Beantwoord

Waarom is mijn gasverbruik verdubbeld?

  • 28 oktober 2017
  • 1 reactie
  • 510 keer bekeken

Ik heb al eerder een mail gestuurd en krijg maar geen antwoord. Ik wil graag weten waarom mijn gas verbruik elke keer is verdubbeld. Wij hebben geen producten op gas aangeschaft of nieuwe verwarming. Daarbij gebruiken vaak ons petroleum kachel. En ondanks onze oplettendheid is ons gasverbruik verdubbeld! Volgens mij gaat er iets niet goed. Ik hoop nu wel een antwoord te krijgen. En een email sturen lukt ineens niet meer omdat het mailadres niet juist is?
icon

Beste antwoord door Nina van Qurrent 30 oktober 2017, 14:27

Hallo P.Burgsma,

Bedankt voor je bericht en welkom op de community. Wat fijn dat je ons hier hebt gevonden!

Ik heb geen e-mails van je teruggevonden, maar natuurlijk help ik je graag. Tevens is ons e-mailadres vraag@qurrent.nl, gebruik je deze ook?

Je hebt een slimme meter en ik zie in de verbruiks- en kostenoverzichten dat je het afgelopen jaar inderdaad meer gas hebt verbruikt dan in het vorige jaar.
Je geeft zelf al aan dat je oplettend bent met het gas, en dat je geen nieuwe apparaten hebt aangeschaft die gas verbruiken.
Als we kijken naar het verbruik van het afgelopen verbruiks- en kostenoverzicht, dan gaat het om 15 m³ meer per maand. Op basis van deze gegevens is het nog geen reden om te verwachten dat er iets fout zit.
Over een paar weken wordt het volgende verbruiks- en kostenoverzicht toegestuurd, en wanneer deze binnen is kunnen we natuurlijk nog een keer onderzoeken hoeveel gas er is verbruikt.

Blijf je twijfels houden? Dan kun je verder kijken op dit topic.
Hoe zit het met onbetrouwbare slimme meters?
Hier staat aangegeven welke meters mogelijk onbetrouwbaar zijn en hoe jij en wij kunnen controleren of dit aan de hand is.

Groetjes, Nina
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 3
Badge +8
Hallo P.Burgsma,

Bedankt voor je bericht en welkom op de community. Wat fijn dat je ons hier hebt gevonden!

Ik heb geen e-mails van je teruggevonden, maar natuurlijk help ik je graag. Tevens is ons e-mailadres vraag@qurrent.nl, gebruik je deze ook?

Je hebt een slimme meter en ik zie in de verbruiks- en kostenoverzichten dat je het afgelopen jaar inderdaad meer gas hebt verbruikt dan in het vorige jaar.
Je geeft zelf al aan dat je oplettend bent met het gas, en dat je geen nieuwe apparaten hebt aangeschaft die gas verbruiken.
Als we kijken naar het verbruik van het afgelopen verbruiks- en kostenoverzicht, dan gaat het om 15 m³ meer per maand. Op basis van deze gegevens is het nog geen reden om te verwachten dat er iets fout zit.
Over een paar weken wordt het volgende verbruiks- en kostenoverzicht toegestuurd, en wanneer deze binnen is kunnen we natuurlijk nog een keer onderzoeken hoeveel gas er is verbruikt.

Blijf je twijfels houden? Dan kun je verder kijken op dit topic.
Hoe zit het met onbetrouwbare slimme meters?
Hier staat aangegeven welke meters mogelijk onbetrouwbaar zijn en hoe jij en wij kunnen controleren of dit aan de hand is.

Groetjes, Nina

Reageer