Beantwoord

Waarom is mijn termijnbedrag verhoogd?

• 7 mei 2018
  • 3 reacties
  • 258 keer bekeken

Volgens netbeheerder is energieverbruik verandert waardoor termijnbedrag hoger wordt. Vreemd omdat actueel verbruik afgelopen jaren niet is gewijzigd en we hebben juist een flinke investering gedaan waardoor verbruik komend jaar flink gaat dalen.
Tevens extra windenergie via Qurrent aangeschaft, logisch zou zijn dat termijnbedrag lager ingesteld kan worden in plaats van 150% verhogen.
Waar komt extra verbruik van netbeheerder vandaan, is uit afgelopen vebruik niet te achterhalen
icon

Beste antwoord door Tomer van Qurrent 8 mei 2018, 11:50

Hoi John,

Allereerst: welkom op onze community!

Ik zie inderdaad dat je termijnbedrag is verhoogd. De netbeheerder berekent eens in de zoveel tijd het gemiddeld verbruik van je woning. Wij zijn verplicht het termijnbedrag daarop aan te passen en naar jou te communiceren.

Wanneer ik je laatste jaarnota erbij pak, lijkt die verhoging inderdaad aan de forse kant. Helemaal wanneer je aangeeft dat je hebt geïnvesteerd in het verlagen van je energieverbruik. Als je wil, kan ik het termijnbedrag daarom terugzetten naar het oorspronkelijke bedrag. Ik kan het ook iets daarboven instellen, mocht je voorkeur daarnaar uitgaan.

Ik hoor het graag! Dan maak ik het gelijk in orde :)

Groet,
Tomer
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Hoi John,

Allereerst: welkom op onze community!

Ik zie inderdaad dat je termijnbedrag is verhoogd. De netbeheerder berekent eens in de zoveel tijd het gemiddeld verbruik van je woning. Wij zijn verplicht het termijnbedrag daarop aan te passen en naar jou te communiceren.

Wanneer ik je laatste jaarnota erbij pak, lijkt die verhoging inderdaad aan de forse kant. Helemaal wanneer je aangeeft dat je hebt geïnvesteerd in het verlagen van je energieverbruik. Als je wil, kan ik het termijnbedrag daarom terugzetten naar het oorspronkelijke bedrag. Ik kan het ook iets daarboven instellen, mocht je voorkeur daarnaar uitgaan.

Ik hoor het graag! Dan maak ik het gelijk in orde :)

Groet,
Tomer
Beste Tomer,

Bedankt voor je snelle reactie, het zou fijn zijn als het termijnbedrag teruggezet wordt naar het oorspronkelijke bedrag

Groet,
John
Reputatie 3
Badge +9
Hoi John,

Ik heb het termijnbedrag voor je aangepast naar het oorspronkelijke bedrag!

Groet,

Jeroen

Reageer