacht. Veel mensen zien de lijn op 0 of zien helemaal geen blauwe lijn. Omdat de oorzaak niet geheel duidelijk duurt het oplossen langer. Ik trek dagelijks aan de jas bij onze technische dienst om zo snel mogelijk meer informatie hierover te krijgen.

Ondertussen werken we ook hard aan de nieuwe Mijn Energie pagina en de app. De eerste prioriteit ligt bij het verbeteren van de performance zodat iedereen altijd en overal inzicht heeft in de gegevens en data. Ook wordt er gekeken naar nieuwe functionaliteiten. In het topic het topic https://community.qurrent.nl/innovatie-14/denk-mee-over-nieuwe-mijn-energie-app-776 hebben we al enorm veel tips gekregen!

Groeten van Tanja
Reputatie 1
Badge +4
Hallo Qurrent!
Kunnen we misschien weer eens een update krijgen?
Het probleem met de blauwe lijn duurt nu al een maand of 5. Dat is best lang voor een software-issue vind ik.
groeten,
Barbara
Reputatie 4
Badge +6
Ik kijk al niet eens meer naar die niet bestaande lijn , slimmemeterportal.nl/verbruik , geeft mij al bijna 5 jaar een prima overzicht , uit mijn omzetter rolt de opgewekte energie , en de zonneboiler / Warmtepomp geven hun draai uren , die vergelijk ik met de gegevens uit De Bilt .
Maar Qurrent energie leverancier is wel diegene die een vereniging is , je kan niet alles hebben Toch ?
Hoi allen,

Zoals al eerder genoemd is deze situatie bekend bij onze technische dienst.
Deze afdeling is momenteel hard aan het werk om op allerlei vlakken Mijn Energie en de App te verbeteren.
Er worden daarom afwegingen gemaakt, waaraan prioriteit gegeven moet worden om het op te lossen.
De update op dit moment is daarom dat het nog niet duidelijk is op welke termijn dit wordt opgelost.
Dit komt omdat de nieuwe App en Mijn Energie de hoogste prioriteit krijgen waarin alle functionaliteiten helemaal goed werken.

Een fijne zonnige dag gewenst verder!

Groeten van Vita
In mijn Dashboard is sinds januari geen door jullie geschat verbruik zichtbaar voor zowel gas als energie.

Waarom niet?
Reputatie 3
Badge +8
Hallo Binsies,

Bedankt voor je bericht en welkom op de community. Ik heb je bericht voor je verplaatst naar dit al bestaande topic.
Zoals aangegeven is de situatie bekend en is de technische dienst druk bezig met het ontwikkelen van een vernieuwde Mijn Energie en App. We zullen we je via het nieuwe Mijn Energie topic op de hoogte houden van de vorderingen!
Kijk hier gerust rond, en als je vragen hebt horen we het graag!

Groetjes, Nina

Reageer