Beantwoord

Waarom is mijn verbruik niet te zien in Mijn Energie en op de app?

  • 22 december 2018
  • 2 reacties
  • 117 keer bekeken

Sinds donderdag heb ik een slimme meter, maar ik kan mijn verbruik nog niet zien. In het dashboard krijg ik de melding dat de meterstanden niet op te halen zijn.
Hoe gaan we dit oplossen?

Vr. gr.
Erna
icon

Beste antwoord door FransvanWoerkom 23 december 2018, 03:09

Hoi Erna,

Je kunt dit zelf oplossen. Op je profielpagina onder het tabblad woning kun je bij energiemonitoring aanvinken dat je de meterstanden per kwartier uitgelezen wilt hebben. Na een dag of vier zul je dan in Mijn Energie je verbruik zien.

Dat het niet vanzelf gaat, komt doordat je netbeheerder rekening houdt met je privacy. De netbeheerder kan je slimme meter uitlezen, maar doet dat niet vanzelf. Een energieleverancier of ander bedrijf kan daar namens jou om verzoeken bij de netbeheerder. Die moet wel aantonen dat het jouw verzoek was. Daar gaan een paar dagen overheen. Vervolgens gaat de netbeheerder je meter op afstand uitlezen en geeft de standen door aan Qurrent. Pas dan kan Qurrent je verbruik weergeven.

Groet, Frans
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 4
Badge +12
Hoi Erna,

Je kunt dit zelf oplossen. Op je profielpagina onder het tabblad woning kun je bij energiemonitoring aanvinken dat je de meterstanden per kwartier uitgelezen wilt hebben. Na een dag of vier zul je dan in Mijn Energie je verbruik zien.

Dat het niet vanzelf gaat, komt doordat je netbeheerder rekening houdt met je privacy. De netbeheerder kan je slimme meter uitlezen, maar doet dat niet vanzelf. Een energieleverancier of ander bedrijf kan daar namens jou om verzoeken bij de netbeheerder. Die moet wel aantonen dat het jouw verzoek was. Daar gaan een paar dagen overheen. Vervolgens gaat de netbeheerder je meter op afstand uitlezen en geeft de standen door aan Qurrent. Pas dan kan Qurrent je verbruik weergeven.

Groet, Frans
Dank je wel, ik ga het gelijk instellen.

Gr.
Erna

Reageer