Beantwoord

Waarom kan ik mijn jaarnota niet openen in Mijn Energie?

• 26 november 2016
  • 4 reacties
  • 470 keer bekeken

Ik kan de jaarnota niet downloaden.

Jaarcontract loopt 3 okt af en de nota staat pas vanaf 24 nov klaar. Wat is de reden hiervoor?

Het contract wordt stilzwijgend verlengd met variabele tarieven. Betaal ik nu al 3 mnd
veel meer? Geen reclame voor Qurrent.
icon

Beste antwoord door Annick van Qurrent 28 november 2016, 11:31

Jaarcontract loopt 3 okt af en de nota staat pas vanaf 24 nov klaar. Wat is de reden hiervoor?

Het contract wordt stilzwijgend verlengd met variabele tarieven. Betaal ik nu al 3 mnd

We hebben maximaal 8 weken de tijd om je jaarnota op te stellen vanaf het moment dat je eerste twaalf maanden van levering voltooid zijn. Helaas hebben we in sommige gevallen de uiterste termijn nodig. Je nota is op 26 november om 00.51 per e-mail met een link naar Mijn Energie verstuurd, lijkt er op dat dit tien minuten na je berichtje was 🙂 Inmiddels kunnen openen in Mijn Energie? Heb voor de volledigheid de nota ook even als PDF naar je gemaild.

Wat betreft je tarieven, als de einddatum van je contract is bereikt verlengen we je contract met een variabele duur en dus variabele tarieven. Dit zijn altijd de scherpe kale inkooptarieven. Liever je tarieven opnieuw vastzetten? Laat het me weten, dan stuur ik je een verlengaanbieding.

Groeten van,
Annick
Bekijk origineel

4 reacties

Badge +5

We hebben maximaal 8 weken de tijd om je jaarnota op te stellen vanaf het moment dat je eerste twaalf maanden van levering voltooid zijn. Helaas hebben we in sommige gevallen de uiterste termijn nodig. Je nota is op 26 november om 00.51 per e-mail met een link naar Mijn Energie verstuurd, lijkt er op dat dit tien minuten na je berichtje was 🙂 Inmiddels kunnen openen in Mijn Energie? Heb voor de volledigheid de nota ook even als PDF naar je gemaild.

Wat betreft je tarieven, als de einddatum van je contract is bereikt verlengen we je contract met een variabele duur en dus variabele tarieven. Dit zijn altijd de scherpe kale inkooptarieven. Liever je tarieven opnieuw vastzetten? Laat het me weten, dan stuur ik je een verlengaanbieding.

Groeten van,
Annick
Beste Annick,

Kan je ook toelichten waarom dat zo godvergeten lang moet duren?! Acht weken, twee maanden dus, dat is toch niet normaal?! Vorig jaar kreeg ik de verrekening ook pas in de 8e week of zo. Dit jaar zal dat naar verwachting wel weer precies zo gaan. En weet je waarom ik dat denk? Omdat ik nog geld terug krijg van jullie, in het omgekeerde geval had ik zeker weten allang een rekening van jullie in mijn inbox gehad! Dat is overigens bij alle energie-leveranciers hetzelfde heb ik ervaren. Ze laten je allemaal lekker twee maanden (en indien mogelijk liefst nog langer) wachten als je geld terug krijgt. Vervelend spelletje wel en ook nogal zuur als je bedenkt dat je maar wat hoeft achter te lopen (heb ik gelukkig geen ervaring mee maar weet hoe het werkt) en voor je het weet heb je een incasso bureau achter je broek aan! Zal wel met het verdien-model te maken hebben maar ben het met starter van deze thread eens dat dat nou niet bepaald sympathiek over komt.
Reputatie 5
Badge +13
Beste Redz,

De 8 weken is het wettelijk termijn dat een leverancier er over mag doen. Natuurlijk proberen we altijd zo snel mogelijk, want we begrijpen dat het prettig is om je nota zo snel mogelijk te krijgen. En aan een blije klant heeft een leverancier natuurlijk meer.

Of je geld krijgt of moet betalen heeft geen invloed op het termijn van opmaken van je jaarnota, we weten dat pas tenslotte zodra je nota is opgemaakt. Het grootste gedeelte van de nota's gaat automatisch maar een deel moet soms handmatig gemaakt of nagekeken worden en dat kost tijd. We willen graag dat de nota's die we sturen ook meteen kloppen.

Groetjes, Tanja

Reageer