Beantwoord

Waarom is mijn windtegoed nog niet zichtbaar?

• 17 januari 2018
  • 9 reacties
  • 130 keer bekeken

Goedenavond,

Eind december vorig jaar heb ik windtegoed aangevraagd, in mijn bevestigingsmail stond dat deze per 12 januari j.l. geactiveerd moest zijn. Ik zie alleen nog nergens dat ik energie opwek, in de app staat er ook bij dat ik 0 windtegoeden heb. Betekent dit dat ik echt nog niets opwek of gaat er technisch iets mis waardoor ik het niet zie? Het zou toch zonde zijn als ik niet kan profiteren van de harde wind van de afgelopen en komende dagen ;)

Groeten,
Anneke Pels
icon

Beste antwoord door Nina van Qurrent 19 januari 2018, 11:25

Hallo Anneke Pels,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je dit aankaart! Ik zie dat het de gekochte Windtegoeden op dit moment vanaf 5-2-2018 zichtbaar zullen zijn Omdat je per e-mail hebt doorgekregen dat dit per 12-1-2018 ingaat, passen we dit uiteraard aan. Je zal profiteren van de wind van de afgelopen dagen! Ik hou je op de hoogte.

Groet, Nina
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 3
Badge +8
Hallo Anneke Pels,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je dit aankaart! Ik zie dat het de gekochte Windtegoeden op dit moment vanaf 5-2-2018 zichtbaar zullen zijn Omdat je per e-mail hebt doorgekregen dat dit per 12-1-2018 ingaat, passen we dit uiteraard aan. Je zal profiteren van de wind van de afgelopen dagen! Ik hou je op de hoogte.

Groet, Nina
Hoi Nina,

Bedankt voor je reactie! Heb je enig idee hoe lang het duurt voordat dit zichtbaar is voor mij? Tot nu toe zie ik nog geen opgewekte windenergie in Mijn energie. Ik hoor graag hoe lang hier ongeveer overheen gaat.

met vriendelijke groet,
Anneke Pels
Reputatie 4
Badge +8
Hallo Anneke,

Het verzoek om de startdatum correct te krijgen in Mijn Energie staat nog uit bij de technische afdeling en ik kan eerlijk gezegd geen exacte datum noemen wanneer het is opgelost. Ik kan je daarentegen wel bevestigen dat het verder in onze administratie goed staat, zodat de correcte opwek straks op de jaarnota staat en we houden je natuurlijk op de hoogte!

Groet,
Tessa
Goedemiddag,

Bij mij exact hetzelfde issue. Ik verlengde op 09/11 mijn contract met een jaar n.a.v. actie waarbij ik 2 windtegoed gratis erbij kreeg. Verlengdatum contract is 20/01 maar tot op heden zie ik helemaal niets terug van de nieuw verkregen windtegoeden. Geldt voor mij hetzelfde als hierboven en moet ik ook tot 05/02 wachten? Of is er wat anders aan de hand?

Dat laatste zou me trouwens niet verbazen, Qurrent staat voor mij inmiddels synoniem voor administratieve rompslomp. Je kan er de klok op gelijk zetten dat zaken niet goed verwerkt worden op de afgestemde momenten. Vooralsnog wint mijn idealisme het van de frustratie, maar ik hoop echt dat er nu snel eens zaken gaan verbeteren! Dat zijn jullie intussen echt wel aan alle idealisten verplicht!

Groet,
Ewout
Hallo,

Nog een paar vragen over de opbrengst van de windtegoeden:

Volgens een mail van Qurrent zouden vanaf 14-12-2017 mijn 2 extra windtegoeden actief worden (vanaf 26-02-2017 had ik er al zes). Op overzichten in Mijn Energie zie ik tot 19-01-2018 slechts zes windtegoeden vermeld. Vandaag (31-01-2017) stonden er wel acht stuks vermeld.
Aangezien mijn percentage zelfopwek niet schrikbarend is gestegen, ben ik bang dat de opbrengst van de twee extra windtegoeden er nog niet bij staat....
Graag duidelijkheid hierover! (zodanig dat ik dit kan snappen/verifieren...)

Verder ben ik benieuwd of je ergens op de site kunt zien wat de actuele dagelijkse opbrengst per windtegoed is. Dus niet van alle windtegoeden in mijn bezit of de hele windmolen, maar echt de opbrengst voor één windtegoed op die betreffende dag. En dan bij voorkeur in een historisch overzichtje, zodat je van elke dag kunt zien wat er opgewekt is.

Hopelijk snel antwoord hierop!
Groet, Michiel
Reputatie 4
Badge +8
Hallo Ewout en Michiel,

Graag beantwoord ik jullie vragen

@ewout
Wat fijn om te lezen dat je jouw contract weer hebt verlengd. Echter heb je jouw contract niet verlengd met een driejarig contract met twee windtegoeden op 9 november 2017. Je hebt verlengd voor 1 jaar zonder windtegoeden. Dit hebben we op 9 november 2017 aan jou bevestigd per e-mail. Dit is dus ook de reden dat je jouw windtegoeden niet ziet in de Mijn Energie omgeving.

@Michiel
De twee windtegoeden die bij jouw verlenging zaten zijn ingegaan op dezelfde datum als jouw verlengingscontract, namelijk 21 januari 2018. Daarom zag je op 31 januari 2018 wel 8 windtegoeden en is het percentage nog niet zo veel gestegen. Ze wekken nog niet zo lang op. De windtegoeden zijn apart toegevoegd, dus hierdoor stond in de bevestigingsmail een andere startdatum. Excuses voor de verwarring.

Een overzicht wat een windtegoed dagelijks opbrengt hebben wij niet op onze website. Het windtegoedrapport van afgelopen kwartaal wordt waarschijnlijk volgende week gepubliceerd online.

Groet,
Tessa
Reputatie 3
Badge +9
Hoi Michiel,

Bij dezen het windtegoedrapport van het afgelopen kwartaal: https://community.qurrent.nl/windenergie-en-windtegoed-33/nieuw-windtegoedrapport-q4-2017-3166

Groet,

Jeroen
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Anneke,

Even een update vanuit onze kant.

Het zichtbaar maken van het windtegoed in Mijn Energie is nog in behandeling bij de technische afdeling.
We houden je op de hoogte!

Groet,
Tessa
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Anneke,

Correctie: nadat ik jou bovenstaand bericht hebt gestuurd is het opgelost. :D

Groet,
Tessa

Reageer